Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › McLambo’s Rekord – Verkocht!
- Dit onderwerp bevat 234 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 juni 2018om 23:43 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2017 om 21:29 #18337560
[quote quote=18337120]hoi hoor je vanavond
[/quote]
nog wat kunnen vinden? ik ben nog steeds op zoek.
2 februari 2017 om 13:59 #18337969Gisteren nog bij een andere Rekord wezen kijken:
http://link.marktplaats.nl/m1131579805
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/_85_zps4ry4y22h.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/_85_zps4ry4y22h.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/_852_zpsbjpjl7nw.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/_852_zpsbjpjl7nw.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170201_16_09_50_Rich_zpsgjbdeqx9.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170201_16_09_50_Rich_zpsgjbdeqx9.jpg[/IMG][/URL]Zo op het eerste gezicht een mooi exemplaar, en hier vlak in de buurt.
Dus sowieso even gaan kijken!
Aan de buitenkant was hij aardig mooi, wel op meerdere plekken al blaasjes op de lak.
Wel was binnen 2 minuten duidelijk dat het Ex-LPG was. Verschillende plekken gaten waar slangen hebben gezeteten, en een vulopenning naast het kenteken.
Het blok zweette ook uit elke porie olie, en carterontluchtingslang lag los, waarschijnlijk eruit geblazen door overdruk?Op zich; mechanische zaakjes kan ik zelf wel oplossen, in het uiterste geval een andere 20S inlepelen.
Interieur was wel supermooi, precies naar mijn zin ook zwart/zandbruin. Mooie dikke gevulde stoelen. Ik begon er aardig zin aan te krijgen!
Toen even op de knietjes met de looplamp, en toen besloten hem toch maar te laten staan, wnat ik heb momenteel al genoeg projectjes :)[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170201_16_10_49_Rich_zpsmdp7pbwk.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170201_16_10_49_Rich_zpsmdp7pbwk.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170201_16_10_37_Rich_zpsaiz9yv1z.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170201_16_10_37_Rich_zpsaiz9yv1z.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170201_16_10_22_Rich_zpsbnyehpba.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170201_16_10_22_Rich_zpsbnyehpba.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170201_16_10_11_Rich_zpsnhnvmece.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170201_16_10_11_Rich_zpsnhnvmece.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170201_16_09_57_Rich_zpsyofkxwe7.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170201_16_09_57_Rich_zpsyofkxwe7.jpg[/IMG][/URL]
Ik hoorde vandaag dat ie al een nieuwe eigenaar heeft. Mogelijk iemand van dit forum?
Voorlopig ff verder toeren met de huidige E2 ;)2 februari 2017 om 19:19 #18337988Goede keus gemaakt! In de advertentie stond toch duidelijk dat er geen roest en een zeer harde auto was.
2 februari 2017 om 20:43 #18337996Nou, inderdaad. Ook het LPG wist men zogezegd niets van..
19 februari 2017 om 15:13 #18339056Als je nog geen scherm hebt, zou je even kunnen informeren bij garage romijn in Renswoude.
6 maart 2017 om 09:41 #18339964Nog steeds geen scherm.
Afgelopen zaterdag weer bij en Rekord wezen kijken, ditmaal in het mooie Brabant:
http://link.marktplaats.nl/m1141799417
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/_85_zpscs9qzoak.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/_85_zpscs9qzoak.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/2_85_zpsyhcqaj8p.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/2_85_zpsyhcqaj8p.jpg[/IMG][/URL]
Een hele mooie, al was hij wel een keer overgespoten, gezien de druipertjes hier en daar ;)
Toch had ook deze op LPG gelopen (eigenaar wist dit blijkbaar niet), en er zaten puntjes aan die zich binnen 2 jaar van uitgebreide aandacht zouden laten moeten voorzien. Plus een hele boel extra bedrading en hobby knopjes in en om de wagen.Ik vond hem in ieder geval de vraagprijs niet waard, dus met lege handen weer naar huis.
Toen nog eens hard nagedacht, en besloten de eigen Rekord voorlopig te houden en wat aandacht te geven. Hoofdzakelijk roest bestrijding en de motor.Om maar gelijk met een oproepje te beginnen: Het rubber van het dak-raam is volledig op, en opengescheurd.
