rem loopt aan ?

Forumindex Forums Modellen Corsa rem loopt aan ?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231276
    nova07
      Lid sinds:
      31 January 2010

      hey..

      IK heb een corsa A 1.6 gsi met een probleem

      toen ik vanmiddag terug reed, merkte ik dat me corsa niet recht uit wou rijden. als ik recht reed moest ik het stuur een stuk naar rechts houden om rechtuit te gaan. ook als ik hard optrok moest ik tegen sturen om recht te gaan.

      Toen ik bij het stop licht kwam en begon met remmen zakte de veren schuin in, de auto veerde alleen rechts in. Thuis aangekomen en gelijk even gekeken naar me remmen. Mijn linker velg was gloeiend heet er kwam gewoon hitte vanaf. Er zitten nu ook allemaal vegen op mijn remschijf. Ik vermoed dus dat de linker rem flink aanloopt.

      Buiten de hitte merkte ik ook dat als ik de koppeling in trap dat me corsa langzaam afremde alsof je heel zachtjes remt. Ik heb de auto toen stilgezet en even van de handrem af gelaten en hem met de hand geduwd , van de linker rem komt ook een schavend geluid af en rechts loopt gewoon helemaal vrij.

      Nu mijn vragen :angel

      Hoe kan ik dit oplossen, Ik heb al een beetje informatie op gezocht en zag dat dit kon komen omdat de zuigers in de klauw niet goed terug gaan of dat het aan mijn remleidingen kon liggen

      Nog een vraagje ik heb er nu geventileerde schijven opzitten van een calibra 2.0 maar dit is door de vorige eigenaar gedaan. Kan ik gewoon remschijven pakken van een calibra ? want de schijven hebben al een flinke rand eraan zitten.

      kom het scheef trekken van de auto door linker rem die aan loopt ?

      alvast bedankt, en kan het kwaad als ik deze week nog met mijn auto naar school rijd ?

      #17800373
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        De velg die heet wordt…dat is je aanlopende rem.

        Ik zou er zelf niet mee willen rijden. Dus zo snel mogelijk gangbaar maken.

        Die blokken kan je weggooien die zijn nu wel verbrand en verglaasd. Daar heb je niet veel meer aan.

        Die schijven hebben een flinke rand zeg je….Een randje mogen ze hebben maar maak eens een fototje?

        #17800374
        nova07
          Lid sinds:
          31 January 2010

          ik heb de klauw flink ingespoten met remreiniger , hij loopt nu niet meer aan. net een test rondje gedaan en hij sloeg niet vast.
          de blokken ga ik we z.s.m vervangen. Er zitten nu klauwen en schijven op van een calibra, maar ik weet niet welke blokken hierbij horen.
          heeft iemand een website met remblokken voor een calibra ?

          ik heb zelf even gezocht via google, maar ik kan kiezen uit 2.0, 20 16v etc.
          zijn de blokken van een 2.0 en 2.0 16v hetzelfde ?
          Op mijn schijven zitten ook groeven trouwens mischien dat iemand weet welke blokken hierbij horen.

          ook heb ik even de rand van de schijf nagemeten en deze is 0.7 mm diep. dus volgens mij is dit nog goed

          #17800375
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Vaak is het de zuiger die vast zit. Roestig, zuiger er uit en opschuren.

            soms op de glijpennen maar dat komt niet veel voor.

            #17800376
            nova07
              Lid sinds:
              31 January 2010

              kan ik die zuigers er gewoon uit trekken met een tang ?
              gaan ze er makkelijk terug in ?

              #17800377
              skip
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2009

                [rquote=1845454&tid=140789&author=nova07]ik heb de klauw flink ingespoten met remreiniger , hij loopt nu niet meer aan. net een test rondje gedaan en hij sloeg niet vast.
                de blokken ga ik we z.s.m vervangen. Er zitten nu klauwen en schijven op van een calibra, maar ik weet niet welke blokken hierbij horen.
                heeft iemand een website met remblokken voor een calibra ?

                ik heb zelf even gezocht via google, maar ik kan kiezen uit 2.0, 20 16v etc.
                zijn de blokken van een 2.0 en 2.0 16v hetzelfde ?
                Op mijn schijven zitten ook groeven trouwens mischien dat iemand weet welke blokken hierbij horen.

                ook heb ik even de rand van de schijf nagemeten en deze is 0.7 mm diep. dus volgens mij is dit nog goed

                [/rquote]

                Onderdelen voor mij wagen bestel ik vaak via Ebay duitsland. Dat scheeld een boel geld. Zo heb ik eens een koppelingset besteld van een golf. Die kost in nederland 160 euro ex btw en via Ebay 80 euro all in en van hetzelfde merk. Dus shoppen loont zeker en heb er goede ervaringen mee.

                #17800378
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Als je met een grote tang de zuigers zonder moeite terug kan drukken kan je er bijna vanuit gaan dat die gangbaar is.

                  Zuiger er uit is langzaam druk op de leiding pompen (remmen dus) Of klauw er af en met een luchtspuit de zuiger er uit blazen.

                  Je moet met het terugdrukken het rubber er wel weer goed bij in drukken. Dat is mischien wat lastig, maar is zeker wel te doen.

                  #17800379
                  McKaamos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2009

                    Je kan de klauw ook van de auto af halen en de inlaat achter de zuiger er uit schroeven.
                    Dan een stalen pen door het gat doen en met een houtje er bovenop (ter bescherming van je handpalm) er op duwen.
                    Eventueel een beetje Imal of WD40 via het gat naar binnen spuiten als het niet wil.

                    Als de zuiger er uit is, goed schoonmaken met remmenreiniger en eventuele roest verwijderen met een stukje staalwol.
                    Ik zou er ook een rem-revisie set bij halen. Daar zitten nieuwe rubbers in zodat de boel weer helemaal netjes is.
                    Als het nu vast zit komt dat vaak doordat de huidige rubbers in slechte staat zijn en er (te veel) vocht bij kan, en dan roest de boel vast.

                    #17800380
                    nova07
                      Lid sinds:
                      31 January 2010

                      bedankt voor alle informatie !

                      dus ik moet eerst even kijken of ik de zuigers met een tang kan terug buigen ?
                      als dit gewoon gemakkelijk gaat ligt het probleem dan ergens anders ?

                      #17800381
                      Peter_89
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 August 2006

                        Als je het nog niet eerder hebt gedaan zo`n zuigertje vervangen begin er dan niet aan. of met iemand die er ervaring mee heeft. is best lastig

                        #17800382
                        nova07
                          Lid sinds:
                          31 January 2010

                          ik ben best handig , en doe wel meer dingen aan me auto. maar de zuigers heb ik nog nooit uit zo een klauw gehaald. maar ik denk dat het me wel moet lukken. ik heb even rondgezocht op google en zag dat het er best makkelijk uit zag.
                          alleen wil ik even controleren of het echt nodig is.
                          gisteren heb ik er een halve bus remreiniger op leegespoten en hij is nog niet vast geslagen.
                          mijn remblokken zijn nog 5 mm dik ofzo dus ik denk dat deze ook aan vervanging toezijn.
                          zou het ook kunnen dat hij is blijven hangen omdat de blokken bijna op zijn ?

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.