Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Remmen piepen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2010 om 19:50 #17223841
Nog eens hallo!
De remmen van de astra f piepen verschrikkelijk, na het vervangen van de remblokjes..
Hoe is dit op te lossen??
Jeroen
23 juli 2010 om 19:57 #17703249Zijn de randjes van de schijven afgeschuurd, dus de buitenrand die blijft staan terwijl de rest afslijt. Kan zijn dat ze daardoor gaan piepen met de nieuwe blokken.
6 augustus 2010 om 16:24 #17703250Hoi,
Ik heb dit probleem dus ook, heb een maandje of 3/4 geleden voor mijn remblokken laten vernieuwen. Nu met het remmen piepen deze echt heel erg, bij de garage zeiden ze dat het nieuwigheid was en dit weg ging naar een paar kilometer. Nou ben dus bijna een half jaar verder en die dingen piepen nog als een gek.
Wat is hier inderdaad aan te doen want wat ze bij de garage zeiden klopt dus niks van en wil dit graag verholpen hebben, als ik rem kijkt je iedereen aan van :wtf
Dus iemand een goede oplossing
6 augustus 2010 om 16:40 #17703251Radio harder zetten:P
Schuine kantjes aan je remblokken maken
het scheelt ook veel welke kwaliteit remblokken je gebruikt
6 augustus 2010 om 16:47 #17703252De randen van de remblokken gewoon afschuinen.
Het piepen word veroorzaakt door de rand die op de remschijven zit (door slijtage)
Als je nieuwe blokken plaatst gaan deze langs deze rand lopen.6 augustus 2010 om 16:50 #17703253Is dit dus gewoon weg een kwestie van slijtage als ik dus het zo laat gaat het dan ook op een gegeven moment weer weg of dit niet meer. Of gaat dit pas weg als de remblokken bijna op zijn hahaha :P:P:P:P
6 augustus 2010 om 22:13 #17703254Het piepen wordt veroorzaakt door remstof dat vrijkomt van de remblokken bij het remmen, dit wordt nu niet goed afgevoerd en blijft op de blokken zitten.
De snelste oplossing is je remklauwen en schijven schoon spuiten met remreiniger.
6 augustus 2010 om 23:06 #17703255en zoals gemeld, de randen van je remblokken flink afschuinen helpt een boel ;)
7 augustus 2010 om 09:00 #17703256Ja ok maar denk niet dat het echt de bedoeling is te gaan klooien aan je remblokken, daarom vraag ik gaat dit ook weg val zelf op een gegeven moment.
IK heb ook gehoord dat het kan zijn dat de garage per ongeluk de remschijf heeft beschadigd dat die beetje scheef zit is dit ook mogelijk of is dit uitgesloten en niet waar????
Vind het niet echt een oplossing te gaan schuren aan remblokken, maar toch bedankt voor het meedenken.
7 augustus 2010 om 18:23 #17703257neem nou maar van mij aan dat het echt wel helpt, je remblokken afschuinen.
Ben zelf automonteur. Als wij nieuwe blokken monteren op een auto en de schijven blijven zitten, worden die blokken gewoon mooi afgeschuint. Nog nooit piepprolemen gehad:thumbup
Wat betreft die beschadigde remschijf lijkt me sterk, als deze scheef zou zitten trilde je echt wel uit je auto, en het kan zowiezo niet zo zijn, want dan zou je wiel ook scheef moeten zitten.
Remschijven kunnen echt wat hebben, en beschadig je echt niet zo snel.
Zeker niet met blokken vernieuwen;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.