relays gejat!! wat nu?

Forumindex Forums Modellen Astra relays gejat!! wat nu?

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238002
    computerbug
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2011

      Vanaf 13-04-2011 ben ik eigenaar van een rode astra F sedan 1995 en met grote verbazing, deze rijd net zo lekker als de Mercedes, die ik weg heb moeten doen, is gewoon veel te duur voor een gezin.

      Maar ik heb niet zo lekker begin.
      Ik had een schoenen doosje achter op de grond gezet met wat prullaria uit de Mercedes, totaal niet van waarde.

      Maar er zijn mensen die denken dat de schoenen er nog verborgen lagen, en hebben, met mijn grote verbazing twee zij ruiten aan de voorzijde ingeslagen en niets van waarde gevonden.
      En vonden het zeer geestig om al mijn relays uit de zekering kast te trekken. of toch een gevalletje koper?? :hmmz

      Maar goed, de relay de belangrijkste van de richtingaanwijzers had ik nog liggen, die zit er nu in (op de gok) en plaatste deze meteen goed. Zweet, zweet zucht!!.

      Maar jullie voelen hem al aankomen.
      De ruiten wissers interval werkt niet, (had deze nog niet gebruikt) het forum heb ik door gespit, ik las over een relay ok, een aanknopingspunt.
      Naar de demontage bedrijf om donor onderdelen en kreeg te horen:, dat zit in de ruitenwissermoter :shock: jongens hoe zit dit nu dan??
      ik had geen zin in welles nietes spelletje en gaf meneer maar gelijk. :jerry

      Jongens, welke relays ontbreken er dan nog?, wat werkt er allemaal op een relay
      Achterruit verwarming opgemeten en deze werkt ook niet, lampje brand wel Werkt deze op een relay?
      Circulatie systeem werkt niet, lampje brand ook niet (kan stuk zijn), Werkt deze op een relay?
      De ruiten wissers interval werkt niet, zit dit nu in de motor zoals mij is vertelt, of werkt hij op een relay buiten de motor? deze werkt nu nog op bloeddruk, dit gaat mij goed af maar het blijft irritant.

      Ik heb het eens gevraagt in een auto matrialen zaak, en die kwam maar 2 relays tegen 1 richting aanwijzers en 1 voor brandstof.
      Deze meneer was zeer behulpzaam om even mee te kijken, en vertelde: er zit inderdaad een rits aan sluitingen voor relays, dus ik zie ook door de bomen het bos niet meer,
      en heeft ook ff in de vraagbraak gekeken, maar is er niet wijzer van geworden.
      Maar ik vindt het al heel wat dat hij de moeite en tijd voor heeft genomen, de opel dealer al hier, vertelde dat hij dan toch 2 dagen nodig heeft, om er naar te kijken. Heel vaag :hmmz
      Ik bedoel als jullie dit uit ervaring weten te vertellen, dan ga ik niet lopen kullen en gokken en de boel op blazen.

      Jongens B.v.d.
      Ok groetjes,

      #17882320
      Kaneda
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2005

        is het niet makkelijker om een picca te maken van de ontbrekende relais?

        #17882319
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Wat een kutstreek van die gasten !!!!
          Maar inderdaad, maak even een foto van je zekeringenkast, dan zeggen wij wel wat waar hoort king: king:
          Het staat ook wel op het afdekkapje van de zekeringenkast (binnenkant) en in het instructieboekje.
          of anders maak ik daar nog wel een foto van voor je.
          Samen moet het lukken dacht ik !!!

          Groet en sterkte daar, Rik ;)

          #17882318
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Was niet eenvoudig, maar heb het voor alkaar. heb deze op de gok gemaakt, want ik kon niet in de zoeker kijken. Beter kon ik de foto niet maken.

            Groetjes, Frans

            #17882317
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Op een sloperij de missende relais zoeken, kan je gelijk aan de plek zien welke het moeten zijn.

              willem

              #17882321
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                Goedemorgen, sorry voor mijn late reactie maar ik ben gisteren druk bezig geweest om mn auto een grote beurt te geven
                Welliswaar op mn gemak maar toch…
                Oke, nu je vraag. Ik heb zelf een C1.6NZ motor in mn Astra F uit 1992. Ik hoop maar dat de relais op dezelfde plaats zitten als bij jou.
                Hier een foto:

                Volgens deze foto zit de relais van de verwamde buitenspiegels helemaal links.
                daarna heb je de knipperlicht/richtingaanwijzers. die had je er al in zei je.
                en daar weer naast heb je de relais die de ruitewisserinterval regelt van de achteruit.
                Had je ook mistlampen voor en achter ? Die van mistlampen voor zit naast die van de ruitewisser.
                En de mistlampen achter zit dus helemaal rechts.
                Onder het knipperlichtrelais zit de relais voor de achteruitverwarming.
                Onder de relais voor de verwamde buitenspiegels zit de ruitewisserinterval voor de voorruit.

