remschijven en blokken vervangen astra J

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel remschijven en blokken vervangen astra J

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275826
    Gordy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2016

      Onlangs ben ik bezitter van een astra J (2.0 cdti/oktober 2011) en moet remschijven en blokken vervangen van beide assen. Dit was overigens al bekend bij aankoop.
      Ik heb weinig ervaring met autotechniek maar wel twee rechterhanden dus wil het zelf proberen want lees oa op dit forum dat het vrij gemakkelijk moet gaan.

      Als ik het kenteken intik op diverse webshops worden voor mijn auto verschillende afmetingen remschrijven en blokken aangeboden waarvan wordt gezegd dat deze zeker erbij horen. Is dit gebruikelijk? Mij lijkt dat maar een maat moet passen. Ik zie verschil in totale diameter maar ook naafdiameter. Ik kan natuurlijk het wiel eraf draaien maar omdat het om milimeters gaat kan ik wellicht niet exact meten als de boel nog gemonteerd is. Welke afmetingen moet ik aanschaffen?
      Heeft iemand voorkeur voor merk schijven/blokken? Of wat moet ik zeker niet nemen?
      Hoe zit het met de remcilinder? Voor kun je die met een tang terugduwen en achter moet je dit draaien? Waar haal ik dergelijk gereedschap?

      #18313434
      stefanDTI
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Als je dit nog nooit hebt gedaan zou ik er niet aan beginnen !
        Remmen moet je niet mee knutselen …..

        Maar als je het toch wilt doen :

        FSRS opel parts kan je goed helpen met het kiezen van de juiste onderdelen.

        Voor kan je de zemzuiger met een grote waterpomptang terug knijpen…

        Achter moet je zeker het juiste gereed schap gebruiken voor het terug zetten van
        de zuiger anders maak je gelijk heel de stofhoes kapot. (Setjes hiervoor kan je vinden op diversen autogereeschappen sites)