Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › McLambo’s Rekord – Verkocht!
- Dit onderwerp bevat 234 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 juni 2018om 23:43 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
4 juni 2016 om 11:27 #18315459
1718547
4 juni 2016 om 20:27 #18315460@Arjen wrote:
1718547
Top! dat zijn inderdaad de goeie voor de achterwielen.. nu nog de voorwielen :D
6 juni 2016 om 19:50 #18315461@peter777 wrote:
Benzine lekkage wil je niet hebben, voor je het weet vliegt die damp in de fik. Vooral bij injecties is dat een dingetje, aangezien hij dan vaak boven het uitlaatspruitstuk lekt. Bij elke opel waar mee heb geprutst kwam standaard nieuwe brandstof leiding onder de kap en onder te auto.
Bij mijn GSE was de brandstofleiding van voor tot achter helemaal gaar en krokant, en helemaal bij een hogedruk systeem als injectie is dat niet echt wenselijk….
Je hebt groot gelijk. Zeker omdat ik er met de kids mee op pad ga ben ik op onderzoek uitgegaan. Ik ben de hele motorruimte nagegaan, en de benzine leiding gevolgd naar de tank: kurkdroog..
Dus weer naar huis zonder resultaat (ja, hij lekt ook ergens olie kwam ik achter)
na 15 minuten de auto op de dam te hebben, weer die enorme benzine walm.
Ik weer als commissaris REX aan het snuiven geweest totdat ik langs de snuit van het luchtfilter kwam (zeg maar die tuut die naar de voorkant van de auto wijst)
Alsof je met je neus in de tank zit!Nu weet ik dat er onder het luchtfilter natuurlijk de peut fabriek zit… maar mag dit zo hard stinken???
Mijn pa tipte dat mogelijk de vlotter of vlotternaald niet goed meer functioneert in de Varajet (hoofdklep zat ook al vast)
Zou dit een plausibele theorie zijn, en is het veel werk om dit te fixen?
Zit te overwegen om sowieso op zoek te gaan naar een een reserve Varajet, en deze te reviseren vanwege het verbuik van de Rekord (1 op 8.6 over de afgelopen 3 tankbeurten)
13 juni 2016 om 08:27 #18315462@peter777 wrote:
Ook lang mee geworsteld bij mijn vorige A1,5 monza. A stijl was achter het spatbord helemaal gaar, dit goed dicht gelast en aan de binnenkant (toen het dashboard er uit lag) met een dikke lading nadenkit dicht gemaakt. Met lassen hou je vaak hele kleine pietepeuterige gaatjes over en daar lekte het in eerste instantie doorheen. Op zich ook wel logisch want door dat luchtrooster in de motorkap stroomt de hele handel de parafan in. Dit is het meest waarschijnlijke als die van onder het dashboard lekt.
Dan hebben we nog het dakraam. Die slangen links en rechts voor goed doorsteken met een dun draadje (GEEN PERSLUCHT!). Als die slangen los schieten ben je verder van huis. In de C stijl zitten ook nog twee slangen, deze zijn moeilijker door te steken maar van onder naar boven is het wel te doen vanuit de kofferbak.
Het zou zo moeten zijn dat al het vocht wat langs het dakraamrubber door glipt via die slangen weg loopt. Bij mij was het op den duur zo erg dat bij de eerste de beste remvertraging ik een lading water in de nek kreeg…
Smeer de geleiders goed in met vet en probeer kruipolie tussen het kantelmechaniek te spuiten. Smeer tot slot het raamrubber/vilt in met vaseline.
Bij de GSE (A2, iets andere contructie) heb ik het dakraam er niet uitgehaald maar de boel goed schoon gemaakt en ingevet en slangetjes doorgestoken. Tot nu toe geen lekkage van dakraam gehad. Wel vanuit de A stijl, maar dat was een gevalletje niet goed dicht gekit….
Weet jij of het mogelijk is om het hele dakpaneeltje er even uit te pakken? Ik wil de rubberen rand eromheen even opnieuw vastplakken
13 juni 2016 om 14:43 #18315463Dat kan, maar is wel lastig om onbeschadigd terug te plaatsen.
