Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Rekord a Roestauratie(update 19.01.2010)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2008 om 22:54 #17206803
ik ben na lange tijd toch maar weer eens wat aan de rekord gaan doen.door de crash hier op het forum is mijn oude topic verloren gegaan.
maar hier wat fotos van hoe het er nu voor staat.
15 maart 2008 om 06:38 #17395284Je pakt het wel grondig aan :thumbup:thumbup
ziet er goed uit laat die :kewlpics:kewlpics maar komen :D:D15 maart 2008 om 07:31 #17395285Leip…..
Mooi om te zien dat de echte oldtimers weer gefixed en getuned worden.
Ben benieuwd naar de vorderingen, ohwjah:kewlpics
15 maart 2008 om 18:00 #17395286origineel gepost door cooperdude
Leip…..Mooi om te zien dat de echte oldtimers weer gefixed en getuned worden.
Ben benieuwd naar de vorderingen, ohwjah:kewlpics
heb net een 1.8s 5 bak gekocht voor de c20xe met 40er webers die erin komt
15 maart 2008 om 18:05 #17395287Wat voor achteras ga je gebruiken?
orginele of van een manta of zo iets.15 maart 2008 om 18:33 #17395288Is het niet meteen iets voor een 2,5 of 3 V6????king:
Niels zit ook hele tijd te vragen wanneer die van mij komt voor een ander blok hehehehehe.
15 maart 2008 om 19:04 #17395289ik ga idd een manta as gebruiken.
heb ook aan een 6 pitter gedacht,maar lijkt me zo’n gezeiks met het kenteken15 maart 2008 om 21:06 #17395290hmmm, volgensmij is het met zulke hele oude autos totaal geen probleem. Staat immers geen groote en aantal cilinders op het kenteken.
Precies weet ik het niet, misschien iemand anders wel?
16 maart 2008 om 08:26 #17395291weet ik ook niet precies hoe dit zit.
maar ik heb nu alles al klaar liggen.16 maart 2008 om 09:34 #17395292AnoniemLid sinds:
1 January 1970bij n a rekord ist keuren naar meer cilinders geen probleem
alles van voor 10e maand 73 heeft geen type goedkeur
en kan dus bijna probleemlooz een dikkere motor in:o;)zal wel ff zoeken naar t bewijsje;)
16 maart 2008 om 10:13 #17395293Ik heb een tijd geleden in het Flash tijdschrift een A-Rekord zien staan met cih 2.4 op 48 mm
Weber dcoe. Super laag op 8×13 ATS stond de wagen. Zag er super uit in oldskool stijl.
185 pk had die motor, dus dat gaat wel vooruit. Als ik voor een 6 cyl. moest kiezen
nam ik wel een 3.0 lijn motor uit de Monza.
Mooi projekt overigens, fijne schone werkplek :thumbup16 maart 2008 om 15:56 #17395294hey tim
het begint er nu eindelijk op te lijken he
ik zien de rest dinsdag wel
gr Stephan
17 maart 2008 om 12:19 #17395295Ik zou voor de 6 pitter gaan. Bij deze leeftijd is keuren naar meer cilinders slechts een veredelde APK. zie post van louwe;
24 maart 2008 om 19:24 #17395296ik ben vandaag begonnen om de motor die uit mijn kadett grey illusion kwam te demonteren en klaar te maken voor het passen in mijn rekord en dan weg tebrengen voor complete revisie.
en dit is de 1.8s 5 gang die er achter komt te hangen en ook naar een manta b achter as zal gaan:P
ik zal ook deze dagen ff wat foto’s plaatsen van de vorderingen met de carrosserie.
anders sta ik zo weer op pagina drie,:jerry:jerry26 maart 2008 om 06:34 #17395297ben is benieuwd…
de 16v past er wel niet echt in vind ik.:P26 maart 2008 om 15:49 #17395298Mooi project!
Past die 5bak wel in de tunnel? De tunnel ziet er niet erg groot uit.26 maart 2008 om 22:33 #17395299@ astra h:met een paar webers erop zal het niet verkeerd uitzien denk ik, een 2.4 het toch ook al iedereen en ik ben nou eenmaal c20xe fan:P
@ arv: denk dat je erop verkijkt deze tunnel is best ruim.ze hebben in dit type ook 6 cylinders gehad met een flinke bak en dezelfde tunnel,dus deze gaat er wel in hoor.
en dan zolals belooft nog een paar fotos
ik heb het grote gat aan de rechter voorzijde gelast en bij de voeten ruimte een plaat erin gezet.ook heb ik de oude coating laag van het achterscherm afgeschuurd ivm vliegroest,eerst helemaal blank en dan weer een nieuwe beschermlaag van corroless
28 maart 2008 om 19:05 #17395300hee kerel, goed bezig!!! Maar dat had ik vandeweek al met eigen ogen gezien:D
28 maart 2008 om 21:44 #17395301@ orangearrow: thnx voor het compliment.
hier nog wat pics van het nieuwe achterscherm die ik heb behandeld met corroless.
29 maart 2008 om 08:43 #17395302Zeer goed bezig GREY ILLUSION !!! :wors
Poster al veranderd? HEHEHEH :P
Gr Laurent
29 maart 2008 om 08:57 #17395303origineel gepost door laus
Zeer goed bezig GREY ILLUSION !!! :worsPoster al veranderd? HEHEHEH :P
Gr Laurent
poster hing er gister middag nog :D
6 april 2008 om 06:57 #17395304ik heb weer wat vorderingen gemaakt.
ik had een gat in de chassibalk die uit kwam aan een dwarsbalk in de voorste wielbak.ik heb daar nu een dikke plaat van 2mm opgelast waarna de dwarsbalk terug zal worden geplaatst
en voor de dwarsbalk gebruik ik een koker profiel van 80/40 van 3mm dik.
ook heb ik de koker verstevigt met een koker profiel over de hele lengte van 40/20 3mm dik die in verbinding komt met de nieuwe dwarsbalk dit gaat mij extra stevigheid geven aan mijn oldy.
en aan de achter zijde moet ook het zelfde gebeuren
10 april 2008 om 20:08 #17395305Grondige aanpak. Wordt een mooi Opel-tje. Keep up the good work.
11 april 2008 om 08:02 #17395306mooie update! gaat helemaal goedkomen met de Rekord!
18 april 2008 om 18:21 #17395307stevig moet ie ook wel worden ja, zeker als de 16 klepper erin komt;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.