Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Remklauw Manta B (OPGELOST)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2011 om 19:00 #17786052
stofrubber wordt door de glijbus opze plek gehouden, en dat er geen beweging in de bus zit kan kloppen omdat deze waarschijnlijk helemaal vast geroest is.
en op jou tekening, binnenste en buitenste bus zijn 1, hier valt zegmaar je inbus bout in die de remklauw op de naaf houdje kunt met een lange bout, je bougiedop uit je ratelset en wat dikke ringen proberen om zo de bus er uit te persen.
dus de bout door de glijbus en aan de andere kant van de klauw de bougiedop erover heen en dan dikke ringen en een moer, draai het zaakje aan en als het goed is beweegt de bus.
Mocht het nog niet duidelijk zijn maak ik wel even een paint tekeningetje
suc6 ermee!
3 januari 2011 om 20:17 #17786053Nou, heel erg bedankt voor de tips. Heb met bloed en zweet de bussen eruit kunnen krijgen.. Ik voel wel was groeven in de klauw waar de bus in hoort, dus dit zou ik met waterproof schuurpapier een beetje glad moeten schuren?
Begrijp ik het goed dat je deze bussen gewoon met de hand eruit moet kunnen duwen?
3 januari 2011 om 20:21 #17786054ja met waterproof kan je weer beetje schoonschuren, en idd deze bussen moet je gewoon soepel kunnen heen en weren. ik zelf was het beetje zat dat ze steeds vast gingen zitten dus heb ik er ATE klauwen van een vectra/astra/calibra op gezet met rekord 2.2 schijven.
dan heb je in ieder geval geen gezeur meer met vastzittende glijbussen en het remt beter ook.3 januari 2011 om 20:29 #17786055Ik reviseer deze klauw nu gewoon even, maar ik denk dat ik maar eens rustig ga kijken naar een ATE setje. Nu heb ik nog één vraagje..:angel….
Hoe kan ik die grote stofhoes van de klauw halen? (die om de zuiger heen zit). Zover ik goed kan zien zit ie helemaal in de klauw en zie ik geen borgring oid..?
3 januari 2011 om 20:37 #17786056[rquote=1830575&tid=139475&author=Manta_Matthijs]Ik reviseer deze klauw nu gewoon even, maar ik denk dat ik maar eens rustig ga kijken naar een ATE setje. Nu heb ik nog één vraagje..:angel….
Hoe kan ik die grote stofhoes van de klauw halen? (die om de zuiger heen zit). Zover ik goed kan zien zit ie helemaal in de klauw en zie ik geen borgring oid..?[/rquote]
Normaal moet je die glijbussen er zo met de duim kunnen uitduwen… als dit al niet kan, zou ik al niet beginnen aan revisie…
3 januari 2011 om 20:38 #17786057afdichtrubberring en de stofhoes van de remzuiger zitten gewoon in een groefje in je remklauw, met een klein plat schroevedraaiertje of haakje kan je em dr wel uitwippen.
5 januari 2011 om 19:35 #17786058Nou, ik ben gistere avond bezig geweest met het goed gangbaar maken van de glijbussen. Netjes opgeschuurt met nat en fijn scuurpapier en alles ingevet met het ATE vet was jullie me geadviseerd hebben. Kan de bussen met de hand op en neer bewegen en alles zag er goed uit.
Dus vanavond vol vertrouwen de klauw weer gemonteerd en alles aangesloten en ben gaan rijden. Een paar keer flink geremt en het leek helemaal goed te zijn. Daarna wat rustiger geremt en hij trok toch wéér naar rechts (heb de remklauw rechtsvoor gereviseerd). Vervolgens nog een paar keer flink geremt en het probleem was weer helemaal terug. Hij trekt weer net zo hard naar rechts zoals hij voor het reviseren deed..:cry
Ik word hier echt hopeloos van!! Wat kan het toch zijn nu?
5 januari 2011 om 20:07 #17786059zou je ze niet allebei doen? en mischien heb je toch ergens een foutje gemaakt
5 januari 2011 om 20:22 #17786060Als hij in het begin wel goed remde en vervolgens steeds erger wegtrok ga ik ervan uit dat het weer aan de rechter remklauw ligt..
5 januari 2011 om 20:31 #17786061ik denk dat de glijbussen versleten zijn of de gaten waar ze
inzitten heb het zelf ook wel eens gehad
de oplossing is een andere remklauw zoeken en ook opknappen
zoals je al een keer gedaan hebt en hopen dat je mazzel hebt
5 januari 2011 om 20:43 #17786062Of een nieuwe klauw bestellen bij http://www.autopartsonline.nl
Ik vind het zelf niet zoveel kosten dat het het gekl**t waard is. En dan ben je meteen goed klaar.
