Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › McLambo’s Rekord – Verkocht!
- Dit onderwerp bevat 234 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 juni 2018om 23:43 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2016 om 14:27 #18315435
Bedankt voor de tip.
Is de enige manier om erachter te komen of de a-stijlen verrot zijn door het spatboard eraf te halen?
Of kun je dat ook van de binnenkant zien? Spatboard zit net netjes gekit en gespoten er weer op :(
Tijdens het oplappen van het dakraam heb ik met een flesje alle 4 de afwateringsslangen van het dakraam geprobeerd, liepen allemaal goed door.
Wel verwonderde ik mij over de plek waar deze slangen uit komen. In de kokers!
Ik heb een vermoeden dat het water ergens uit de parafaan komt, gezien de hoeveelheid water er stroomt tijdens een bui.
24 mei 2016 om 17:45 #18315436Emmertje water in de paravaan kappen en kijken of en waar dat ie lekt.
24 mei 2016 om 19:50 #18315437Nou, de opel-fluisteraar is weer terug van vakantie, en die is lang en uitvoerig aan het luisteren geweest, ook met stetoscoop:
het lijkt er sterk op de het klapperende geluid achter uit de kop komt.
We denken iets met de nokkenas, meest waarschijnlijke lijkt lagerspeling op de achterste zetels.
Het vierkante kapje aan de zijkant is eraf geweest, en daarna hebben we met een schroevendraaier gekeken of er veel radiale speling op de nokkenas zit.
Bij druk zetten op de schroevendraaier kun je de nokkenas iets naar boven en naar beneden bewegen. Volgens de papieren mag dit tussen de 0.07 en 0.110 mm zijn, maar dat is dus meer.
Of dit het geluid veroorzaakt geen idee, maar we gaan eens verder kijken met meetapparatuur.Ik zou eens willen beginnen met een andere kop op te zoeken en deze er op te zetten.
Is het geluid weg, dan was dat het, anders zoeken we verder, waarschijnlijk moet de motor dan toch verder gedemonteerd worden..dus…. iemand nog een 2.0S kop liggen? king: (liefst geen lpg kop)
O, en een goed adresje voor pakkingsets voor het motorblok. Ik heb bij mister-auto nu al een aantal x het verkeerde gekregen als je voor CIH besteld, dus ik zoek een alternatief.24 mei 2016 om 19:57 #18315438Ook nog even een nieuw filmpje gemaakt: koude motor die een aantal dagen stil gestaan heeft, terwijl deze op de choke loopt.
Hij loopt dan net zo mooi en soepel: >klikklik<
25 mei 2016 om 18:23 #18315439hopelijk nie teveel problemen mc lambo
grtz chris
ps: zelfde chris als die gele motorblok op facebook ( mijn topic staat hier onder rekord e1 )25 mei 2016 om 19:41 #18315440Ik krijg zojuist een belletje van de opel-fluisteraar:
Na verder zoeken lijkt de oorzaak van het probleem gevonden: axiale speling nokkenas.
Voor nu opgelost met een dunne zelfgemaakte pakking, maar ik bestel even een nieuw setje, en dan stellen we even de kunstof schroef af die daarvoor bedoeld is.
Dit is de oliedruk bij stationair toerental:
Lijkt mij dit in orde. Ik ben hier heel erg blij mee, want ik heb ondertussen al genoeg te doen gehad met deze auto in de dikke maand dat ik hem heb :swear
Ondertussen ook even gekeken waar het water vandaan komt. In de parafaan was verder niet zo veel te zien, dus toen maar even tussen de pedalen gekropen:
Hmm, knapperig plekje.
Dus even het dreunplaat proberen weg te halen wat in de parafaan boven dit plekje zit met een schroevendraaier en kunstof hamer.
Met de eerste klap was ik al binnen: :shock:
Voor zover ik het kan bekijken is het precies het horizontale gedeelte.
