remschijven en blokken vervangen astra J

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel remschijven en blokken vervangen astra J

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275826
    Gordy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2016

      Onlangs ben ik bezitter van een astra J (2.0 cdti/oktober 2011) en moet remschijven en blokken vervangen van beide assen. Dit was overigens al bekend bij aankoop.
      Ik heb weinig ervaring met autotechniek maar wel twee rechterhanden dus wil het zelf proberen want lees oa op dit forum dat het vrij gemakkelijk moet gaan.

      Als ik het kenteken intik op diverse webshops worden voor mijn auto verschillende afmetingen remschrijven en blokken aangeboden waarvan wordt gezegd dat deze zeker erbij horen. Is dit gebruikelijk? Mij lijkt dat maar een maat moet passen. Ik zie verschil in totale diameter maar ook naafdiameter. Ik kan natuurlijk het wiel eraf draaien maar omdat het om milimeters gaat kan ik wellicht niet exact meten als de boel nog gemonteerd is. Welke afmetingen moet ik aanschaffen?
      Heeft iemand voorkeur voor merk schijven/blokken? Of wat moet ik zeker niet nemen?
      Hoe zit het met de remcilinder? Voor kun je die met een tang terugduwen en achter moet je dit draaien? Waar haal ik dergelijk gereedschap?

      #18313434
      stefanDTI
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Als je dit nog nooit hebt gedaan zou ik er niet aan beginnen !
        Remmen moet je niet mee knutselen …..

        Maar als je het toch wilt doen :

        FSRS opel parts kan je goed helpen met het kiezen van de juiste onderdelen.

        Voor kan je de zemzuiger met een grote waterpomptang terug knijpen…

        Achter moet je zeker het juiste gereed schap gebruiken voor het terug zetten van
        de zuiger anders maak je gelijk heel de stofhoes kapot. (Setjes hiervoor kan je vinden op diversen autogereeschappen sites)

        #18313435
        pjotter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2013

          @stefanDTI wrote:

          Als je dit nog nooit hebt gedaan zou ik er niet aan beginnen !
          Remmen moet je niet mee knutselen …..

          Maar als je het toch wilt doen :

          FSRS opel parts kan je goed helpen met het kiezen van de juiste onderdelen.

          Voor kan je de zemzuiger met een grote waterpomptang terug knijpen…

          Achter moet je zeker het juiste gereed schap gebruiken voor het terug zetten van
          de zuiger anders maak je gelijk heel de stofhoes kapot. (Setjes hiervoor kan je vinden op diversen autogereeschappen sites)

          de remcilinder zou ik terug duwen met behulp van speciaal gereedschap omdat de cylinder een draaiende beweging maakt je niet
          zomaar kunt induwen http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m1032255102-22-delig-remzuiger-remterugstel-draaistel-rem-zuiger-nieuw.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
          hierbij een link van de handleiding http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/brakes/disc_brakes/repair_instructions/front_disc_brake_pads_replacement/

          #18313436
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Een remzuiger van voor voor remklauw kan je gewoon terug knijpen..

            #18313437
            Gordy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 March 2016

              Bedankt voor je reactie!

              Ik heb de site bekeken en ga dit bedrijf bellen.
              Wat betreft zelf doen…: tja, je brengt me nu wel aan het twijfelen. Wanneer ik de spullen thuis heb zal ik er nog eens goed naar kijken en dan zien wat ik doe, anders even rondkijken naar iemand met ervaring die me wil helpen.

              #18313438
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                @Gordy wrote:

                Bedankt voor je reactie!

                Ik heb de site bekeken en ga dit bedrijf bellen.
                Wat betreft zelf doen…: tja, je brengt me nu wel aan het twijfelen. Wanneer ik de spullen thuis heb zal ik er nog eens goed naar kijken en dan zien wat ik doe, anders even rondkijken naar iemand met ervaring die me wil helpen.

                waar kom je vandaan?? ik wil je best helpen en leren hoe je je remmen moet vervangen… doe het zelf al meerdere malen…
                remmen is idd zelf te doen.. vervangen is niet knutselen.. je onderbreekt niks in het hydraulisch circuit…
                enige waar je aan moet denken bij vervanging is dat je alles bestelt wat je moet hebben ( schijven, blokken eventueel de montage kit/set voor je remblokken, slijt indicatoren) en dat je bij het monteren van de schijven de coating met remreiniger eraf poetst anders heb je geen remmen als je gaat rijden
                en na montage de remmen rustig inremt..

                je zou eerst de vooras kunnen doen en na het inremmen de achteras

                #18313439
                Gordy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 March 2016

                  vandaag materialen besteld bij FSRS en een bekende met ervaring gevraagd om mij te helpen. Toch een gerust gevoel. Nu moet het goed komen, allen bedankt voor de reacties!

                  #18313440
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Als je het eenmaal gedaan hebt zul je denken .. Ohh is dat alles…

                    #18313441
                    wagnas
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 May 2007

                      Remmen vervangen is wel iets speciaals en als je het niet goed doet speel je met je leven en dat van anderen.

                      Maar het is goed te leren. Bekijk rustig tenminste 10 Youtube video’s erover. Dan krijgen je goed inzicht in wat te doen.:) Probeer ook wat leesvoer op het internet te vinden en ervaringen van anderen, simpel zoeken in Google.

                      https://www.youtube.com/results?search_query=remmen+vervangen” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.