                Goed, ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je eruit kan komen.

                Groet en success ermee, Rik ;)

                #17882322
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Links boven is Spiegelverwarming (indien aanwezig) – dan knipperlicht automaat – dan interval relais achterwisser (H=hinten) – kleine onderbreking – mistvoorlicht – dan mistachterlicht

                  Interval relais Voorwissers (V=vorn) – Achterruitverwarming – W=warnblinker = lichtzoemer

                  kan het ook even zo doen:

                  1: verwarmde spiegels timerrelais (indien aanwezig)
                  2: Knipperlicht relais (knipperautomaat) (te gebruiken van OPEL VW FORD AUDI MERCEDES (oudere types)
                  3: relais interval achterwisser (Timerrelais)
                  4: mistvoorlicht
                  5: Mistachterlicht
                  6: Relais interval voorwisser (Timerrelais)
                  7: Achterruit verwarming
                  8: Lichtzoemer (kan je onderling in type uitwisselen: zwarte = ZOEMER grijze = 2tonig melodietje)

                  10-11-12 zijn enkel op de Corsa-B / Combo-B van toepassing

                  Willem

                  #17882323
                  KadAstra-EF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    Haha, ik zeg niks meer :jerry :jerry

                    Rik ;)

                    #17882324
                    computerbug
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 April 2011

                      Hoi, KadAstra-EF

                      Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor, het is immers allemaal op vrijwillige basis.
                      Ik heb een gezins leven en loopt ook wel eens anders dan je eigenlijk zou willen.
                      Zolang ik de astra heb, zou ik hem al willen poetsen, zit het gezin niet tegen, dan is het weer buiten te klieren.

                      Maar oke, ik ben er dank zij jullie uit, als je het weet is het allemaal zo simpel he’.

                      1. = Helaas N.v.t
                      2. = werkte al weer
                      3. = N.v.t.
                      4. = N.v.t.
                      5. = Nog doen, relai heb ik nog niet.
                      6. = De ruitenwissers gaan nu wel terug naar de rust stand, maar interval werkt nog niet, relais is of geen timerrelais of inteval schakelaar defect. moet ik nog na zien, ik ben al blij dat de wissers nu van zelf terug gaan naar de rust stand.
                      7. = 6 heb ik even verplaatst naar 7 en de achterruit verwarming werkte toen ook, dus hiervan weet ik welke ik moet hebben.
                      8. = Nog doen, relai heb ik nog niet.

                      Dat rode draadje bij de blauwe zekering loopt door naar rode zekering 10 is van een (niet door mij) zelf ingebouwde zoemer 2tonig melodietje relais. Deze plaatste ik in 8, maar deze werkt andersom, dus dit ga ik ook nog even in orde maken, waarom zij dan geen origenele hebben geplaatst is mij nog een raadsel.

                      Nu is de display in het midden console overleden van de ene op andere dag, gister werkte het allemaal nog, het zijn niet de lampjes, deze had ik al vervangen en toen zonder wissel kon je de cijfers zonder verlichting vaag zien, nu dus ook niet meer. :swear

                      Zoals jullie zien, ga ik er wel uit komen nu.

                      Mijn dank is groot voor alle reacties. :wors

                      #17882325
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        6 wisselen voor een timer relais:

                        willem

                        #17882326
                        KadAstra-EF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2010

                          @ computerbug:

                          Heb je al vorderingen gemaakt ??

                          Groet, Rik ;)

                          #17882327
                          computerbug
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 April 2011

                            Hoi, Rik

                            Ik zou graag willen dat ik wat verder was, Het haal het water van mijn raam weg heen en weer stangetje werkt weer, dit relai, had ik ook nog liggen uit een Mercedes.

                            Verder heeft de display het begeven, en heb ik leds geplaatst in de de tellers, want een voor een ging er een lampje stuk.