Ik zal het morgenavond eens verder schoonmaken en kijken of we van binnenuit een mooi hoekplaatje kunnen inlassen, dan afwerken met strijkkit en dat zit dat ook weer goed hoop ik..25 mei 2016 om 20:53 #18315441axiale speling kun je toch oplossen door het voorste deksel een tikje te geven met een voelermaat er tussen?
Ik heb mijne voorzien van een stelbout, ben alleen ff kwijt hoeveel ruimte er tussen mag zitten
25 mei 2016 om 20:57 #18315442@Fearless wrote:
axiale speling kun je toch oplossen door het voorste deksel een tikje te geven met een voelermaat er tussen?
Ik heb mijne voorzien van een stelbout, ben alleen ff kwijt hoeveel ruimte er tussen mag zitten
0,1 mm is voorgeschreven, dus dat gaan we even netjes afstellen met de kunstof stellbout in de nokkenas.
25 mei 2016 om 21:54 #18315443Je stelt hem juist door het plaatje te vervormen. Die nylon bout moet je gewoon vast zetten. (als je het zo doet trilt ie vanzelf wel weer los ;))
Je moet met een dop in de kegel slaan. Als je dan te ver getikt hebt moet je hem er af halen en hem weer iets terug tikken.Ik vond het een beunmanier, dus heb zon plaatje gekocht met stelbout. Ze staan wel op ebay. Heb er een paar tientjes voor gegeven.
http://www.ebay.nl/itm/201589515009″ onclick=”window.open(this.href);return false;
26 mei 2016 om 08:44 #18315444@Fearless wrote:
Je stelt hem juist door het plaatje te vervormen. Die nylon bout moet je gewoon vast zetten. (als je het zo doet trilt ie vanzelf wel weer los ;))
Je moet met een dop in de kegel slaan. Als je dan te ver getikt hebt moet je hem er af halen en hem weer iets terug tikken.Ik vond het een beunmanier, dus heb zon plaatje gekocht met stelbout. Ze staan wel op ebay. Heb er een paar tientjes voor gegeven.
http://www.ebay.nl/itm/201589515009″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik was nogal verbaasd over je reactie, dus heb ik even gegoogled :) Op internet lees ik inderdaad dat men het doet zoals jij aangeeft.
Maar ik ben er vrij zeker van dat mijn handboeken voor de Rekord en Ascona aangeven dat dit met de nylon schroef moet gebeuren, vandaar dat ik met die theorie kwam.
26 mei 2016 om 10:31 #18315445Bij mij in het boek staat juist over dat je het deksel moet vervormen. Lijkt mij juist. omdat je die nylon bout niet kan borgen
26 mei 2016 om 19:51 #18315446@Fearless wrote:
Bij mij in het boek staat juist over dat je het deksel moet vervormen. Lijkt mij juist. omdat je die nylon bout niet kan borgen
Ik heb vanavond beide boeken nagelezen, en inderdaad: voorste deksel gebruiken om speling af te stellen. Geen idee hoe ik er zo stellig bij kwam om dat met die nylon dop te doen. :oops: :-P
27 mei 2016 om 06:39 #1831530427 mei 2016 om 16:16 #18315447Gelukkig is je 2.0s nog te gebruiken! Goed bezig weer met je werkzaamheden :thumb :thumb
28 mei 2016 om 18:15 #18315448…. and he’s back!!
Het gelaste gat is netjes afgewerkt met epoxy primer en strijkkit. Daarna nog een laag primer en riant in de zwarte pek. Ook even met het slangetje op de spuitbus door de afwaterings gaten gegaan onder de voorschermen.
tevens even met de compressor door de aanzuigpoort van de kachel geblazen: gevolg: 30 jaar blad door de blazers naar binnen, lol :)
Heeft wel geholpen want hij blaast nu een stuk beter.Actie puntjes die nog blijven staan:
– Klein rot plekje naast de rembekrachtiger aanpakken
– Varajet een keer laten afstellenVanmiddag weer vol genoegen een rondje gemaakt, en nadat de olie weer op peil was eens een stukje snelweg gepakt.
