Remmen trillen

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Remmen trillen

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276833
    marijn8888
      Lid sinds:
      2 December 2012

      Hoi allemaal,

      Ik heb een Corsa B uit 1996 en heb de laatste tijd last van trillende remmen bij hogere snelheid. Als ik harder rij dan 80 km/h is de trilling pas goed te merken. Om te bepalen of de voor- of achterkant het probleem is heb ik gekeken of het trillen ook optreedt bij remmen op de handrem. Dit bleek niet het geval, of in ieder geval in veel mindere mate. Vervolgens heb ik alsnog even mijn remtrommels achter eraf gehaald om te kijken hoe het er allemaal uit zag, maar ik vond zo op het eerste gezicht niks verkeerds. De trommels zelf zagen er nog goed uit en er zat nog voldoende materiaal op de remschoenen. Er was weinig roest te zien en de remcilinders lekten niet. Toen ben ik me gaan focussen op de schijfremmen voor. Ik heb afgelopen weekend de schijven gedemonteerd en bij Brezan laten afdraaien. Na wat speurwerk op internet bleken kromme remschijven namelijk vaak de boosdoener bij dit probleem. Gisteren heb ik de schijven weer gemonteerd, maar het probleem is niet verholpen.

      Het zou aan mij kunnen liggen, maar ik heb het idee dat de trilling zelfs iets erger is geworden. Vanochtend dus nogmaals m’n auto opgekrikt en de hele ophanging nagelopen op speling, zonder resultaat. Stuurkogels en fuseekogels zit voor zover ik kan beoordelen geen speling op en alle draagarmrubbers zien er nog redelijk uit.

      Hebben jullie enig idee waar ik verder naar zou kunnen kijken? Alvast bedankt!

      groeten,

      Marijn

      #18320127
      yankee
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 September 2014

        hoi hier met john ik las jou propleem bel mij maar 06-22943788 grt john

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.