Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › McLambo’s Rekord – Verkocht!
- Dit onderwerp bevat 234 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 juni 2018om 23:43 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2018 om 11:41 #18354215
Afgelopen zaterdag hebben we het ELS er tussenuit gehaald, andere ontsteking erin, en hem haarscherp op tijd gezet.
Proef rit gemaakt, en het leek allemaal in orde. Rest van de zaterdag verder nog rondgereden met een grote smile op mijn gezicht! :smiley-car:
Dus vanmorgen mee naar het werk gereden, en na zo’n 15 minuten rijden, aan het eind van een lange weg; motor valt uit, en vanaf dat moment heel beroerd lopen. Precies hetzelfde als de vorige keer.
Ben uiteindelijk wel bij mijn werk gekomen, maar dan loopt hij zo:
en bijbehorende roetvlek op de stoep:
Dus;
Ok, wie kan mij weer een stapje verder helpen.
symptomen: zie filmpje
gegevens:
– ontsteking omgeruild met goed exemplaar, staat perfect op tijd
– Varajet omgeruild met een redelijk ongebruikt uitziend modelletje
– voor montage Varajet schoongemaakt, alle kanaaltjes met gitaarsnaren gangbaar gemaakt
– nieuwe bougies
– warme lucht buis ontbreekt op luchtfilterExtra info:
– koude start gaat perfect, loopt mooi
– na +/- 15 minuten rijden wanneer motor warm is beginnen de problemen
– loopt dan niet meer stationair
– deellast heel beroerd
– volgas gaat als de brandweer
– het stinkt naar benzine
– je ziet de tankmeter teruglopen per kmIk ben geen monteur, maar als ik zelf een oorzaak zou moeten aangeven denk ik dat hij veel te veel benzine krijgt, maar wat ik hier nou aan moet doen?
Voor zover ik weet kun je de deellast trap niet afstellen in een varajet. Zou de vlotter niet goed afsluiten? Ik zit nu slechts te gissen, hopelijk dat iemand met verstand van zaken me verder kan helpen.De rekord wil ik binnenkort verkopen, maar dan moet hij wel in orde zijn zodat de volgende eigenaar er net zoveel schik van heeft als ik ;)
26 maart 2018 om 15:41 #18354220Lijkt er op dat je vlotter blijft hangen.
Dit kan gebeuren door de carburateur op de kop te houden.
Verder zou de elektronische choke niet goed kunnen functioneren.
Als je deze eens los koppelt?
26 maart 2018 om 17:09 #18354225[quote quote=18354220]Lijkt er op dat je vlotter blijft hangen. Dit kan gebeuren door de carburateur op de kop te houden. Verder zou de elektronische choke niet goed kunnen functioneren. Als je deze eens los koppelt?[/quote]
Bedankt voor de tips….
vlotter heeft ook mijn verdenkingen.
Wel vreemd dat de problemen alleen beginnen na een kwartiertje rijden.
Als deze niet goed afsluit (rotzooi, of door het warmworden=uitzetten) dan blijft de brandstofpomp via het stationair circuit brandstof doorpompen vermoed ik.
Maar eens even een revisie setje bestellen met vlotter en naald
21 mei 2018 om 14:18 #18356250Alles goed afgesteld, loopt nu super!
APK er weer voor 2 jaar op, deze Rekord is nu te koop: https://link.marktplaats.nl/m1287595263
6 juni 2018 om 09:14 #1835689729 juni 2018 om 23:55 #18357875Afgelopen zaterdag de Rekord verkocht. meer dan 2 jaar met veel plezier in gereden en gesleuteld. Kan van de bucketlist af ;)
30 juni 2018 om 00:17 #18357876Kiek! Mooi man.
nu weer op zoek naar wat nieuws?
30 juni 2018 om 00:41 #18357877Nee, binnenkort maar weer eens de Ascona van stal halen en verder mee prutsen ;)
30 juni 2018 om 13:20 #18357883Ah die is er nog wel.
30 juni 2018 om 23:43 #18357896Nu ik er over nadenk; misschien toch nog wel een Rekord erbij: een mooi schaalmodel van een Rekord E2. Eens kijken of er eentje in het zilvergrijs te vinden is. Voor de collectie ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.