remklauw schilderen

Forumindex Forums Modellen Insignia remklauw schilderen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18198687
    NelisZ20LER
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2011

      Ieder zijn ding hoor, maar ik zou dit nooit op mijn auto monteren. Dan spaar ik liever voor originele OPC remmen of iets dergelijks…

      #18198688
      Hisense
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 February 2014

        Ik dacht als niemand een foto ervan post dan is er wat mis mee. Had er zelf nog nooit van gehoord, maar heb wel de intentie om ze te schilderen. Zelf vindt ik dit net even te “cheap” uitzien, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die dit mooi vinden. Denk dat wanneer de bevestigings methode aangepast wordt het meer kans heeft.

        Even een vraagje mbt het schilderen van de remklauwen. De verschillende filmpjes op youtube enzo heb ik al bekeken, maar toch zit ik met de volgende vraag in mn achterhoofd. Kun je de remklauwen er zo afhalen en op de zelfde manier weer terug plaatsen of moet ik ergens rekening mee houden? Zou namelijk de eerste keer zijn dat ik aan het remsysteem zou werken, en wil natuurlijk wel kunnen remmen als ik ze weer gemonteerd heb.

        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

        #18198689
        calibra-power
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Ja de klauw kun je er altijd afhalen.
          Zit aan de achterkant met twee inbus of gewone bouten vast geschroefd.
          Als je het weer terug monteert zou ik wat loctite gebruiken.
          Wanneer je ook de remleiding los haalt dan zul je het systeem daarna moeten ontluchten.

          Wat betreft de covers. Van een afstand ziet het er best vet uit. Maar ik houd niet van nep. Dan moet het ook werken ook.

          #18198690
          nicocorsa
            Lid sinds:
            6 June 2006

            als het over een insignia gaat dan zul je 2 moertjes van 12of 13 moetenlos draaien . rem zuiger mss even klein beetje indrukke . kan geen kwaad na het terug monteren wel ja rempedaal oppompen anders even geen rem .

            als je geen gedacht hebt van remsysteem liefst geen leidingen los draaien . want we lezen niet graag dat er een opel stuk gaat . ontluchten kan iedereen die een beetje verstand van zaken heeft .

            dit is niet slecht bedoeld .

            #18198691
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              En geen loctite, zeker niet met imbus, want die draai je helemaal rond de eerstvolgende keer! Gewoon weer gaan en vastzetten waarbij geldt, vast is vast..

              #18198692
              NelisZ20LER
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 March 2011

                @pixels66 wrote:

                En geen locatie, zeker niet met imbus, want die draai je helemaal rond de eerstvolgende keer! Gewoon weer gaan en vastzetten waarbij geldt, vast is vast..

                Precies, nooit loctite gebruiken, want je verhoert ze.

                #18198693
                netebuk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 January 2005

                  @mrzuko wrote:

                  Rood? Waarom niet arden blue?
                  Staat mooier op een opel

                  Iemand al de klauwen geschilderd met arden blue?
                  Ben aan het twijfelen tussen arden blue of gewoon grijs.
                  t’is nen zwarten touren met de opc line velgen

                  #18198694
                  Hisense
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 February 2014

                    Werk vaak aan machines etc , dus loctite is me bekend. Had er al een groot vraagteken bij. Als iemand loctite gebruikt om ze vast te zetten omdat ze telkens lostrillen dan zou ik zelf de draad opnieuw tappen als het nodig is of de boutjes vervangen.

                    Netebuk, ik zit te twijfelen tussen arden blue en rood.

                    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                    #18198695
                    netebuk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2005

                      @netebuk wrote:

                      @mrzuko wrote:

                      Rood? Waarom niet arden blue?
                      Staat mooier op een opel

                      Iemand al de klauwen geschilderd met arden blue?
                      Ben aan het twijfelen tussen arden blue of gewoon grijs.
                      t’is nen zwarten touren met de opc line velgen

                      Iemand een idee waar ik dat arden blue kan kopen?

                      #18198696
                      GM-Tuningparts
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 July 2005

                        Iemand een idee waar ik dat arden blue kan kopen?

                        opeldealer.
                        die moeten die in spuitbus kunnen bestellen.

                        #18198697
                        Hisense
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 February 2014

                          Op ebay staan er verschillende, even zoeken via “arden blue vauxhall”

                          http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductMobileDisplay?catalogId=10151&storeId=10001&productId=214348&categoryId=165505&langId=-1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                          #18198698
                          netebuk
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 January 2005

                            @Hisense wrote:

                            Op ebay staan er verschillende, even zoeken via “arden blue vauxhall”

                            http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductMobileDisplay?catalogId=10151&storeId=10001&productId=214348&categoryId=165505&langId=-1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                            mss toch liever verven ipv spuitbus.
                            Denk dat het veel werk is om alles af te plakken en de schrijfrem is dan wss ook een deel mee gespoten.
                            Weet er toevallig iemand het RAL kleur van arden blue?
                            Ik laat dan de verf maken.

                            #18198699
                            Hisense
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 February 2014

                              Originally Posted by autopaint
                              i’m a paint factor. 12L is the vaux code, and 291 is the Opel code which is the true code used to mix your paint. Most vauxhalls are converted to the opel code prior to mixing, but the vauxhall code can cover severall different colours so always opt for the 3 digit opel code if its there.
                              Hope that helps.
                              As for shades, I list 3 shades and shades are not really specific to model, they only relate to different batches of paint supplied to GM, which may differ slightly to the original shade.

                              L291/12L is het dus, staat ook op de arden blue bussen

                              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.