Remklauw slepend

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549377
    @driaan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2018

      Opel Zafira A 1.8 (2023) met licht slepende achterrem (links). Mijn vraag: kun je deze remklauw nog terugstellen met de speciale tool? Of zonder meer vernieuwen (?) omdat deze remklauw niet meer zal voldoen na terugstellen vanwege nieuwe remblokken.

      Garage houdt het op zonder meer vervangen

      Bedankt en groet.

      #18549400
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        In dit geval zou ik hem ook vervangen.

        Hij zou ook gereviseerd kunnen worden, al zou dit in de praktijk in de garage weinig gebeuren.

        #18549404
        @driaan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2018

          Bedankt voor je snelle reactie. Het niet goed terug komen van die zuiger in de remklauw heeft blijkbaar te maken met een soort aanslag (vervuiling) op de zuiger . Ik merk het alleen maar bij bijv het langzaam uitrollen van de auto op een vlakke weg bij een stoplicht. Kan er nu nog gewoon mee rijden zonder dat de remklauw heet wordt. ga er binnenkort mee aan de slag. Gr. @Driaan.

          #18549406
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Tja dat is lastig te zeggen dat voel en zie je meestal zelf of je er nog mee door kan rijden natuurlijk.

            #18549457
            strawinsky
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2023

              Goedenavond

              Ik heb een opel zafira c tourer 1.6 cdti en heb een p0007 foutcode .ik wis het steeds .maar komt steeds weer terug meteen of na een paar dagen .wie heeft raad wat ik moet doen.

              Bedankt

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.