Rekord D 2.1D

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    voederbiet
    Deelnemer

Fahrzeugangebot: Opel Diesel Pkw Opel Omega 2,3 Turbo Diesel in… für 1200 EUR
      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=221097346″ onclick=”window.open(this.href);return false;

ze zijn niet helemaal onvindbaar :jerry je moet alleen wat verder rijden.

Anoniem

Die 1,7 td
        Zou ik maar vergeten

Als je.er al n goed bak bij vind
        Betaal je daar best veel geld voor

Even doorzoeken naar n fatsoenlijke diesel al.dan niet opel

Zoizo de 1,7. Td van opel echt niet nemen de dtl
        De isuzu dts is al iets beter maar zou mijn keus nooit zijn……..

wim-v6
        Deelnemer

De Isuzu 1.7TDS (X17DT 82pk) is een heel betrouwbaar machientje.

Makkelijk op te voeren naar 110 / 120pk en 250 / 300nm. Zonder dat het kapot gaat.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Anoniem

De isuzu is inderdaad de.betere motor

In vergelijking met de opel 1.7……

Maar dan nog zou ik de moeite niet nemen
            Ook die motoren vind je enkel met veel km.s

Dan is de inbouw in n achterwielaandrijver niet heel simpel…..

Nogmaals mijn keus zou t niet worden…..

drivingbedford
            Deelnemer

Weet je inmiddels wat je gat doen met deze motor.
              Toevallig kwam ik ook op het idee om een 2300 diesel eruit te halen en te gaan voor een 1.7 turbo diesel waarschijnlijk wordt het de opel diesel en niet de Isuszu.
              Alleen is deze niet voor een Rekord, maar een Bedford cf. Na wat rekenwerk in toerentallen en vermogens ga ik er ondanks de kleinere motor behoorlijk wat op vooruit.
              Alleen de ombouw is veel werk

H.rekordD
              Deelnemer

Beste Opel rijders,

Even een tijdje niet actief geweest…excuses hiervoor. Maar we hebben uiteindelijk gekozen voor een 2.5td 6 cilinder uit een opel omega (Bmw motor). Deze hebben we inmiddels ingebouwd en ik heb afgelopen week mijn eerste rondje gereden.

Ik heb een donorauto (opel omega) gevonden en deze motor en automaatbak compleet overgebouwd. De achteras hebben we niet veranderd, volgens deskundigen moet deze as het aankunnen. De cardanas is natuurlijk op maat gemaakt en opnieuw gebalanceerd. Ik heb begrepen dat de achteras van een rekord diesel sterker is dan normaal.
                Als deze eenmaal klaar is, wil ik eerst een paar weken rondrijden en de technische mankementen die ik tegenkom repareren. En daarna moet hij een keer overgespoten worden.

Daarnaast ben ik ook een opel rekord D caravan tegengekomen waarvan de carrosserie nog supergoed is. Die hebben we dan maar ook erbij gekocht. Dit begint echt een ziekte te worden.
                Hier ben ik toch echt van plan een 6 cilinder 180pk blok benzine in te bouwen. Het liefst met een 5 bak. Hier heb ik ook wat vragen over, maar misschien moet ik daar een aparte topic van maken.

Of kan iemand mij vertellen wat een 1.7n achteras aankan kwa koppel/pk? Ik heb namelijk ook gehoord van een opel liefhebber dat een rekord d caravan een sterkere as(net als de diesel variant) heeft dan een sedan.
                Welk blokken Kan deze achteras aan? De 2.2 4-cilinderblok zal geen probleem zijn toch?
                Maar zou deze ook de 6 cilinder 180pk/248nm aankunnen? of moet ik daar ook echt een commodore B-C achteras inbouwen?

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.