Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › remmen e2
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 17:27 door
hans-rekord-e.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2017 om 23:56 #18345389
beide achter remmen doen niets , ook niet na ontluchten .
ik heb pas vrij onderin druk op mijn pedaal . is dit de hoofdremcilinder ?
is vrij plotseling opgetreden3 juli 2017 om 14:52 #18345415grote kans dat het idd en je hoofdremcilinder zit.
4 juli 2017 om 13:16 #18345459Ik zou der niet mee gaan rommelen en alles deraf gooien en der B-Omega spullen opzetten dan heb super remvertraging ivm de serie Rekord spullen,en het kost haast niks.
10 juli 2017 om 11:40 #18345785Hou er wel rekening mee dat de schijven niet zo van die grotere remdruk houden. Heb in mijn gse de rembooster vervangen met een B omega exemplaar. Remt goed, zeer goed zelfs helaas moet ik de schijven weer laten vlakken. Mooiste is dan eigenlijk ook grotere schijven en klauwen…
12 juli 2017 om 10:29 #18345911Dat kan ik bevestigen,die kleine dunne schijven kunnen de hitte niet aan die je snel genoeg krijgt als je wat hard remt en al zeker niet al je schijven al behoorlijk gesleten zijn.
Beste is ook de voor schijven te vervangen door dikke grote geventileerde schijven,die vergoten je remkracht niet echt maar maken je remmen meer bulletprove.
15 juli 2017 om 21:36 #18346066ik heb nu de hoofdremcilinder vervangen en krijg nog steeds geen druk op mijn pedaal , ook al blijf ik trappen .
hij moet toch eens druk op gaan bouwen voor je kan ontluchten ?
of is het ontluchten anders na hoofdremcilinder wissel ?18 juli 2017 om 01:23 #18346168Wat je kunt doen is:
Neem een dop van je rem reservoir en zet hier een ventiel in van een autoband met wat klote lukt dit wel,en zet vul je reservoir tot aan de nek vol met remvloeistof en schroef die dop met ventiel derop en sluit hier een compressor slang op aan en zet hier 0,5/1 bar druk op
en ontlucht nu nog eens alles en hou je rem vloeistof niveau in de gaten,zo ontlucht ik altijd alles als je dan een pure sapstroom ziet komen weet je dat je klaar bent,en dat het goed moet zijn.3 augustus 2017 om 17:27 #18346785is ff geleden maar nu alles ontlucht onder druk zoals je zei maar nog steeds geen remdruk . pas na twee x trappen komt er druk op , het maakt niet uit of ik de vacuum eraf haal of erop laat . ontluchten onder druk is gedaan met pomp met 1 bar druk en deze hield het vloeistof niveau goed op peil . met het onyluchten is er meer dan 1 liter remvloeistof door heen gegaan zo dat zeker alle lucht eruit is en gelijk alle vloeistof vernieuwd dus . wat kan het nog meer zijn ? kan niet vinden of er een remdrukverdeler ofzo op zit . Zit nieuwe hoofdremcilinder op , geen gereviseerde .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.