Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › McLambo’s Rekord – Verkocht!
- Dit onderwerp bevat 234 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 juni 2018om 23:43 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2016 om 16:56 #18315361
Mooi werk! En blijkbaar stond die dieseltank in spiegelbeeld op de site, want zo te zien past het allemaal perfect.
22 april 2016 om 18:13 #18315362We moesten wel de vulhals iets ‘manipuleren’ om door het gat te passen, maar verder past hij goed
25 april 2016 om 07:43 #18315363afgelopen weekend weer in elkaar gezet, tegenslag gehad met de lak, met name achterkant en het open dakje, dus zo goed en kwaad als het ging dicht proberen te maken.
Voor het mooie zou het nog een keer over moeten, maar daar is nu geen tijd meer voor.Morgen gaat hij voor de APK> :vertag
Nog even op zoek naar een knipper relais, want de knipperlichten knipperen nu heel vlug, ik weet niet of dat goed komt voor de keuring..Hoekje is best mooi geworden:
25 april 2016 om 10:16 #18315364beide knipperlichten branden wel?
25 april 2016 om 10:27 #18315365Ja, en de lampjes die erin zitten zijn ook van het goeie vermogen, dus zou verder niet weten waar het anders aan kan liggen…
Huidige knipper relais is ook goed, 2x 21W +4W
Maar ik ga zo even naar de Brezan, want daar hebben ze ze nog liggen van Meyle.
25 april 2016 om 18:56 #18315366Staat er weer netjes bij.nu ff wat “”dikke””velgen eronder :thumb
Dan is t af :afro25 april 2016 om 19:49 #18315367Nieuw knipperrelais was de oplossing.
Verder kwamen tijdens de proefrit nog een aantal kleine dingetjes naar boven; handrem afstellen, 1 ruitensproeier deed het niet, tankmeter deed het niet, etc.
Nu helemaal klaar, en hopelijk morgen in 1x apk’tje erop ;)
25 april 2016 om 20:05 #18315368Succes morgen met de APK.
26 april 2016 om 08:03 #18315369Bedankt, hij staat inmiddels bij de garage. Ondanks dat het maar een 2e… nee 3e auto is vind ik het heel spannend :hmmz
Belletje afwachten dus ;)
26 april 2016 om 09:33 #18315354Ben tevens op zoek naar een setje goeie spatlappen, orignele die op een Rekord E (2) horen.
Ook ben ik niet helemaal tevreden over de achterbumper, maar mogelijk dat we hier nog iets de zelf gefabriceerde steuntjes iets kunnen bijbuigen zodat hij beter bij de carroserie aansluit…
27 april 2016 om 19:31 #18315370Hij is goedgekeurd!
enkel de koplampen en het co moesten iets lager worden gesteld king:
Vandaag het eerste ritje mee gemaakt, en er vielen me gelijk een aantal dingetjes op:
– ik zit met mijn hoofd tegen het dak aan. Ik kan de leuning in de sjonnie stand zetten, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Zijn er mogelijkheden om de stoel lager te zetten?
– de van binnen-uit-verstelbare binnenspiegel bij de bestuurder is niet meer van binnen-uit-verstelbaar king: . Ik vermoed dat het stel mechanisme los is geschoten. Ik heb al even aan de spiegel staan trekken, maar ik zie geen voor de hand liggende manier om hem eraf te krijgen…. iemand tips?
– bovenaan de bestuurdersdeur kun je duidelijk ‘buiten’ horen. Raampje zit goed dicht, en voor zover ik kan zien zit het rubber goed… Bekend verschijnsel bij een Rekord?Alvast bedankt,
27 april 2016 om 20:04 #18315371Zet er een Berlina interieur in, dan is de bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar!
Die had ik er toen ook in, zit erg fijn en laag.
27 april 2016 om 20:13 #18315372Dat zou een optie zijn, maar ik weer nog niet of de Rekord voor de lange duur is ivm de werk locatie van mijn vrouw.
Voorlopig maar ff de stoel iets achterover dan..Heb jij geen Rekord meer Stender?
29 april 2016 om 07:27 #18315373Spiegel is een kwestie van de plastic verstellerknop demonteren. Achterin deze plastic hendel zit een borgclipje, wip deze er uit en je trekt de hendel er zo af.
