remmen manta a (betere remmerij)

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel remmen manta a (betere remmerij)

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250633
    blue-mission
      Lid sinds:
      27 July 2010

      beste forummers

      ik las laatst iets dat rekord 2.2 schijven incombi met cali turbo klauwen zou passen op de vooras van een manta,

      misschien weet een van jullie welke combis allemaal passen op een manta a,

      ik heb zelf nog liggen calibra turbo remmen (4×100 schijven) voor, en voor achter heb ik nog gsi 16v kadett remmen liggen,

      is iets van dit spul passend te maken ( heb mn manta nog niet, en voor dat ik het verkoop.)

      #18048418
      blue-mission
        Lid sinds:
        27 July 2010

        weet dat de voorkant op een b manta past, hoe het bij een a zit ?

        #18048419
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          A-type, zit je met je stuurarm, die zit wat in de weg, daar moet je een stukje uit de beugel(brug) van de klauw slijpen om de beugel(brug) te kunnen monteren.

          Verder heb je bij de A-type het voordeel, dat je met een vast stukje leiding moet werken naar je remslang toe, dus je zal daar geen problemen mee krijgen.

          Waar je net als bij de B rekening moet houden met die schijven is dat er en vulring tussen de klauw en de schetsplaat in moet om de beugel te centreren tov. het midden van de schijf.

          #18048420
          blue-mission
            Lid sinds:
            27 July 2010

            okee, thanks,

            dat moet wel te realiseren zijn,

            en de achter remmen, is dat van een gsi 16v pas te krijgen ?
            heb namelijkl nog meerdere setjes, dubbel pots 16v klauwen liggen, en nieuwe geboorde schijven.

            #18048421
            blue-mission
              Lid sinds:
              27 July 2010

              iemand idee voor de achter as ?

              #18048422
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Achter is een apart verhaal, wat je nog kan gebruiken van die hele set zijn waarschijnlijk slechts de klauwen.

                Of je de schijven nog kan gebruiken, dan moet ik even de binnendiameter hebben, dan kan ik meten of die over je steekasflens past, adapters voor de klauwen moet je nog wel maken, daar zijn wel tekeningen van, of van te maken.

                #18048423
                blue-mission
                  Lid sinds:
                  27 July 2010

                  zou ik die even moeten opmeten,
                  zij schijven met het wiellager en de draad in de schijf zelf he,
                  vrees er zelf voor.

                  #18048424
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    O, dan wordt dat niks.

                    Veel doen VW golf type 1 schijven achter in combinatie met Ford klauwen, ik gebruik de BMW E30 320 schijven achter (plug & play), gebruik van beide heeft voor en nadelen.

                    met de ford klauwen heb je een mogelijkheid om je normale handrem te gebruiken, met de Opel klauwen moet je hydraulisch wat verzinnen (ook niet moeilijk, maar lastig als je het wil verbergen) de VW schijven moeten aangepast worden, maar schept wel de mogelijkheid om gemakkelijk een adapterplaat te maken, bij de BMW schijven is dat iets lastiger.

                    #18048425
                    blue-mission
                      Lid sinds:
                      27 July 2010

                      dus ik zal mn dubbelpots gsi 16v klauwen met sportblokken (nieuw ) maar bewaren en opzoek gaan naar 320i schijven ? ( of evt groter ) of kan ik beter gaan voor een andere achteras, aangezien ik toch de stiekeme plannen heb om meteen voor een 6bak getrag van een bmw te gaan plaatsen met een c20xe er aan.

                      #18048426
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Technisch gezien zijn er mogelijkheden te over, voor een c20xe hoef je geen andere achteras, die kan dat soort vermogens wel aan.

                        Verder kan je het zo gek doen als je wil (en betalen kan), niet alles heeft zin of is zinvol, maar soms is het technisch gezien wel leuk om iets totaal anders te doen, maar dan ook weer zijn er weer nieuwe uitdagingen voor nieuwe problemen.

                        Maak eerst een goed plan, wat wil je, wat kan je, wat is je budget en hoeveel tijd wil je er aan spenderen.

                        Vele leuke ideeën stranden door die zaken niet goed op een rijtje te hebben.

                        #18048427
                        blue-mission
                          Lid sinds:
                          27 July 2010

                          klopt,

                          ik kan zelf gelukking heel veel,
                          besloten ook de remmen te verkopen,
                          en dan eerst maar de carroserie custom te gaan bouwen,
                          ( heb een leuk project gevonden )
                          de c20xe blijft uiteraard niet standaard. ( heb al een supercharger klaar liggen )
                          maar is wel een ideale motor / pk gewicht verhouding, zo kan je 50/50 heel goed creeren.
                          desnoods door er een transaxle alfa 75 achteras onder te bouwen.

                          #18048428
                          mantallica
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 December 2005

                            Om achter beter te laten remmen kun je ook 22 mm remcilinders in je standdaard trommelrem doen,
                            ik dacht dat manta24v hier op het forum die kon leveren.

                            #18048429
                            henk 400rr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              @blue-mission wrote:

                              klopt,

                              ik kan zelf gelukking heel veel,
                              besloten ook de remmen te verkopen,
                              en dan eerst maar de carroserie custom te gaan bouwen,
                              ( heb een leuk project gevonden )
                              de c20xe blijft uiteraard niet standaard. ( heb al een supercharger klaar liggen )
                              maar is wel een ideale motor / pk gewicht verhouding, zo kan je 50/50 heel goed creeren.
                              desnoods door er een transaxle alfa 75 achteras onder te bouwen.

                              Klinkt goed, ik zou dan toch ook als advies willen meegeven niet de manta A vooras te gebruiken, maar meer voor eentje van een B-manta te gaan.

                              Die is wel wat breder, maar de as constructie is stabieler en zal je qua spoorbreedte ook meer voordeel opleveren bij het vinden van de juiste achteras constructie, mocht je onafhankelijk gaan.

                              #18048430
                              blue-mission
                                Lid sinds:
                                27 July 2010

                                vind ik een zeer goede tip,
                                auto zal toch helemaal kaal gaan,
                                is ook de reden dat de remmen weg gaan,
                                meer mogelijkheden zonder te twijfelen, omdat je al spul hebt liggen,
                                voor de ophanging wil ik toch waarschijnlijk proflex gebruiken, dus er zal veel aangepast moeten worden.

                                #18048431
                                Mad Max
                                  Lid sinds:
                                  25 September 2010

                                  Ik heb nu op mijn b dett voorop volvo 240 turbo klauwen (4 pots) met 262 mm honda schijven. achterop de standaard 230mm trommels met 19mm (rekord formaat) cilinders.

                                  #18048432
                                  blue-mission
                                    Lid sinds:
                                    27 July 2010

                                    wil zelf wel echt 288 of 308 mm hebben ivm circuit gebruikt.
                                    wel vandaag de donor gekocht,

                                    http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/547935_324176847677301_94119328_n.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    zal tot op het laatste boutje uit elkaar gaan.

                                    #18048433
                                    Mad Max
                                      Lid sinds:
                                      25 September 2010

                                      Mijnes gaat ook het circuit op, maar hij weegt maar 750kg ofzo, dus dan heb je niet zulke giga units nodig.. 262 is de grootste conversie die ik ken voor de voorkant van de rwd opeltjes. alles kan natuurlijk gemaakt worden..

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.