5 januari 2011 om 20:56 #17786063Ja, ik heb het al met Manta Devil erover gehad en ik denk dat ik maar eens ga zoeken naar een ATE setje. Ik begrijp nu helemaal waarom jullie zo over Delco denken!
6 januari 2011 om 11:12 #17786064Heeft iemand hier toevallig nog een setje ATE remklauwen tekoop voor een mooi prijsje?!:wors
6 januari 2011 om 16:14 #17786065maar als ie naar rechts trekt dan zou hij rechts harder remmen dan links, dus lijkt mij dat er links iets niet goed zit… de mijne trekt naar links en dat kan kloppen want rechts is de klauw minder gangbaar dan links:hmmz
6 januari 2011 om 16:24 #17786066daar heeft kale gek wel een punt :O want als je zouw remmen en rechts zou slecht werken dan zouw hij naar links moeten trekke?
6 januari 2011 om 17:20 #17786067Ik begrijp jullie punt helemaal, dit dacht ik namelijk ook in eerste instantie. Alleen was het probleem dat de rechter rem aanliep (het wiel loopt dus wat stroever) en hierdoor ook eerder remt vergeleken de linkerrem.
6 januari 2011 om 17:20 #17786068Het kan zijn dat de rechter klauw niet geheel van de schijf af komt (door uit gesleten schuifbussen)
Of dat de linker klauw niet goed aan gedrukt wordt (omdat daar wat vast zit)En beide gevallen trekt hij dan naar rechts.
Dus zou zeker ook eens links nakijken (kan iig nooit kwaad)
6 januari 2011 om 17:42 #17786069[rquote=1834261&tid=139475&author=Manta_Matthijs]Ik begrijp jullie punt helemaal, dit dacht ik namelijk ook in eerste instantie. Alleen was het probleem dat de rechter rem aanliep (het wiel loopt dus wat stroever) en hierdoor ook eerder remt vergeleken de linkerrem.[/rquote]
klopt ook wel maar als ie rechts aanloopt, dus waarschijnlijk zit ie dan vast, dan zal ie ook een stuk minder remmen als links want ook als je remt blijft ie vastzitten dus dan zou ie naar links moeten trekken, offffff het moet dus zo zijn dat links ook vastzit dan kan ie wel weer naar rechts trekken….
concusie van dit verhaal is dus: toch links even nakijken anders kun je nooit zeggen dat daar het probleem niet inzit….
let op de hoofdzuiger kan vastzitten, dan loopt ie aan en remt ie slecht, of de geleidebussen kunnen vastzitten dan loopt ie minder aan maar remt nog wel redelijk…
7 januari 2011 om 20:22 #17786070Het probleem zit in de glijbussen. Al vaker meegemaakt, eerst na zuiver maken en invetten werken de remklauwen goed, en na een paar keer remmen zit er wel eentje vast. Nieuwe glijbussen met nieuwe O ringen gemonteerd en het probleem was weg en bleef weg. Het eigenlijke probleem zijn de de O rubbers van de glijbussen die gaan klemmen.
10 januari 2011 om 19:30 #17786071Die O rubber heb ik toen ook vervangen aangezien deze wat te ruim waren.
Heeft iemand nog een setje ATE klauwen liggen die weg mogen?
10 januari 2011 om 19:45 #17786072probeer eens opelmanta29 hier op het forum misschien heeft hij nog een setje liggen
10 januari 2011 om 20:09 #17786073thnx voor de tip, ga het gelijk proberen!
10 januari 2011 om 22:46 #17786074Is de ATE klauw voor de Manta B hetzelfde model van een 2.2 Rekord klauw alleen dan smaller?
19 januari 2011 om 17:36 #17786075Vandaag toch meer even de linkerklauw eraf gehaald in die onder handen genomen. Deze glijbussen zaten ook wel wat vast, maar lang niet zo vast als de rechter klauw. Toch geen effect op het probleem.
Dus ga morgen avond even op en neer naar Almelo, Eddie had nog een mooi setje ATE klauwen over die ik op m’n Manta ga monteren. Daarmee hoop ik alles opgelost te hebben.:angel
19 januari 2011 om 18:00 #17786076Heb even geen zin om het hele verhaal terug te lezen, maar had je de remslangen al gewisseld?
Deze kunnen na verloop van tijd inwendig dicht gaan slibben. Laten dan wel nog druk door, maar niet meer terug.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.