Weet iemand of dit nog te verkrijgen is bij Webasto, of imitatie??6 maart 2017 om 17:58 #18339993Blijkbaar beginnen de onderdelen op te drogen. Spatbord van een senator/monza past toch ook?
deze niks?
http://link.marktplaats.nl/m1143362331
Wat aan de prijs maar hier staan nog twee spatborden
http://link.marktplaats.nl/m1142888425
Hier staan dan geen foto’s bij maar vliegroest valt wel te verwijderen natuurlijk
7 maart 2017 om 11:08 #18340040Heeft een Senator/Monza niet de neus van een E1 Rekord?
7 maart 2017 om 11:19 #18340041Nee, die zijn anders; veel langer
7 maart 2017 om 14:44 #18340056Oeps,mijn fout. C Commodore gaat wel passen maar Rekord niet. Ach, en anders spatbordje lassen :P
7 maart 2017 om 15:24 #18340062C Commodore is hetzelfde als Senator/ Monza en past dus ook niet
7 maart 2017 om 16:40 #18340071Nee gaat niet passen, zijn langer ivm 6 cilinder in lijn.
8 maart 2017 om 14:25 #18340146Dubbeldom. Haalde alles wat door elkaar. Snuit is met een 6 cilinder idd langer.
8 maart 2017 om 19:20 #18340163[quote quote=18340146]Dubbeldom. Haalde alles wat door elkaar. Snuit is met een 6 cilinder idd langer.
[/quote]
Kan de beste overkomen Peter ;)9 maart 2017 om 13:41 #18340203Mogelijk heb ik een adres gevonden voor een nieuwe rubber band voor het open dakje.
Ik wacht even af totdat het bezorgd is, als het past zal ik een linkje posten naar het product, zodat meer opendak liefhebbers hiervan kunnen profiteren.22 juni 2017 om 21:45 #18344997De Rekord begint nu op wat meer plekken roest te vertonen, dus binnenkort werk aan de winkel.
Ik ga het zo veel mogelijk bestrijden met hammerite, dat toevallig in exact de goede kleur verkrijgbaar is.
Verder is komende week een beurtje gepland, waarbij we het vlotterniveau van de varajet beter hopen af te stellen (loopt nu over), en er een gereviseerde elektronische ontsteking gemonteerd wordt.
Buiten de schoonheidsfoutjes moet ik zeggen dat de Rekord echt heerlijk rijdt.
Enig minpuntje is dat ik geen verstelbare stoel heb, en met mijn hoofd tegen het dak zit.Ik hoop stiekem dat ik er nog eens eentje tegen kom die helemaal goed en mooi is, want wie weet
27 juni 2017 om 13:52 #18345156Gisteravond de Rekord een flinke beurt gegeven.
Tijdje geleden de waterpomp vervangen, lager was er doorheen.
Hij begon behoorlijk beroerd te lopen, stinken en slurpen.
Wat is er allemaal gebeurd:
– vlotter opnieuw afgesteld
– koelcircuit gespoeld en opnieuw afgevuld
– thermostaat vervangen
– rechter achterlicht gemaakt (oxidatie)
– Olie gespoeld en vervangen voor 15W40 met een dieselfilter
– elektronische ontsteking geruild voor een gereviseerd model
– nieuwe bougies
– ontsteking afgesteld
– Roestplek naast het open dag dichtgemaakt.
– kleine speling in wiellager linksvoor opgelost.Hij loopt nu aanzienlijk beter en rustiger met meer koppel. Hopelijk gaat het verbruik ook iets naar beneden nu.
Als de tijd het toelaat 2e helft zomer maar eens de roest rondom aan gaan pakken
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/IMG_20170626_175838226_zpssakq9vra.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/IMG_20170626_175838226_zpssakq9vra.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170412_09_32_18_Rich_zpsmrzvqnbr.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170412_09_32_18_Rich_zpsmrzvqnbr.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/IMG_20170620_212510829_zpsqmjnruks.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/IMG_20170620_212510829_zpsqmjnruks.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/IMG_20170626_181039628_zpsbbpmhhtk.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/IMG_20170626_181039628_zpsbbpmhhtk.jpg[/IMG][/URL]
29 juni 2017 om 14:56 #18345267Hij loopt nu redelijk goed en soepel, echter mis ik nog wat koppel.
Is het niet mogelijk om de ontsteking een graadje vroeger of later te zetten dit te bereiken? Of lul ik nou maar wat?