Maargoed,
Dakraam helemaal opendraaien.
Dan kruisschroefjes van de dakrail losmaken.
De 2 lange kappen op de rail dichtste bij de voorruit losdraaien en voorzichtich verwijderen (let op, hier zitten dus de kabels voor het mechaniek onder geborgd)
Nu kijk je tegen een nylon geleider aan. Deze zorgt er voor dat de kabels langs het tandwiel van het zwengel mechaniek wordt geleidt.
Links en rechts van het zwengeltandwiel zitten 2 metalen clips, deze loshalen en oppassen dat de kabels niet in een weg schieten.
Nu heb je alles los en is het een kwestie van voorzichtig het dakrail en dakje zelf onbeschadigd er uit te schuiven.
Zorg er voor dat linker en rechter kabel niet al te veel van plek verschuiven of uit de rail valt, want afstellen is ruk werk.
13 juni 2016 om 20:07 #18315464Oef, hele klus nog… denk dat ik er maar vanaf zie!
Probeer het rubbertje er wel eerst van de voorkant en daarna van de achterkant weer op te zetten door hem achtereenvolgens te openen en daarna te kantelen.Bedankt voor de tip evengoed!
16 juni 2016 om 14:21 #18315465Afgelopen weekend een setje spatlappen op de kop getikt voor de Rekord, op de gok.
Na passen bleek het toch niet passend te zijn (is wel makkelijk pas te maken), dus ik ga verder op zoek naar een setje 1718547.
Heeft iemand enig idee voor welk model onderstaande spatlappen wel zijn?
Gezien het model verwacht ik een auto uit hetzelfde tijdperk (70/begin 80)16 juni 2016 om 16:08 #18315466Zijn corsa A spatlappen
16 juni 2016 om 19:33 #18315467@Haasje17 wrote:
Zijn corsa A spatlappen
:thumbup :thumbup
weet je toevallig nog of het van de TR, of de Hatchback is?
Dan zet ik ze erna te koop ;)17 juni 2016 om 08:53 #18315468Zijn van een TR
17 juni 2016 om 10:58 #18315469Bedankt.. ik vraag me af hoe je zoiets weet, zal wel ervaring zijn ;)
Ik zet ze te koop op het marktplaats gedeelte van dit forum.
27 juni 2016 om 08:59 #1831547027 juni 2016 om 11:00 #18315471Dat weet ik omdat ik ze bij mijn broertje recent op zijn corsa heb gemonteerd :P dus ervaring :)
10 januari 2017 om 14:25 #18336540We zijn alweer een half jaartje verder, en tot nu toe een tevreden rijder van deze mooie sloep.
Nu met die pekelzooi op de weg hebben zich een aantal roestplekjes laten zien (zaten onder de hammerite), en onder de motorkap zit een gat in het spatboard waar ik wat mee aanmoet.
Afgelopen weekend was het voor het eerst eens behoorlijk koud, en dit vond de Rekord niet leuk!
op 1 dag zijn zowel een handvat waar je je binnen mee kan vasthouden als een deurklink afgebroken.Deurklink heb ik al gevonden via via en is onderweg. Momenteel is van die deur de hele binnenkant eraf. Mooi moment om even de roest van binnen te controleren op roest en waar mogelijk te behandelen.
Sowieso sluit deze deur slecht, dus ik wil een keer het rubber opnieuw monteren.
Enig puntje dat een beetje blijft hangen is het brandstof (mis)gebruik.
De Varajet is al een aantal keer bekeken en bijgesteld, en ook is er een revisie set in gekomen met nieuwe pakkingen, naalden en een nieuwe vlotter.Gisteravond wilde ik het verhoogd stationair toerental even afstellen, omdat tijdens -8 bleek dat het net iets te weinig choke kreeg.
De Rekord had 3 dagen stil gestaan, dus blokkie was goed koud ;)Afstelling gedaan, daarna starten, en toen zag ik het volgende:
Het vermoeden is dat het vlotter niveau te hoog staat waardoor de brandstof de kanalen in loopt richting de luchtpoorten.
