Rekord a Roestauratie(update 19.01.2010)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Rekord a Roestauratie(update 19.01.2010)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206803
    GREY ILLUSION
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 426
    Lid sinds:
    31 May 2005

    ik ben na lange tijd toch maar weer eens wat aan de rekord gaan doen.door de crash hier op het forum is mijn oude topic verloren gegaan.

    maar hier wat fotos van hoe het er nu voor staat.




    #17395284
    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Je pakt het wel grondig aan :thumbup:thumbup
    ziet er goed uit laat die :kewlpics:kewlpics maar komen :D:D

    #17395285
    cooperdude
    • Topics 11
    • Reacties 308
    Lid sinds:
    18 October 2006

    Leip…..

    Mooi om te zien dat de echte oldtimers weer gefixed en getuned worden.

    Ben benieuwd naar de vorderingen, ohwjah:kewlpics

    #17395286
    GREY ILLUSION
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 426
    Lid sinds:
    31 May 2005

    origineel gepost door cooperdude
    Leip…..

    Mooi om te zien dat de echte oldtimers weer gefixed en getuned worden.

    Ben benieuwd naar de vorderingen, ohwjah:kewlpics

    heb net een 1.8s 5 bak gekocht voor de c20xe met 40er webers die erin komt

    #17395287
    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Wat voor achteras ga je gebruiken?
    orginele of van een manta of zo iets.

    #17395288
    cooperdude
    • Topics 11
    • Reacties 308
    Lid sinds:
    18 October 2006

    Is het niet meteen iets voor een 2,5 of 3 V6????king:

    Niels zit ook hele tijd te vragen wanneer die van mij komt voor een ander blok hehehehehe.

    #17395289
    GREY ILLUSION
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 426
    Lid sinds:
    31 May 2005

    ik ga idd een manta as gebruiken.
    heb ook aan een 6 pitter gedacht,maar lijkt me zo’n gezeiks met het kenteken

    #17395290
    cooperdude
    • Topics 11
    • Reacties 308
    Lid sinds:
    18 October 2006

    hmmm, volgensmij is het met zulke hele oude autos totaal geen probleem. Staat immers geen groote en aantal cilinders op het kenteken.

    Precies weet ik het niet, misschien iemand anders wel?

    #17395291
    GREY ILLUSION
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 426
    Lid sinds:
    31 May 2005

    weet ik ook niet precies hoe dit zit.
    maar ik heb nu alles al klaar liggen.

    #17395292
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    bij n a rekord ist keuren naar meer cilinders geen probleem

    alles van voor 10e maand 73 heeft geen type goedkeur
    en kan dus bijna probleemlooz een dikkere motor in:o;)

    zal wel ff zoeken naar t bewijsje;)

    #17395293
    kobelko
    • Topics 1
    • Reacties 74
    Lid sinds:
    16 October 2006

    Ik heb een tijd geleden in het Flash tijdschrift een A-Rekord zien staan met cih 2.4 op 48 mm
    Weber dcoe. Super laag op 8×13 ATS stond de wagen. Zag er super uit in oldskool stijl.
    185 pk had die motor, dus dat gaat wel vooruit. Als ik voor een 6 cyl. moest kiezen
    nam ik wel een 3.0 lijn motor uit de Monza.
    Mooi projekt overigens, fijne schone werkplek :thumbup

    #17395294
    xtremecorsa16v
    • Topics 0
    • Reacties 30
    Lid sinds:
    18 February 2006

    hey tim

    het begint er nu eindelijk op te lijken he

    ik zien de rest dinsdag wel

    gr Stephan

    #17395295
    DevilraY
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 485
    Lid sinds:
    10 January 2005

    Ik zou voor de 6 pitter gaan. Bij deze leeftijd is keuren naar meer cilinders slechts een veredelde APK. zie post van louwe;

    #17395296
    GREY ILLUSION
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 426
    Lid sinds:
    31 May 2005

    ik ben vandaag begonnen om de motor die uit mijn kadett grey illusion kwam te demonteren en klaar te maken voor het passen in mijn rekord en dan weg tebrengen voor complete revisie.


