Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Re: Calibra Gesloopt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2012 om 21:51 #17830977
k&N inleg filter zat in het luchtfilter wat je hebt :jerry die ligt nu mooi hier in de kast :jerry
1 november 2012 om 18:34 #17830978@Maurice89 wrote:
k&N inleg filter zat in het luchtfilter wat je hebt :jerry die ligt nu mooi hier in de kast :jerry
goed bekeken :D :thumbup
2 november 2012 om 19:59 #17830979Mooie waarden na het afstellen ! Moet je nou rijden op 98 ron ? of kan het nog op 95 ron, tjah, rij ook Calibra met de 3,0 ! die aanpassing van de computer is ook een optie voor mij !
Ben nog bezig om de gasklephuis te vergroten van 64mm naar 68 mm (traksiecontrolgasklep)
Ook nog aan het sparen voor de Pipercross / viper kit luchtfilter huis ! koude lucht toevoer ! hihi2 november 2012 om 21:50 #17830980je kan op 95 en 98 rijden. Maar deze is afgesteld met 98 van bp.
zou hem zeker af laten stellen is echt de moeite waard en je weet zeker dat hij goed afgesteld is.
ik moet de inlaat ook nog aanpassen, en de uitlaat ook dus heb nog wat te doen.
welke bougies heb je nu er in zitten ?2 november 2012 om 22:22 #17830981De bougies zijn gewone kwaliteit NGK ! twee massa punten der aan ! aandraaien met steen koude motor 25 nm ! dit tussen haakjes ahum
Iridium bougies mmmmmmm zie er wel voordeel in, echter wel prijzig .. maare gaan daartegen veeel langer mee ! met de vonk op de juiste plaats .. worden mijn volgende keus !
Bougie kabels Magnecor KV85 rond 8mm ook zeer gelikt !
Uitlaat .. zucht, ben al 23 jaar RVS lasser/apparatenbouwer ! maare inderdaad de buis zou wel iets dikker kunnen ! samen met een 200 cells Cat :D effe aktie punt van maken ! ahum
Maare slotconclusie ! wat een heerlijk motortje in de Calibra, de 3.0 ;)3 november 2012 om 22:48 #17830982Ik heb geen iriduim bougies er in zitten. Maar van yttrium van bosch is 28-nm met cold engine:P
bougie kabels zijn bij mij nog origineel. :Dja een update voor de uitlaat is zo,n gek idee nog niet . En dat ben ik ook helemaal met je eens Super zo,n X30XE in de calibra
rijden die niet standaard in Duitsland ?
3 november 2012 om 23:07 #17830983Nope, nooit geleverd in een Calibra.
4 november 2012 om 09:57 #17830984vraag me af hoeveel mensen er nou zo,n 3.0 in hun calibra hebben :D
18 november 2012 om 16:31 #17830985Zo eindelijk werkt mijn handrem weer. In de schijf waar de remvoering zit van de handrem was weg inclusief alle montage delen en gaffeltjes
Montage materiaal van de dealer voor dat kleine beetje ijzer/alu toch gauw een 70/80 euro betaald
zo als je ziet helemaal leeg… waarom het leeg gehaald is is mij echt een raadsel !
zo zit het er ongeveer in
montage ging vlekken loos is ook allemaal niet zo spannend.
ook gelijk nieuwe handremkabels! en het werkt perfect
18 november 2012 om 16:53 #17830986Tog wel raar dat er niks zat :wtf
18 november 2012 om 17:58 #17830987zeg dat wel. toen ik hem kocht was het van ,, er zit net een jaar apk op.. WTF :wtf
maar goed in mei mag hij weer gekeurd worden, en wou het ook percee voor de winter er in hebben zitten.
is niks als het vriest, al die priegel dingetjes :P22 november 2012 om 21:03 #17830988Hey Robin,wat heb jij met de pijl stok gedaan,zag dat er wel aardig verschil in zat tussen omega en calibra,heb geprobeerd de pijl stok er uit tetrekken …….omega blok zo eruit….calibra muur vast :(
22 november 2012 om 21:12 #17830989@xr1 wrote:
Hey Robin,wat heb jij met de pijl stok gedaan,zag dat er wel aardig verschil in zat tussen omega en calibra,heb geprobeerd de pijl stok er uit tetrekken …….omega blok zo eruit….calibra muur vast :(
precies om die reden heb ik hem laten zitten. dus de gewoon lekker de pijlstok laten zitten van de 3.0 raakt je motorkap net niet!
