Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › remmen manta a (betere remmerij)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2012 om 16:37 #17250633
beste forummers
ik las laatst iets dat rekord 2.2 schijven incombi met cali turbo klauwen zou passen op de vooras van een manta,
misschien weet een van jullie welke combis allemaal passen op een manta a,
ik heb zelf nog liggen calibra turbo remmen (4×100 schijven) voor, en voor achter heb ik nog gsi 16v kadett remmen liggen,
is iets van dit spul passend te maken ( heb mn manta nog niet, en voor dat ik het verkoop.)
23 juli 2012 om 19:30 #18048418weet dat de voorkant op een b manta past, hoe het bij een a zit ?
23 juli 2012 om 22:18 #18048419A-type, zit je met je stuurarm, die zit wat in de weg, daar moet je een stukje uit de beugel(brug) van de klauw slijpen om de beugel(brug) te kunnen monteren.
Verder heb je bij de A-type het voordeel, dat je met een vast stukje leiding moet werken naar je remslang toe, dus je zal daar geen problemen mee krijgen.
Waar je net als bij de B rekening moet houden met die schijven is dat er en vulring tussen de klauw en de schetsplaat in moet om de beugel te centreren tov. het midden van de schijf.
23 juli 2012 om 22:20 #18048420okee, thanks,
dat moet wel te realiseren zijn,
en de achter remmen, is dat van een gsi 16v pas te krijgen ?
heb namelijkl nog meerdere setjes, dubbel pots 16v klauwen liggen, en nieuwe geboorde schijven.24 juli 2012 om 16:18 #18048421iemand idee voor de achter as ?
24 juli 2012 om 17:23 #18048422Achter is een apart verhaal, wat je nog kan gebruiken van die hele set zijn waarschijnlijk slechts de klauwen.
Of je de schijven nog kan gebruiken, dan moet ik even de binnendiameter hebben, dan kan ik meten of die over je steekasflens past, adapters voor de klauwen moet je nog wel maken, daar zijn wel tekeningen van, of van te maken.
24 juli 2012 om 17:40 #18048423zou ik die even moeten opmeten,
zij schijven met het wiellager en de draad in de schijf zelf he,
vrees er zelf voor.24 juli 2012 om 18:18 #18048424O, dan wordt dat niks.
Veel doen VW golf type 1 schijven achter in combinatie met Ford klauwen, ik gebruik de BMW E30 320 schijven achter (plug & play), gebruik van beide heeft voor en nadelen.
met de ford klauwen heb je een mogelijkheid om je normale handrem te gebruiken, met de Opel klauwen moet je hydraulisch wat verzinnen (ook niet moeilijk, maar lastig als je het wil verbergen) de VW schijven moeten aangepast worden, maar schept wel de mogelijkheid om gemakkelijk een adapterplaat te maken, bij de BMW schijven is dat iets lastiger.
24 juli 2012 om 19:37 #18048425dus ik zal mn dubbelpots gsi 16v klauwen met sportblokken (nieuw ) maar bewaren en opzoek gaan naar 320i schijven ? ( of evt groter ) of kan ik beter gaan voor een andere achteras, aangezien ik toch de stiekeme plannen heb om meteen voor een 6bak getrag van een bmw te gaan plaatsen met een c20xe er aan.
24 juli 2012 om 20:39 #18048426Technisch gezien zijn er mogelijkheden te over, voor een c20xe hoef je geen andere achteras, die kan dat soort vermogens wel aan.
Verder kan je het zo gek doen als je wil (en betalen kan), niet alles heeft zin of is zinvol, maar soms is het technisch gezien wel leuk om iets totaal anders te doen, maar dan ook weer zijn er weer nieuwe uitdagingen voor nieuwe problemen.
Maak eerst een goed plan, wat wil je, wat kan je, wat is je budget en hoeveel tijd wil je er aan spenderen.
Vele leuke ideeën stranden door die zaken niet goed op een rijtje te hebben.
24 juli 2012 om 21:34 #18048427klopt,
ik kan zelf gelukking heel veel,
besloten ook de remmen te verkopen,
en dan eerst maar de carroserie custom te gaan bouwen,
( heb een leuk project gevonden )
de c20xe blijft uiteraard niet standaard. ( heb al een supercharger klaar liggen )
maar is wel een ideale motor / pk gewicht verhouding, zo kan je 50/50 heel goed creeren.
desnoods door er een transaxle alfa 75 achteras onder te bouwen.24 juli 2012 om 22:09 #18048428Om achter beter te laten remmen kun je ook 22 mm remcilinders in je standdaard trommelrem doen,
ik dacht dat manta24v hier op het forum die kon leveren.24 juli 2012 om 22:14 #18048429@blue-mission wrote:
klopt,
ik kan zelf gelukking heel veel,
besloten ook de remmen te verkopen,
en dan eerst maar de carroserie custom te gaan bouwen,
( heb een leuk project gevonden )
de c20xe blijft uiteraard niet standaard. ( heb al een supercharger klaar liggen )
maar is wel een ideale motor / pk gewicht verhouding, zo kan je 50/50 heel goed creeren.
desnoods door er een transaxle alfa 75 achteras onder te bouwen.Klinkt goed, ik zou dan toch ook als advies willen meegeven niet de manta A vooras te gebruiken, maar meer voor eentje van een B-manta te gaan.
Die is wel wat breder, maar de as constructie is stabieler en zal je qua spoorbreedte ook meer voordeel opleveren bij het vinden van de juiste achteras constructie, mocht je onafhankelijk gaan.
24 juli 2012 om 22:26 #18048430vind ik een zeer goede tip,
auto zal toch helemaal kaal gaan,
is ook de reden dat de remmen weg gaan,
meer mogelijkheden zonder te twijfelen, omdat je al spul hebt liggen,
voor de ophanging wil ik toch waarschijnlijk proflex gebruiken, dus er zal veel aangepast moeten worden.25 juli 2012 om 16:54 #18048431Ik heb nu op mijn b dett voorop volvo 240 turbo klauwen (4 pots) met 262 mm honda schijven. achterop de standaard 230mm trommels met 19mm (rekord formaat) cilinders.
25 juli 2012 om 18:18 #18048432wil zelf wel echt 288 of 308 mm hebben ivm circuit gebruikt.
wel vandaag de donor gekocht,http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/547935_324176847677301_94119328_n.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
zal tot op het laatste boutje uit elkaar gaan.
25 juli 2012 om 18:58 #18048433Mijnes gaat ook het circuit op, maar hij weegt maar 750kg ofzo, dus dan heb je niet zulke giga units nodig.. 262 is de grootste conversie die ik ken voor de voorkant van de rwd opeltjes. alles kan natuurlijk gemaakt worden..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.