Forumindex › Forums › Modellen › Manta › remdrukverdeler nu met foto!
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 oktober 2019om 22:43 door 1800T_BFB.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2013 om 08:40 #17504707
kijk….. MantaRay :thumb
maaaar… nu moet ik met mijn toet toet naar de RDW.
ding van `76.
dus wou het dan ook graag goed hebben, en zoals het bij deze wagen hoort.
enkel kan ik zo`n ding bij mijn onderdelenboer niet vinden.ik heb ook een rond exemplaar gemonteerd zitten ja.
16 maart 2013 om 20:09 #17504708vandaag toch nog een vervangend exemplaar gescoord
deze gemonteerd, achterremmen opnieuw afgesteld,
nogmaals het circuit met de hand-en voet, methode ontlucht.om vervolgens te concluderen dat het remmen nu echt beter gaat.
enkel wou ik de wagen nog even graag op de testbank gehad hebben, maar dit ging
vandaag niet meer lukken.de ham-vraag.. hoe werkt een remkrachtverdeler nu…?
tja.. dat vroegen wij ons ook af… en daar is maar 1 manier voor,
om er achter te komen…. de oude remverdeler slopen :Pzie hier de plaatjes
na even denken en goed kijken, werdt ons een beetje duidelijk hoe het moest werken;
Het donkergrijze gedeelte is voorzien van 2 gaatjes, waardoor er aan weerskanten olie kan komen te staan, nu moet deze olie de veer weg drukken, door middel van de hoeveelheid remolie je verzet
door het intrappen van je pedaal, oftewel het begwegen van de zuigers in je hoofdremcilinder.de veer remt als het ware, de druk naar achteren af. en zodoende komt er dus meer remolie naar de voorste remklauwen.
eingelijk vrij simpel… maar als je het niet loshaald, zie je het ook niet.
verhaal 2… of hij nu kapot was of niet.. GEEN IDEE :D maar de wagen remt weer :D
al heb ik het idee dat hij achter nog behoorlijk mee remt.dus mogelijk de remtrommels achter maar even iets wijder afstellen :D
3 mei 2015 om 19:10 #17504709Even stof van dit topic afblazen!!
Wie kan me aangeven hoe de leidingen op de remkrachtverdeler moeten worden aangesloten (kadett c).
Lv, rv en achter.
Ik heb bij mijn kadett c een remkrachtverdeler met 4 aansluitingen. 2 ervan komen vanaf de hrc, 2 gaan dus weg, waar welke waarheen…Boeken en google kan me helaas niet helpen..
10 mei 2015 om 14:24 #17504710ga is 1 pagina terug en lees de reacties van postbusmanta :thumbup :thumbup
staat er duidelijk omschreven hoor10 oktober 2015 om 15:35 #17504711Een en ander is reed saangesloten, echter nu lekt ie helaas.
Zijn hiervoor revisiesetjes te verkrijgen of vervangende producten welke de zelfde eigenschappen heeft qua drukverdeling.11 oktober 2015 om 09:39 #17504712gooi die oude troep gewoon in de ijzerbak en koop een instelbare remdrukregelaar.
Dan kan je zelf bepalen hoe hard ie gaat remmen op de achteras, en nog simpel aan te sluiten ook.11 oktober 2015 om 16:34 #17504713jah! en als je daar geen ervaring mee hebt, zo’n instelbare remdrukregelaar, ga je zo de groene zone in …
11 oktober 2015 om 16:55 #17504714Die moet je ook afstellen op een remmenbank voordat je weer de weg op gaat ;)
En dat kan hier in NL eigenlijk bij elke garage wel, want een remmenbank is hier verplicht met de APK
11 oktober 2015 om 17:41 #17504715Plaats je die dan op dezelfde plek als de oude lekkende nu zit, of ergens anders.
Is zo’n instelbare dan ook voorzien van 2 in en 2 uitgangen of heb ik hiervoor dan 2 losse nodig.
Kortom hoe zoek ik de juiste uit en waar..11 oktober 2015 om 18:02 #17504716T stuk op de achteras…vanaf daar 1 leiding naar voor op de hrc. Tussen die leiding plaats je het instelbare ventiel.
5 juli 2019 om 22:30 #18367316Even een oud topic reanimeren:
Ik heb het tegengestelde als Ghanz: Mijn Ascona remt niet zo best achter; ik heb er tijdens de restauratie dikkere remcilinders op gezet achter. Die moeten waarschijnlijk meer olie hebben. Ik heb het zelfde apparaatje er tussen zitten als op de foto’s.
De vraag is nu: welke kant moet ik de knop op draaien, en hoeveel???
30 juli 2019 om 20:59 #18367757Die knop vanop de pics van hans is toch niet regelbaar? Grts
[quote quote=18367316]Even een oud topic reanimeren: Ik heb het tegengestelde als Ghanz: Mijn Ascona remt niet zo best achter; ik heb er tijdens de restauratie dikkere remcilinders op gezet achter. Die moeten waarschijnlijk meer olie hebben. Ik heb het zelfde apparaatje er tussen zitten als op de foto’s. De vraag is nu: welke kant moet ik de knop op draaien, en hoeveel???[/quote]
1 oktober 2019 om 22:43 #18368998Een kleine bijdrage aan dit topic:
Ik kocht in 2015 een Manta A met 2.2E erin. Nieuwe remschijven,blokken, trommels en schoenen.
Remmend vermogen echt waardeloos, maar gewoon daarmee door de keuring gekomen bij de RDW.
Het was een 1.6N geweest, deze hadden geen remdrukverdeler bij de achteras.
Eerst de hoofdremcilinder vervangen door een nieuwe – geen verbetering
Daarna geconcludeerd dat er veel te veel remdruk naar de achteras ging.
Een instelbare remdrukverdeler gemonteerd bij de achteras. 0- 60% reductie
Eerst een tijdje gereden met de instelling halverwege, dat ging al veel beter.
Maar het was nog steeds niet wat ik ervan verwachte, dus de volle 60% reductie erop.
Na veel zoeken vond ik op een Duitse site dat de originele remdrukverdelers wel tot 85% reduceerden.
Dus als je vol op de rem gaat staan, gaat er maar 15% remdruk naar de achterwielen.
Uiteindelijk heb ik een remdruk verdeler van een Astra gemonteerd met de 85% reductie en nu voelt het gewoon goed.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.