Rekord C automaat schakelt slecht

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord C automaat schakelt slecht

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370786
    klaver4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2019

      hallo iedereen,

      Ik heb een opel rekord C uit 1971 met een 2.0s blok en een drie-traps automatenbak.

      IMG_20190421_133507_resized_20191230_123159458[1677]

      nu heb ik de carburateur vervangen door dubbele throttle-bodies, hij rijdt op LPG dus

      er gasmengstukken voor de bodies.

      Sinds dat ze erop zitten wil de automaten niet met schakelen als je normaal met je voet

      op het gaspedaal aan het rijden ben. Wanneer je naar de 3000 toeren gaat en je laat het

      pedaal even los schakelt ie na een seconde wel over. Voor het vacuüm heb ik een rails

      gemaakt op de injector gaten en de meter geeft ook goed vacuüm aan. Olie is al eens vervangen en op peil.

      Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? :help:

      #18370807
      kywieman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2009

        Klinkt inderdaad dat het motorvacium niet bij de bak komt.

        Ben de naam even kwijt maar de het apparaat waar het motorvacium de automaat in gaat wil wel eens falen. Lijkt enig sinds op een brandstofdruk regelaar bij een injectie motor.

        Denk dat die aan vervangen toe is.

         

        Tot het opgelost is kan je ook de shifter (keuze pook/hendel) in de auto gebruiken om de automaat te laten schakelen.

        #18370808
        kywieman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2009

           

          Deze dus. TH180 vacium pot.

           

           

          #18370926
          klaver4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2019

            Bedankt voor je reactie, ik zal er naar kijken.

            Zo’n keuze hendel heb ik niet, alleen p, d, r, h en s

            #18371578
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              h is 2 s is 1  dan schakel je even handmatig.

              ondanks dat je meter wel vacuumdruk aangeeft.. is je leiding niet losgekomen van de vacuum modulator achterop de automaatbak?
              bijrijder zijde even opkrikken en vergeet niet een lampje mee te nemen :D

              knappe kar trouwens !  geweldig model !

              #18372434
              klaver4
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2019

                Probleem opgelost! Omdat de vacuüm minder is met de throttle bodies ging de klep in de modulator niet open. Heb een verstelbare gekocht en het werkt weer :applause02:

                Bedankt voor de reacties

                #18372694
                kywieman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 February 2009

                  Top, fijn om te horen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.