1 juli 2017 om 15:30 #18345344Beste is om met een blitzpistool de onsteking op tijd te zetten, en de carburateur met behulp van een CO apparaat af te stellen. Heb dan zelf injectie op de 6 cilinder en zat ook te klooien met koppel. Stationair is die wat rommelig. Echter op toeren gaat ie als een speer en de bougies zijn mooi koffiebruin. Zet je de onsteking te ver terug zal hij wat feller op gas reageren, maar bij vol gas gaat de vervroeging van de ontsteking werken en dan gaat ie (bij mij tenminste) bokken. Zet je hem te laat loopt hij stationair wat rustiger maar is ie niet vooruit te branden. Ik heb maar de fabrieks afstelling aangehouden.
2 juli 2017 om 18:31 #18345381Waarom geen 2.4 erin bouwen,dan ben je zuiniger en heb je een bult meer koppel onderin,en een rekord is standaard met injectie geleverd dus alles is klaar voor een ombouw dwz alle gaten zitten voorgeboord voor de kabelboom door het schutbord te doen en de computer op te hangen en de brandstofpomp vast te hangen.(ik heb deze ombouw van 28S naar 30E 2x in een Monza gedaan en het stelt niks voor)
Dus ik zou serieus over een 2.2 of 2.4 nadenken ook om de fun factor wat te verhogen.
3 juli 2017 om 08:55 #18345394Op zich een goeie suggestie, maar ik heb nog een ouwe opel waar een 2.4 in moet ;)
De rekord mag niet al te veel geld kosten, en een 2.4 setje aanschaffen kost momenteel evenveel als ik voor de hele auto betaald heb.Ik heb nog wel een complete 2.0E injectie set liggen exclusief pomp, misschien die toch maar eens monteren.
Zit alleen geen retourleiding in deze wagen, maar heb nog een rolletje koper liggen….3 juli 2017 om 11:51 #18345403Afgelopen weekend een paar honderd kilometer op de snelweg gereden.
Van de maximum snelheid, tot sommige stukken 140, en dan pakt hij heel goed op en is redelijk rap.
het is meer onderin, als je vanaf stilstand wegrijdt dat hij niet echt wil. Als ik te veel gas geef, dan bokt de motor. Je hoort de gasklep wel opengaan, maar hij wil niet ‘harder’
Vooral als hij koud is. Mogelijk dat de auto choke niet helemaal goed staat. Ik heb alleen geen idee of hij nu te veel of te weinig peut krijgt…18 maart 2018 om 13:57 #18353896Het is al een tijdje stil in dit topic, maar dat betekend niet dat ik het stilgezeten met de Rekord.
Tot vorige week reed ik er dagelijks mee, met groot plezier, ondanks dat er soms wel eens een dingetje mee is, maar daarom rijdt je ook old-timer toch?
Ondertussen heb ik via ebay uit duitsland een hele netje Varajet op de kop getikt welke er nu op zit. De wagen loopt nu een stuk beter en pakt goed op.
Alleen rondom het stationair toerental en onderin wil hij bij koud weer nog wel eens wat chagerijnig doen.
vorige week is de Rekord stil komen te vallen. Iets met de onsteking. Hij staat nu in een garage zonder verwarming, dus ik wacht even tot de temperaturen weer boven nul komen. Ik ben er achter gekomen dat de Rekord is voorzien van ELS, een electrische stationair toerental regeling.
We hebben sterk het vermoeden dat dit systeem een storing heeft waardoor het ontstekingstijdstip niet stabiel is. Een korte diagnose liet zien dat het ontkoppelen van dit systeem een verbetering oplevert.
Ik heb een andere goedwerkende ontsteking liggen met een setje nieuwe bougies, en het plan is om het ELS netjes te verwijderen en de originele situatie te herstellen.
Daarna weer 2 jaar APK erop, en dan gaat de Rekord in de verkoop. Ik heb vanwege een overlijden in de familie beschikking gekregen over een redelijke jonge zuinige kleine wagen, waardoor het Rekord hoofdstuk voor mij afgesloten wordt. Hopelijk vind ik een nieuwe baasje voor hem, want hij is nog lang niet moe ;)
Zodra dat moment daar is zal ik hier een bericht posten voor mogelijke geinteresseerden.
22 maart 2018 om 23:26 #18354097Heb het niet helemaal gevolgd,
mis wat beeld materiaal, maar verwacht dat het om een rekord E gaat?
2.2?
22 maart 2018 om 23:31 #183540992.0S standaard uitvoering
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.