Forumindex › Forums › Modellen › Astra › regensensor en zelfdimmende spiegel astra h
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2010 om 17:40 #17548955
Oke bedankt, is het nou eigenlijk wel op niet noodzakelijk om de grijze kabel van de binnenspiegel aan te sluiten?
De bruine en grijze kan ik vinden bij de stekker van de binnenverlichting en de geschakelde plus heb ik wel achter het dashboardkastje zitten.
16 februari 2010 om 17:45 #17548956Bij de astra h gebruiken ze alleen de groene bruine en zwarte draad.
De grijze draad van de binnen verlichting kun je hier niet voor gebruiken!
Deze is ergens anders voor.16 februari 2010 om 17:47 #17548957ik heb bij de binnenspiegel alleen geen groene zitten.
Alleen
zwart ==> geschakelde plus
bruin ==> massa
grijs ==> ???
wit-zwart ==> voor achteruitrij schakelaar (niet nodig)weet je misschien ook hoe je de oude spiegel loshaalt.
De regensensor doe ik maar als er een keer een nieuwe voorruit in moet.
Alvast bedankt!
16 februari 2010 om 17:55 #17548958Klopt helemaal.
Zwart en bruin alleen voor de spiegel gebruiken
En voor de licht/regensensor Zwart en bruin plus de groene draad.De spiegel zit in meerdere modellen van opel.
Vandaar dat er meer aansluitingen zitten voor andere modellen van opel.
bij de astra h worden voor de spiegel alleen zwart en bruin gebruikt.Succes.
16 februari 2010 om 18:20 #17548959bij de stekker van de binnenverlichting zat ook nog een zwarte draad (ik heb geen schuifdak ofzo), is dat ook een geschakelde plus.
16 februari 2010 om 18:55 #17548960Hoi Spacejam.
Je auto is voorzien van een can-bus systeem!
Dit betekent dat je niet zomaar luk raak ergens stroom vandaan kan halen.
Wil je geen storingen in je elektrisch systeem krijgen dan moet je toch echt volgens het origineel schema van je wagen werken.
Wanneer je dit niet doet kan dit zeer ernstige gevolgen hebben.
En het kan zelfs tot brand of ongelukken uitdraaien.
Vandaar mijn tip over TIS-2000.Veel succes.
16 februari 2010 om 18:59 #17548961Ik probeer ook niets zomaar uit, de tis-2000 software heb ik hier inderdaad ook draaien, maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat dat ook een geschakelde plus was aangezien opel over het algemeen wel consequent is met de kleuren draden.
De massa mag toch wel gewoon bij de binnenverlichting weggehaald worden he?
16 februari 2010 om 19:07 #17548962Hoi Spacejam.
Heb het een en ander voor je uitgezocht.
De plus (zwarte draad) moet je van de zwarte draad vandaan halen die in stekker X1 zit pin 44.
Deze stekker X1 zit links onder bij de hendel om je motorkap te openen.
De groene draad moet onder de motorkap in het stuurapparaat op stekker XE2 pin 54 aangesloten worden.
Bij stekker X1 in de buurt zit een massa punt waar je de massa voor de spiegel en de licht/regensensor vandaan kan halen.Veel succes
16 februari 2010 om 19:09 #17548963Massa wel.
Maar als je de plus dan toch van onder moet halen is het net zo gemakkelijk om daar ook de massa vandaan te halen.Gr
16 februari 2010 om 20:57 #17548964Het is gelukt, uiteindelijk heb ik een 2aderige kabel gebruikt en die op de telefoonvoorbereiding aangesloten (massa en geschakelde plus). Dat lampje geeft wel een grappig effect in het donker.
Nu de verlichting bij de deurhendels nog maar dat is een makkie als het goed is.
9 april 2010 om 18:27 #17548965nu weer even een schopje tegen dit topic, hoe zit het eigenlijk met de lichtsensor, zit die in de regensensor verwerkt en gaat het signaal over dezelfde groene kabel?
12 april 2010 om 09:48 #17548966Hoi SpaceJam, ik ben er ook ingedoken en de officiele Astra H regensensor heeft ook een licht sensor. Voor andere opel modellen zijn er ook regensensoren zonder lichtsensoren te verkrijgen….
Ik heb geen idee of de andere sensoren zonder licht erbij werken in de astra H….12 april 2010 om 10:43 #17548967Hoi SpaceJam,
Ik heb ook een astra h met regen/licht sensor.
