rekord 2.2 valt uit

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239830
    rekordcar
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2009

      tijdens het rijden valt mn rekord zo nu en dan uit en dan vooral als er wat meer vermogen gevraagd word(bv bij het invoegen op de snelweg). de toerenteller valt naar 0 of begint op en neer te slaan om dan vervolgens weer door te gaan of helemaal uit te vallen. als tie helemaal uitvalt start hij de eerste 5 min. niet meer om het vervolgens daarna gewoon weer te doen?
      na enig speurwerk ondekte ik dat de stekkerverbinding naar de bobine toe gecorrodeerd was,ik heb deze stekker er tussenuit geknipt en de draden aanelkaar gesoldeerd. dat ging een tijdje goed,totdat alles weer opnieuw begon.
      ik heb ondertussen de bobine vervangen en een nieuwe module gemonteerd maar het is nog niet verholpen.
      heeft er iemand ervaring met dit probleem of suggesties om dit te verhelpen?

      bvb dank

      #17902591
      rinus de boer
        Lid sinds:
        2 July 2004

        Voor de hand liggend misschien, maar ik zou het gehele ontstekingstraject even nakijken. En niet te vergeten, de massa verbindingen, ook degene die van het motorblok naar het chassis lopen.

        #17902592
        rekordcar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 March 2009

          vandaag na een weekje vakantie de massacontacten nagekeken en de bedrading gecheckt.
          auto gestart,die vervolgens na 5 min stationair draaien uitviel en niet meer aan de gang ging.
          ik heb geen vonk meer uit de bobine(de kabel van de bobine heb ik uit de verdeler gehaald en bij de motor gehouden tijdens het starten) heb een nieuwe bobine gehaald en dr op gezet maar nog steeds geen vonk(mn nieuwe module ook weer kapot misschien).
          heb weer maar een nieuwe module besteld.

          #17902593
          rekordcar
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 March 2009

            zonder iets aan de auto gedaan te hebben start ie weer? toch de nw bobine en module erop gezet.
            stationair laten draaien tot bedrijfstemperatuur, een paar keer flink gas gegeven en hij valt weer uit. weer geen vonk op de bobine,ik heb de bedrading ook doorgemeten op breuk maar kon niets vinden.

            #17902594
            rekordcar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 March 2009

              als mn verdeler kapot zou zijn,krijg ik dan wel een vonk uit de bobine?

              #17902595
              Bert1001
                Lid sinds:
                7 August 2011

                Is het een injectiemotor?
                Zo ja, BDP sensor misschien.

                #17902596
                noci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 March 2010

                  @rekordcar wrote:

                  als mn verdeler kapot zou zijn,krijg ik dan wel een vonk uit de bobine?

                  De bobine maakt je vonk en de verdeler ( woord zegt het al )verdeelt de vonk naar de cilinders.
                  Dus als je geen vonk uit je bobine krijgt krijgt de verdeler zeker niks !

                  Zit er niet een module bij je bobine, een zwart blokje met een stekker, die gaan nog wel eens stuk.
                  Anders maak hem eens warm met een fohn en start hem dan eens ( wel met koude motor, s’morgens bijvoorbeeld)
                  Als die dan niet aanslaat ligt het daaraan, heb ik op het werk ook eens gehad.

                  #17902590
                  rekordcar
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 March 2009

                    de hall-gever is kapot,ik heb een andere verdeler erin gezet en hij loopt weer als een trein!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.