22 november 2012 om 22:09 #17830990Okee maar je schaalverdeling klopt ook niet ,heb de carterpannen er onder weg geschroefd en die van de omega steekt wel 3.5 cm uit,wil het toch een beetje origneel hebben,morgen effe bij de dealer kijken of die nog een calibra pijlstok kan bestellen …
22 november 2012 om 22:45 #17830991hoe bedoel je 3.5 cm uit steekt ?
schaal verdeling is sowieso anders. ben eerst van de vul hoeveelheid uitgegaan van de x30xe 5.50 liter
dat er in gedaan even laten draaien en gepeild dan staat hij tussen min en max dat is dus goed.je zet wel je aanzuig buis over he! dat gaat samen met jou carterpan. ga je kijken wat er normaal in de 2.5 liters gaat dat is volgens mij 4.5 liter
verschil zit hem zeker in de carterpan!. maar ik heb op deze x30xe ook nog een inzet filter die bevat ook een kleine 0.75 liter aan olie kom ik als nog op een
4.75 liter !dus dat moet goed zitten. zoals je hebt gezien ben op de test bank geweest en onderhand al een kleine 5000 km met de motor gereden en draait fijnloos zonder tikken of stoten :)
ben benieuwd hoe je dat gaat doen met de peil stok en je verdeling die dan weer iets anders word :)
23 november 2012 om 20:42 #17830992Met 3 cm bedoel ik dat als je de carterpan eraf schroef dan zie je dat de peilstok van de omega 3,5 cm dieper het carter in steekt dan de calibra pijlstok.
Was mij nog niet eerder op gevallen heb namelijk nog een calibra met een 3 liter maar daar zat een x25xe en die heeft een aluminium carterpan en dan klopt de omega pijlstok.Nu heb ik een stalen pan dat is het verschil
ik laat het nu ook zo,eerst maar 3,5 liter olie er in en dan een merkstreep je maken en dan een litertje erbij ……probleem opgelost
Gr B23 november 2012 om 21:43 #17830993Op welk gedeelte van je pijl stok zet jij je streep. onder max neem ik aan. ik mag binnenkort weer even verversen :D
24 november 2012 om 14:43 #17830994Vandaag de calibra nog uitgelijnd-
subframe moest er van onder bij die motorswap– daarna niet meer uitgelijnd-
hier het rapport.linker rapport is hoe het stond en Rechter rapport hoe het nu is en stuur staat weer recht
2 december 2012 om 19:30 #17830995Vandaag nog even de winter banden gemonteerd.
Fulda montero 3 185/55/15
Deze heb ik gekregen van mijn werk aangezien ik paar jaar terug aardig vast stond in de sneeuw .
en 1.5 uur later op het werk kwam heb er nog een foto van
Met dank aan jld-service ( http://www.jld-service.nl )
17 december 2012 om 08:38 #17830996@Maurice89 wrote:
Tog wel raar dat er niks zat :wtf
De reden dat er niks zit is omdat de clipjes die handremschoen vasthouden waarschijnlijk heebben losgelaten. Wat resulteert dat je schoenen loszitten in de trommel en dat gaat geluid maken tijden het rijden.
Iemand die wil rijden en niet betalen haalt deze schoenen eruit, trust me ik had precies hetzelfde bij mijn oude calibra en vond de remschoenen half gebakken in de trommel. :thumbdown
17 december 2012 om 21:27 #17830997Ja een snelle maar slechte oplossing. Gek hij is wel zo afgemeld zonder werkende handrem, bij de handelaar ..
18 december 2012 om 20:49 #17830998Dan hebben ze hem doelbewust net na een steekproef gedaan bijvoorbeeld.
18 december 2012 om 21:53 #17830999Ja dat moet wel. stonden zelfs geen aantekeningen op het keurings bewijs. maar goed alles is nu goed
geeft wel een goed gevoel dat alles werkt29 december 2012 om 22:47 #17831000vandaag de uitlaat eens gerepareerd, voorste flexibel stuk had het begeven na een paar keer het asfalt geschraapt te hebben .
uitlaat ligt net ietsjes lager dan het subframe, en aangezien er hier Tig hobbels liggen, ga je wel eens iets te hard er over… met als gevolg :arguezit er weer netjes tussen en klink stukken beter
31 december 2012 om 09:02 #17831001gister nog een paar velgen opgehaald. stonden te koop op hier op het forum
17inch 8.5J ET 15
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.