                            Poetsen moet ook nog gebeuren. en zo veel meer.

                            Ik laat het allemaal nog wel weten, het komt wel goed.

                            Groetjes, Frans

                            #17882328
                            computerbug
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 April 2011

                              @wim-v6 wrote:

                              6 wisselen voor een timer relais:

                              willem

                              Willem Nog bedankt voor de Info.

                              Groetjes, Frans

                              #17882329
                              Mr.F
                                Lid sinds:
                                3 November 2008

                                Ik zal’m eens poetsen, bij Rik sta ik al bekend als de poetser :P

                                Maar lekker kansloos als je dat er allemaal uit gaat trekken, succes om alles weer in orde te krijgen :thumb
                                Kan dat ik nog een display heb liggen trouwens, heb je ook tijd/datum/tempratuur?

                                #17882330
                                KadAstra-EF
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 July 2010

                                  Over dat display:

                                  Niet heel toevallig alle 2 de lampjes kapot gegaan ?
                                  Door sluiting tijdens je werkzaamheden ?
                                  Heb ik ook gehad tijdens het wisselen van de lampjes !!!

                                  Rik ;)

                                  #17882331
                                  Mr.F
                                    Lid sinds:
                                    3 November 2008

                                    Rik toch, je moet dat stekkertje ook los maken :P

                                    #17882332
                                    KadAstra-EF
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 July 2010

                                      @Mr.F wrote:

                                      Rik toch, je moet dat stekkertje ook los maken :P

                                      Beste “Mr F” ik heb totaal geen verstand van leds en daarom ga ik niet met jou in discussie :jerry

                                      Dit min of meer “off-topic” beste medeforummers !

                                      Ik heb wel eens sluiting gemaakt met het verwisselen van de lampjes, vandaar dat ik er toch even op wijs.

                                      Rik

                                      #17882333
                                      Mr.F
                                        Lid sinds:
                                        3 November 2008

                                        Hahah, ik toevallig ook niet!

                                        Maar weer ontopic ! :) :jerry

                                        #17882334
                                        computerbug
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 April 2011

                                          @Mr.F wrote:

                                          Ik zal’m eens poetsen, bij Rik sta ik al bekend als de poetser :P

                                          Maar lekker kansloos als je dat er allemaal uit gaat trekken, succes om alles weer in orde te krijgen :thumb
                                          Kan dat ik nog een display heb liggen trouwens, heb je ook tijd/datum/tempratuur?

                                          Hoi, Mr.F

                                          Ik snap niet helemaal waar je op doelt? :hmmz , ik ben blonttttt, zie je.

                                          Nu weet ik niet of je het allemaal van begin af aan gevolgd heb.
                                          Doel je nu op de relais, of de leds??
                                          Relais, deze heb ik er niet uit getrokken, dat is voor mij helemaal gratis en voor niets gedaan, zo maar!! incl, ingeslagen ramen. :jerry
                                          En de display, kapte er van de ene op de andere dag mee, dat was voor dat de lampjes in de cockpit er één voor één stuk gingen.
                                          Deze waren ook aan vervanging toe, want ze waren idd stuk en, alles heb ik vervangen in leds, altans de verlichting dan, want de aanduidingen van B.v. motor storing etc, deze heb ik laten zitten.
                                          De cockpit werkt weer mooi.

                                          Betreft de display, verlichting doet het nu wel, maar tijd, datum, en temp niet. Ik ben zaterdag ook even op de sloop geweest voor 5,- een display gescoord en deze doet helemaal niets, ben er zo net ook even terug geweest omdat ik er langs kwam, maar bij andere auto’s waren display,s er al uitgehaald. Dus Mr.F ik hou mij aanbevolen.

                                          Poetsen van binnen en buiten doe ik zelf wel, als je het goed wilt doen, is dit ook een dag taak. alleen de kans ontbreekt mij even op dit moment. :???:

                                          Rik
                                          Verwisselen, doe je toch met contact uit :shock: , en het enige wat je dan nog zou moeten kunnen doen, is de leds omdraaien.

                                          En uh -offtopic ??, mag je elkaar niet op de hoogte houden dan? :hmmz

                                          #17882335
                                          Mr.F
                                            Lid sinds:
                                            3 November 2008

                                            Ik bedoelde inderdaad de display. Van het poetsen was ook maar een grapje ;-)
                                            Mocht je de display willen stuur je maar een PB ;-)

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.