    en dit is de 1.8s 5 gang die er achter komt te hangen en ook naar een manta b achter as zal gaan:P

    ik zal ook deze dagen ff wat foto’s plaatsen van de vorderingen met de carrosserie.
    anders sta ik zo weer op pagina drie,:jerry:jerry

    #17395297
    astra h
    • Topics 3
    • Reacties 81
    Lid sinds:
    9 September 2004

    ben is benieuwd…
    de 16v past er wel niet echt in vind ik.:P

    #17395298
    Arv
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 73
    Lid sinds:
    27 October 2006

    Mooi project!
    Past die 5bak wel in de tunnel? De tunnel ziet er niet erg groot uit.

    #17395299
    GREY ILLUSION
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 426
    Lid sinds:
    31 May 2005

    @ astra h:met een paar webers erop zal het niet verkeerd uitzien denk ik, een 2.4 het toch ook al iedereen en ik ben nou eenmaal c20xe fan:P

    @ arv: denk dat je erop verkijkt deze tunnel is best ruim.ze hebben in dit type ook 6 cylinders gehad met een flinke bak en dezelfde tunnel,dus deze gaat er wel in hoor.

    en dan zolals belooft nog een paar fotos
    ik heb het grote gat aan de rechter voorzijde gelast en bij de voeten ruimte een plaat erin gezet.ook heb ik de oude coating laag van het achterscherm afgeschuurd ivm vliegroest,eerst helemaal blank en dan weer een nieuwe beschermlaag van corroless



    #17395300
    OrangeArrow
    • Topics 6
    • Reacties 367
    Lid sinds:
    18 February 2007

    hee kerel, goed bezig!!! Maar dat had ik vandeweek al met eigen ogen gezien:D

    #17395301
    GREY ILLUSION
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 426
    Lid sinds:
    31 May 2005

    @ orangearrow: thnx voor het compliment.

    hier nog wat pics van het nieuwe achterscherm die ik heb behandeld met corroless.



    #17395302
    laus
    • Topics 12
    • Reacties 349
    Lid sinds:
    13 February 2007

    Zeer goed bezig GREY ILLUSION !!! :wors

    Poster al veranderd? HEHEHEH :P

    Gr Laurent

    #17395303
    Xo-C4Rm4nI4C
    • Topics 0
    • Reacties 143
    Lid sinds:
    19 September 2006

    origineel gepost door laus
    Zeer goed bezig GREY ILLUSION !!! :wors

    Poster al veranderd? HEHEHEH :P

    Gr Laurent

    poster hing er gister middag nog :D

    #17395304
    GREY ILLUSION
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 426
    Lid sinds:
    31 May 2005

    ik heb weer wat vorderingen gemaakt.
    ik had een gat in de chassibalk die uit kwam aan een dwarsbalk in de voorste wielbak.

    ik heb daar nu een dikke plaat van 2mm opgelast waarna de dwarsbalk terug zal worden geplaatst

    en voor de dwarsbalk gebruik ik een koker profiel van 80/40 van 3mm dik.

    ook heb ik de koker verstevigt met een koker profiel over de hele lengte van 40/20 3mm dik die in verbinding komt met de nieuwe dwarsbalk dit gaat mij extra stevigheid geven aan mijn oldy.

    en aan de achter zijde moet ook het zelfde gebeuren

    #17395305
    manta_dennis
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 1079
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Grondige aanpak. Wordt een mooi Opel-tje. Keep up the good work.

    #17395306
    Bumblebee Tuna
    • Topics 2
    • Reacties 79
    Lid sinds:
    2 July 2004

    mooie update! gaat helemaal goedkomen met de Rekord!

    #17395307
    OrangeArrow
    • Topics 6
    • Reacties 367
    Lid sinds:
    18 February 2007

    stevig moet ie ook wel worden ja, zeker als de 16 klepper erin komt;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.