En er zit een stekker met drie draden aan de sensor.
De lichtsensor werkt redelijk goed alleen vind ik de verlichten pas vrij laat aan gaan.
Bij slecht weer zoals regen of mist dan gaat de verlichting bij mij niet vanzelf aan.
En het lijkt mij juist dat dit systeem hier voor bedoeld is.
Maar goed er zit dus een stekker met drie draden aan de licht sensor.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.12 april 2010 om 21:03 #17548968k heb ook zo n spiegel in me kadett cabrio
2 draadjes aansluiten en werkend :P
wilde ooit een regen sensor maar ben bang dat dat niet gaat lukken :(
13 april 2010 om 16:15 #17548969Ik weet dat er van hella universele regensensoren zijn.
Weet alleen zo niet waar je zo’n regensensor kan kopen!
Heb ze volgensmij wel eens in de conrad-catalogus zien staan.
Wie weet is dat wel een goed alternatief voor je kadett.14 juni 2010 om 17:59 #17548970Bij mij gaan de lichten ook vrij laat aan , de lichten gaan voor mijn gevoel pas aan als je licht nodig hebt om te kijken. Dus niet om gezien te worden. Maar rij je een tunnel in dan is het wel ee mooi systeem , lichten gaan bijna direct aan en bij verlaten van een tunnel weer netjes uit..
10 oktober 2010 om 17:29 #17548971origineel gepost door astra-gtcuden
Hoi Spacejam.Heb het een en ander voor je uitgezocht.
De plus (zwarte draad) moet je van de zwarte draad vandaan halen die in stekker X1 zit pin 44.
Deze stekker X1 zit links onder bij de hendel om je motorkap te openen.
De groene draad moet onder de motorkap in het stuurapparaat op stekker XE2 pin 54 aangesloten worden.
Bij stekker X1 in de buurt zit een massa punt waar je de massa voor de spiegel en de licht/regensensor vandaan kan halen.Veel succes
Ik heb nu een regensensor gekocht dus die wil ik erin gaan zetten. Er zit nu een platte kabel aan met 3 kabeltjes erin. Weet je misschien welke daarvan de massa, plus en stuurkabel is?
De plus en massa wil ik overigens gewoon weghalen bij de binnenspiegel.
Maar klopt het overigens dat er een geschakelde plus op moet zitten? Die regensensor functioneert toch ook als de auto uit staat (o.a. dat de ramen dichtgaan als het regent).
10 oktober 2010 om 20:07 #17548972origineel gepost door Spacejam
origineel gepost door astra-gtcuden
Hoi Spacejam.Heb het een en ander voor je uitgezocht.
De plus (zwarte draad) moet je van de zwarte draad vandaan halen die in stekker X1 zit pin 44.
Deze stekker X1 zit links onder bij de hendel om je motorkap te openen.
De groene draad moet onder de motorkap in het stuurapparaat op stekker XE2 pin 54 aangesloten worden.
Bij stekker X1 in de buurt zit een massa punt waar je de massa voor de spiegel en de licht/regensensor vandaan kan halen.Veel succes
Ik heb nu een regensensor gekocht dus die wil ik erin gaan zetten. Er zit nu een platte kabel aan met 3 kabeltjes erin. Weet je misschien welke daarvan de massa, plus en stuurkabel is?
De plus en massa wil ik overigens gewoon weghalen bij de binnenspiegel.
Maar klopt het overigens dat er een geschakelde plus op moet zitten? Die regensensor functioneert toch ook als de auto uit staat (o.a. dat de ramen dichtgaan als het regent).
Als ik het goed heb onthouden is groen de stuurdraad.
En nee de ramen gaan niet dicht als het regent bij een astra h.
Ik heb op dit forum wel gelezen dat dit wel het geval is bij een vectra c.
Als het goed is staat in dit topic al een aansluitschema ik zou hier niet van afwijken ivm storingen in je can-bus.
Overgens is de regensensor icm de zelfdimmende binnenspiegel een super fijne optie!
LET WEL OP je heb ook een andere lichtschakelaar nodig met een auto stand zodat je verlichting ook automatisch inschakeld als het donker is of bij zeer slecht weer.Succes.
10 oktober 2010 om 20:10 #17548973van de automatische lichtfunctie ga ik toch geen gebruik maken aangezien ik de verlichting altijd aan heb. Van de week maar weer eens een kabel trekken :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.