Remschijven Grandland X 9000 kilometer

Forumindex Forums Modellen Grandland X Remschijven Grandland X 9000 kilometer

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18388193
    Aja66
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 August 2020

      Verleden week een Grandland X, bouwjaar juli 2019 gekocht met 9000 kilometer op de teller. Door de week viel het mij op dat mijn remschijven veel minder glad en glimmend zijn dan die van andere auto’s! Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand is? Is dit normaal, slijten mijn remblokken zo extra snel, slijten mijn schijven extra snel, gaat dit tenGrandland Remschijf RechtsvoorGrandland Remschijf RechtsachterGrandland Remschijf Linksvoorkoste van het remvermogen?

      #18388211
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        @Aja66, Ik denk niet dat dit fenomeen invloed heeft op je remkracht. Ik zou eens een paar keer krachtig remmen, dan merk je het wel. Het valt mij wél op, (omdat mijn auto vlak voor mijn raam staat) dat de schijven achter wat roestig blijven, en de schijven voor, na een ritje mooi zilver zijn. Ook als de auto een paar dagen niet gereden heeft, en ik ga rijden, dat, als ik het raam iets open doe aan mijn kant, ik een licht slepend geluid waarneem. Net alsof de remklauwen achter iets blijven hangen. Na een paar keer remmen is dat wel minder, maar niet helemaal weg. Ik weet niet of andere GLX rijders dit herkennen. Sommigen beweren, dat dit mogelijk met de elektr. handrem te maken heeft.

        #18388701
        FS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2019

          denk dat je remmen en schijven moeten vervangen worden zo te zien aan de schijven is er een rand aan en dit zie je alleen maar dat ze versleten zijn

           

          #18388703
          Hans GLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            [quote quote=18388701]Denk dat je remmen en schijven moeten vervangen worden. Zo te zien aan de schijven, is er een rand aan, en dit zie je alleen maar als ze versleten zijn[/quote]

            Dat is toch wel een beetje vlug, na amper 9000km? En die rand bovenop, zie je toch altijd? Want dat is geen raakvlak voor de klauwen, toch?

            #18388758
            Bart…
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 March 2019

              Waarschijnlijk heeft de auto een tijdje stilgestaan waardoor de schijven licht zijn gaan roesten. Ga maar eens een stukje rijden knapt vanzelf weer op. Zal weinig invloed hebben op remmen.

              #18388774
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                [quote quote=18388758]Waarschijnlijk heeft de auto een tijdje stilgestaan waardoor de schijven licht zijn gaan roesten. Ga maar eens een stukje rijden knapt vanzelf weer op. Zal weinig invloed hebben op remmen.[/quote]

                Dat advies gaf ik ook al aan. Bij 80 km/u of zo, even krachtig remmen. En dat een paar keer herhalen. ik kan me niet voorstellen, dat remblokken en/of schijven al bij 9000 km vervangen moeten worden. Nu is het wél zo, dat de GLX veel sterker op de voorwielen remt, dan op de achterwielen, maar toch….

                #18389008
                Quadrijder2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2015

                  Ziet er niet best uit deze auto heeft heel lang stil gestaan , je ziet zelfs diepe roestputjes zitten en die krassen vind ik wel vreemd. Dit kan alleen met versleten remblokken.

                  Misschien toch schijven en blokken vervangen.

                   

                  #18389066
                  FS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2019

                    er is een rand in als je goed kijkt zie je dat de binnen kant onder de rand is ingesleten dat wijst er op dat deze moeten vervangen worden al je met deze auto naar de keuring gaat word daar een dubbel gat geknipt

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.