remblokken vervangen en nu de remdruk niet ok!

Forumindex Forums Modellen Corsa remblokken vervangen en nu de remdruk niet ok!

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246915
    richardschaeks
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2008

      Hallo

      Betreft een corsa b van april 2000 met een x12xe motor 84000 gelopen zoiets

      K heb vorige week de remblokken moeten vervangen, ze waren tot op het ijzer
      Deze vervangen voor, en gaan rijden, na 50 km bleef de auto slecht remmen en toen(had het gevoel dat ik door het pendaal heen trapte) ben ik de remmen maar eens gaan ontluchten, alle 4, rechtsachter begonnen
      Na dit gedaan te hebben ben ik gaan rijden, de druk was anders maar de auto remde de eerste paar x vol op de achterremmen(blokkeren van de wielen)
      Ik d8 gvd, auto op de put gezet en de rembekrachtiger nagekeken, deze willen wel eens vastgeroest zitten, maar nee hoor deze was perfect!

      Nu heb ik gister(400 km verder) heel de auto alweer ontlucht met een vriend en nu remt de auto al stukken beter maar nog niet zoals het zijn moet…. hij blokkeerd igg de achterwielen niet meer
      Dit probleem heb ik ooit eens gehad met een witte b-corsa van 1994 met die C16Sei erin…

      Wat kan dit zijn??

      -Ik heb zuigers gecontroleerd voor, deze gaan goed terug
      -kopervet netjes op de blokjes gedaan, de geleiders schoongemaakt met staalborstel
      -de 2 busjes gaan goed op en neer
      -merk remblokken is TWR (van heuts, was de duurste en volgens hun beste optie)
      -ontluchten liet ik een vriend 5x pompen op de rem, dan hield hij hem vast en maakte de ontluchtingsnippel open, dit hebben we zeker 10x per wiel gedaan en de DOT4 olie is altijd op pijl gebleven

      #17997289
      miral astra
        Lid sinds:
        9 June 2010

        heb je met het loshalen van de remblokken je remklauw los gehaald van je rem slang? nee toch!
        en heb je voor en achter vervangen of alleen voor/achter?

        #17997290
        richardschaeks
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2008

          Remslang niet losgeweest, alleen voor de blokken vervangen! achter is trommel
          Ik heb al behoorlijk wat remblokjes vervangen bij opeltjes maar dit is gewoon vreemd

          #17997291
          miral astra
            Lid sinds:
            9 June 2010

            dan hoef je ook niet te gaan ontluchten.

            ik heb het zelfde probleem gehad bij iemend die alleen zijn blokken vervangen wou hebben en niet schijven, het probleem was na 110 km verder nog steed slap remmen, eigenlijk achter beter dan voor. zijn probleem was: in de loop der tijd er een rand onstaat op je schijf, en met nieuwe blokken gaat hij dan op die rand remmen, dat slijt na verloop van tijd wel. maar kan ff duren. dit kan je checken door het weer los te halen en kijken of je blokken ingevreten zijn op de randen.

            maar dit hoeft niks te zeggen met jouw probleem natuurlijk.

            #17997292
            richardschaeks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2008

              ok, randen had ik al nagekeken, deze zijn er wel een klein beetje, heb vele malen erger gezien dus, maar ik heb idd wel het idd dat die steeds beter gaat remmen

              #17997293
              puppyeys69
                Lid sinds:
                16 April 2013

                Hallo
                betreft een corsa b uit 1996.
                ik wil zelf mij wielremcilinder vervangen,maar mijn vraag is moet ik nou het hele remsysteem ontluchten of alleen waar de cilinder is vervangen.
                alvast bedankt

                #17997294
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  het hele systeem is het beste!

                  #17997295
                  Juhroen
                    Lid sinds:
                    10 December 2011

                    Het is vrij ver gezocht maar het kan zijn dat je zuigers wat geroest zijn en nu je ze terug heb gedrukt de keerringen in de remklauw lek gegaan zijn. Vaak zie je dan geen lekkage omdat de olie dan in de hoesjes van je zuiger blijft staan. Dus heb je ook de zuigers van de klauw goed gecontroleerd?

                    #17997296
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Maar eerst pompen dan remmen is niet de jusite manier.
                      Ik pak een doorzichtige slan deze doe ik in een leeg potje dan gied ik het reservoir vol en de nippel open dan pompen todat je geen bubels meer zit in de slang en vervolgens ingedrukt houden en dichtdraaien dit wiel voor wiel doen.

                      #17997297
                      lukelaaf
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2011

                        Er zitten gewoon groeven in de schijf aangezien je tot op het ijzer door bent blijven remmen.
                        Voorkant van de schijf zal wel meevallen maar kijk maar eens aan de achterkant.
                        Je had beter nieuwe schijven en blokken kunnen doen.

                        Maarja gewoon blijven rijden en zal vanzelf overgaan.

                        groeten Luke

                        #17997298
                        puppyeys69
                          Lid sinds:
                          16 April 2013

                          oke gaan we dat doen, bedank voor de reactie corsa14slow

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.