Rekord stinkt ook altijd enorm naar brandstof na het uitzetten, zelfs na nieuwe pakkingen etc.17 januari 2017 om 09:46 #18337011[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170117_08_50_14_Rich_zpsjk76nnej.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170117_08_50_14_Rich_zpsjk76nnej.jpg[/IMG][/URL]
Vanmorgen op de parking doorgegleden op een hoop bevroren sneeuw. Het ging echt belachelijk zachtjes, maar toch een hoop schade.
Ik ben best gek met de Rekord, dus hier was ik wel even van de kaart van.
vanmiddag maar eens loshalen. Kijken wat de schade is.
17 januari 2017 om 21:23 #18337052Das balen man! Dat wordt waarschijnlijk een nieuw scherm en rechttrekken van onderdelen. Sterkte ermee!
17 januari 2017 om 22:08 #18337059Jammer man, gebeurt helaas! Succes met het herstel van de rekord!
18 januari 2017 om 08:31 #18337070Jammer. Succes met het herstel.
18 januari 2017 om 09:47 #18337073het zat me niet lekker, dus gisteravond in de vrieskou toch maar aan de gang gegaan.
Met een beetje duwen trekken en slaan heb ik het scherm en de keienvanger weer enigszins goed gekregen.
De keienvanger is helemaal goed gekomen, in het scherm blijven een paar rare vouwen zitten, en lakschade.
Voor nu is het even prima, maar ik houd mijn ogen open voor een 2e hands schermpje zonder deuken :).
Als iemand wat weet hou ik me aanbevolen.
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170117_17_00_27_Rich_zpsruheeqxg.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170117_17_00_27_Rich_zpsruheeqxg.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170117_20_20_46_Rich_zps01iswneu.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170117_20_20_46_Rich_zps01iswneu.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170117_20_35_34_Rich_zpsojxbxhsz.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170117_20_35_34_Rich_zpsojxbxhsz.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170117_21_03_57_Rich_zpspfgxwyas.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170117_21_03_57_Rich_zpspfgxwyas.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170117_21_03_43_Rich_zpsls0lrbzg.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170117_21_03_43_Rich_zpsls0lrbzg.jpg[/IMG][/URL]
18 januari 2017 om 19:35 #18337095hep je al een scherm ?
18 januari 2017 om 22:18 #18337108[quote quote=18337095]hep je al een scherm ?
[/quote]
Nee, ben nog op zoek. Natuurlijk liefst eentje in zilvergrijs :)
Heb je mogelijk wat ?
18 januari 2017 om 23:51 #18337113thumbs up
19 januari 2017 om 06:48 #18337120hoi hoor je vanavond
19 januari 2017 om 11:10 #18337125Als ik bij de specificatie van dat winparts scherm van de link kijk staat er fiat/lancia. Dan moet je wel heel erg veel gaan verbouwen wil dat gaan passen ;)
Als ik op het kenteken van mijn monza zoek (a2) dan kom ik geen schermpjes tegen, alleen bak en braad blik tbv chassis balken en veerpoten tegen.
19 januari 2017 om 11:21 #18337126[quote quote=18337125]Als ik bij de specificatie van dat winparts scherm van de link kijk staat er fiat/lancia. Dan moet je wel heel erg veel gaan verbouwen wil dat gaan passen
Als ik op het kenteken van mijn monza zoek (a2) dan kom ik geen schermpjes tegen, alleen bak en braad blik tbv chassis balken en veerpoten tegen.
[/quote]
Ik had zelf gisteravond even snel op de mobiel dat linkje open geklikt, maar het plaatje kwam in ieder geval niet overeen met hoe mijn scherm er in het echt uit ziet ;)
sowieso heb ik liever een 2e hands origineel scherm dan zo’n imitatie. slechte ervaringen mee, kan komt er weer richt/plamuur/spuit werk bij.
‘t moet ook niet allemaal te veel gaan kosten, ik ben voornemens om de Rekord over een paar maandjes in te ruilen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.