Hij ging redelijk vlot in 1 streep door naar de 150. Toen moest ik afremmen voor de McDrive king:28 mei 2016 om 19:00 #18315449leuk en tof dat alle s in orde komt
ben ook nog een rekord e1 4-deurs in orde aant maken voor oldie keuring ( belgie )
laswerkjes
grtz29 mei 2016 om 15:35 #18315450Mooi dat het met allemaal relatief simpel werk is opgelost! In totaal een paar euro uitgegeven om de grote ergernissen te verhelpen, blijft toch mooi dat opel rijden ;)
1 juni 2016 om 18:33 #18315451Nou, na een paar fikse regenbuien blijken de reparaties afdoende: geen druppel lekkage meer.
Dus vandaag mocht het vloerkleed, dashboard en isolatie weer terug in de Rekord.
Het originele ‘schaap’ dat onder het vloerkleed ligt bij de bestuurder heb ik weggegooid omdat dit helemaal beschimmeld was.
Gelukkig had ik nog alle isolatie van de Ascona en heb ik daar een mooi stukje van gebruikt:
De metalen delen maar even flink in de ML gezet, aangezien er toch een paar dagen centimeters water in heeft gestaan.
Klaar:
Moet alleen nog een stuk of 6 van die grote plastic pluggen opzoeken om die schotjes onder het dashboard weer goed vast te zetten. Er zat aan beide kanten nog maar 2 plugjes in.
Ik heb nog een slecht plekje gevonden: bij de bijrijder ter hoogte van waar je enkels zitten kwamen een paar puntjes licht naar binnen langs het wiel. Dat mag mee met de volgende lasbeurt, dus ik heb er nu een plaatje aluminium voor geknipt en met een dikke laag kit weer dicht gemaakt king:
2 juni 2016 om 08:02 #18315452Ander vraagje:
Nu dat de Rekord weer een aantal dagen op de oprit staat valt het me op dat zelfs tot een paar uur nadat ik hem geparkeerd heb er een warme benzine damp te ruiken is.
Dit lijkt uit de motorruimte te komen (heb aan het grilletje geroken :)
Toch zijn de carburateur en de brandstofpomp helemaal droog als ik er aan voel.
Is dit normaal voor een S motor? Zou zonde zijn als dat dure vocht zomaar weglekt, tis duur zat king:
2 juni 2016 om 08:08 #18315453Even de leidingen allemaal controleren, had zelf een haarscheurtje bij de senator in de leiding waardoor die bij het afkoelen toch wat ging lekken.
2 juni 2016 om 08:15 #18315454Was dat in een stalen leiding? Of slang?
2 juni 2016 om 11:07 #18315455Stale leiding aan de voorzijde bij een knik.
2 juni 2016 om 18:50 #18315456Ik heb t laatst gehad onder mijn senator…zag wat druppen bij stilstand,dacht van de airco.
Maar bij afzetten van de motor rook ik een lichte benzine lucht..
Bleek t rubber gedeelde onder de auto een haarscheurtje te zitten …3 juni 2016 om 12:54 #18315457Hoe zou ik kunnen achterhalen wat het originele Opel/GM nummer is voor een setje originele spatlappen voor een Rekord E2 sedan?
4 juni 2016 om 10:19 #18315458Benzine lekkage wil je niet hebben, voor je het weet vliegt die damp in de fik. Vooral bij injecties is dat een dingetje, aangezien hij dan vaak boven het uitlaatspruitstuk lekt. Bij elke opel waar mee heb geprutst kwam standaard nieuwe brandstof leiding onder de kap en onder te auto.
Bij mijn GSE was de brandstofleiding van voor tot achter helemaal gaar en krokant, en helemaal bij een hogedruk systeem als injectie is dat niet echt wenselijk….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.