Vervolgens de dekplaat van de binnenzijde van portier trekken (voorzichtig). Achter deze plaat zie je 3 schroeven, deze losdraaien en buiten spiegel bij de laatste schroef even ondersteunen anders valt ie.
29 april 2016 om 07:38 #18315374Ik zal nog eens kijken vanavond.
Ik had het rubberen verstelknopje er al af, maar die plastic dekplaat begon gevaarlijk te kraken, dus daar ben ik gestopt :D Leek wel of hij gelijmd zat…
Bedankt voor de tip!
29 april 2016 om 09:18 #18315375als je me een PM stuurt, kan ik je een aantal handleidingen mailen van een Senator/Monza/Rekord.
Daar staat bijvoorbeeld demontage van spiegels in beschreven.2 mei 2016 om 08:57 #18315376Paar daagjes met de Rekord op pad geweest, en het begint te wennen ;)
Paar dingen die opvallen:
– cardan bromt wat, verder niet storend
– komt een constant hoog piepend geluid uit de bak, totdat ik de koppeling heel iets aantik, verder niet storend
– de automatische choke doet iets te goed zijn best. Bij koude start loopt hij op 2 of 3 poten, en na een rit van 10 minuten staat hij er nog steeds op, dus stationair toerental van 1500. Hier moeten we even naar kijken, mogelijk afstellen.
– ventilatie met de hand bedienen… is ECHt even wennen (ben climate control gewend, lol)
– achterruit verwarming doet nagenoeg niks… is deze mogelijk te ‘upgraden’ zodat er wat meer stroom door gaat?3 mei 2016 om 06:43 #18315377Borrelend geluid uit het dashboard, met name bij bochten, is dat lucht in de kachelradiator?
3 mei 2016 om 08:45 #18315378waarschijnlijk wel!
3 mei 2016 om 09:22 #18315379Goed bezig, en nog wat gehad aan de handleidingen, er staat ergens een montage instructie voor een zijspiegel in.
3 mei 2016 om 09:48 #18315380Ja, ik heb het gevonden. Hiervoor moet de deurplaat ook gedemonteerd worden, dus dat wordt een leuk klusje voor een keer op zaterda, of bv hemelvaartsdag :D
5 mei 2016 om 13:45 #18315381Piep geluid klinkt als je druklager die eruit ligt, en zit er een varajet 2 carb op? Dan werkt je auto choke niet zo best meer. Als hij bij warmere motor nog zo hoog loopt, even keer goed gas geven in zijn vrij en hij zakt wel weer terug naar normaal stationair toerental.
5 mei 2016 om 18:14 #18315382Hij koppelt verder probleemloos.
Mogelijk dat we de choke even moeten afstellen.
Kwam gisteren bij het uitzuigen nog een verrassing tegen: water onder mat bij de bestuurderd.
Heb dat ‘schaap’ wat er onder de mat licht eruit gehaald, was echt een natte spons.
Even snel gekeken, maar ik zie verder geen roest op de bodem.
Wat zijn zoal de bekende lekkage puntjes bij de Rekord E? Dan begin ik daar met controleren.
6 mei 2016 om 06:50 #18315383Bijzonder: de ebay shop waar ik mijn tank heb gekocht voor 84 euro heeft de prijs iets verhoogd: :shock:
http://www.ebay.de/itm/KRAFTSTOFFTANK-DIESELTANK-BENZINTANK-OPEL-REKORD-E-1-7-2-2-COMMODORE-C-2-5-S-/371294308768?hash=item5672dd89a0:g:fN4AAOSwr7ZW3UJlMogelijk heb ik mazze gehad.
6 mei 2016 om 08:37 #18315384Gistermiddag dan toch maar de deurkaart gedemonteert en het spiegeltje eraf.
Het was toch nog een uur of 2 puzzelen en prutsen voordat ik doorhad hoe het werkt, wat er kapot was, en hoe ik het kon maken, maar het is gelukt Nu nog de bijrijders spiegel :hmmz
Wat is overigens een beetje een realistisch verbruik van deze wagen?
Ik rijdt er per dag zo’n 45 km mee op 60/80 km/h wegen, en hij nu na 215 km is de tank al half leeg :shock: :shock:
Laag in de toeren en snel schakelen doe ik alZijn er nog tips om hem zuiniger te maken? Valt daar nog iets aan af te stellen?
Dan nog enkele mooie plaatjes:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.