Reinigingsmiddel benzinemotor

Forumindex Forums Modellen Astra Reinigingsmiddel benzinemotor

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374167
    Diede Smeets
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2020

      Hoi iedereen,

       

      onlangs heb ik een Opel Astra 1.6 benzine tweedehands gekocht. Op de teller staat ongeveer 98.000 km.

      De wagen is in goede staat en ik wil dit graag zo houden. Van meerdere personen hoor ik dat het aangeraden is om af en toe reinigingsmiddel toe te dienen voor de motor (en verwante systemen). Nu vraag ik me af wat jullie ervaring hiermee is, of jullie een middel kunnen aanraden, en hoevaak dit toegediend kan worden?

       

      Alvast bedankt!

       

      Groeten,

      DS

      #18374168
      Dylanos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2020

        Ik heb zelf enkele producten voor het brandstofsysteem geprobeerd. Marly cti geeft voor mij het beste resultaat, omdat ik merk dat er meer vermogen is en de motor alerter reageert. Al heb ik wel geen zichtbare testen gezien of dit product effectief werk… Ik gebruik het ook wel niet om de 5000km…

        Na gebruik zal je geen nieuwe motor hebben, maar zal er misschien wel een heel klein deel ‘vuil’ en aanslag weg zijn.

        #18374215
        the-duke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2007

          Forté Fuel systemcleaner advanced, 1x per jaar.

          Gebruik ik al sinds jaar en dag, zeer goede ervaringen mee. Lastig te krijgen, veel garages gebruiken het en daar kan je het dan soms kopen. Volgens mij zit er ook een aanbieder op marktplaats. Er is veel te koop en ik heb veel alternatieven in het verleden veel getest, die eigenlijk niks deden, voor Forté durf ik mijn hand in het vuur te steken..

          Succes,
          The Duke

          #18374227
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            injectiesysteem kun je een keer reinigen, spul voor door de motorolie niet doen, alle rommel komt los en verstopt vaak allerlei kleine oliekanalen met alle ellende van dien

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.