Regelmatig inhouden en P0234

Forumindex Forums Modellen Astra Regelmatig inhouden en P0234

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267630
    Misiu
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2014

      Hallo,

      Na een aantap jaar tevreden deze Astra H Z17DTH te hebben gereden, heb ik nu toch een vervelend euvel mee. De motor springt regelmatig in noodloop en geeft als melding P0234, volgens mij onjuiste druk in het inlaatspruitstuk.
      De EGR heb ik al in een “badje” gedaan en is nu kraakhelder schoon, de inlaatpijp tussen EGR en inlaatspruitstuk is acceptabel schoon, vacuumklep tbv de turbo is vervangen, turbo is vervangen, map-sensor schoongemaakt met schroevendraaier en dieper met remmenreiniger en de intercooler even gauw doorgespoeld met wat nasty vloeistof.
      Auto trekt buiten de noodloop om alleen goed door op lagere snelheid (minder vraag naar lucht lijkt me).
      Na al dit werk weet ik eigenlijk niet meer wat het kan zijn.

      Heb trouwens de map-sensor ook even in de gaten gehouden. Stationair op 96kpa en het maximum wat ik eruit heb kunnen halen is 185kpa. Ik weet niet precies wat de waardes hiervan horen te zijn bij dit blok.

      Mocht iemand mij hier verder mee kunnen helpen, dan hoor ik het natuurlijk graag :)

      #18249210
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Misschien de luchtmassameter die vreemde reacties geeft? Of een kapotte mapsensor wellicht?

        #18249211
        Misiu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 August 2014

          Mapsensor schijnt het in veel gevallen niet te zijn, maar zal eens een grafiekje ervan maken voor eventuele pieken.
          Moet er trouwens ook bij zeggen dat ik gisteren bij een doortrekker er rond de 3000 toeren opeens een stevige zwarte rookwolk uit kreeg, weet niet of dit oude smurrie is wat hij eruit trekt? Kort daarna hetzelfde gedaan, maar toen geen wolkje…

          #18249212
          Misiu
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 August 2014

            Na diverse dingen uit kunnen sluiten, ben ik nu aangekomen bij het inlaatspruitstuk en de wervelkleppen. Ik heb al wel een busje EGR-reiniger er doorheen gehaald, maar weinig tot geen verbetering. Ook heb ik een lichte verdenking naar een verstuiver (welke weet ik niet). De reden van deze verdenking is dat bij het accelereren in z’n 2 schokken voel (indicatie van een cilinder niet mee werkt?)
            Nu ben ik ook benieuwd, wat zijn de kenmerken van vervelende wervelkleppen?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.