Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Re: Calibra Gesloopt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2012 om 22:08 #17830965
zo hier wat foto,s van de motor ombouw :D
heb de motor natuurlijk eerst van huis naar de zaak moeten rijden. een rot klus motor takel is een ellendig zwaar ding …
eenmaal aangekomen eerst de calibra maar eens goed de brug op gezetging vrij soepel allemaal. kon al vrij snel de motor laten zaken. Heb er voor gekozen om het blok via onder te laten zakken. ipv via boven wat ook kan
motor er uit nu aanbouw delen overschroeven en bouten :D zo gezegd zo gedaan zou je zeggen.
tussen door ffototje
voor zover alle aanbouw delen overgezet. behalve de bak
Voor het monteren van de bak . eerst nog eens met de hogedruk afgespoten. ding was te vet om aan te pakken :P
bak weer schoon.. Eerst het vliegwiel monteren daar stuiten we al op een probleem bout gaten kwamen niet overeen.
tig keer het vliegwiel verdraait ten opzichte van de krukas. maar kwam maar niet overeen. 4 gaten kwamen wel goed overeen
maar besloten om de gaten met een conische boor op te boren paste daarna perfect :) Vliegwiel er op Koppelings set ook gemonteerd.
Daarna bak er tegen gehangen ging er soepel op behalve het laatste stukje op het punt waar de bak de pas bussen raakt. paar tikjes met de hamer
er tegen en de bak zat goed.wou voor de zekerheid kijken of het allemaal wel goed zat. ( met dat laatste stukje dat de bak er niet lekker op wou ) dus ik een rondje draaien aan de krukas. Maar kreeg
er Geen beweging in… ik dacht kut wat hebben we nu weer. eerst de bouten van de bak wat losser gedraaid totdat ik de krukas wel kon draaien. zodat er een slijtspoortje ontstaat zodat ik kan zien
waar hij op vast zit. Bak er af , drukgroep raakt de bak. wat me daarna ook opviel was dat het vliegwiel een halve centimeter van het blok af stond. Daarna kwam ik er ook achter dat de bendix van de startmotor de krans nooit had kunnen raken. Omdat hij er te ver vandaan zit. Op en duur de koppeling en het vliegwiel er maar afgehaald. en de verschillen is bekeken bij het c25 blok en x30 . het lampje begon te brandenen dit was de oorzaak.
waarschijnlijk omdat dit hier een automaat bak achter heeft gezeten zit er zo,n afstandsplaat tussen… :evil:
alles terug gemonteerd en paste perfect bak ook dus. Nu tijd om het blok er weer in te hangen.
was weer even een geklooi met de touwen om de motor recht in de motorruimte te geleiden. maar hij hing vrij snel
daarna nog wat kleine dingetjes tegen gekomen:
krukas sensor van de c25 gemonteerd
2x pingel sensor van de c25 gemonteerd
startmotor van de c25 gemonteerd. ( van de x30 zit het startrelais anders.. hierdoor komt een schakelstang tegen de startmotor)
temperatuur sensor van de c25 gemonteerd.had eerst alles van de x30 er op zitten. had verwacht dat ik alles zo over kon klikken :P aansluitingen zijn anders ( vorm )
Helaas heb ik hem niet kunnen starten doordat ik geen carterpan pakking had liggen. Word dus maandag avond wanneer hij gestart word.
24 september 2012 om 15:48 #17830966Ziet er goed uit man,raar verhaal van die bout gaten had ik nog nooit van gehoord.
In mijn andere calibra gaat ook binnekort een 3liter dus zal straks is in het hok kijken hoe het bij mijn bout gaten lijkt.
Gr B25 september 2012 om 15:42 #17830967pittig torretjuh die 3,0 ! heb die ook in de Calibra hiero
helaas neemt de automaat wel vermogen op
de (oude krukas poelie ) vervangen door een nieuwe gemodificeerde is ook een goede zaak ! is tevens de helft lichter in gewicht.
bougie kabels Magnecor KV 85
koude lucht inlaat .. piper cross – viperkit veel beter dat die orginele lucht bak …25 september 2012 om 20:35 #17830968hier het filmpje van de eerste start
[youtube:3khsc2gw]http://www.youtube.com/watch?v=7v9_qt6Cd1w&feature=plcp[/youtube:3khsc2gw]
wat ik niet wist bij het starten was dat de lambda sensor nog niet aangesloten was.
ook het oliepeil was snel gezakt liep dus wat rauw.
Na dat alles op peil stond kwam er een ander raar geluid uit.
[youtube:3khsc2gw]http://www.youtube.com/watch?v=HzmH7PqEi6I&list=UUGLPsqw7iRwRNhT2vTbuSdA&index=1&feature=plcp[/youtube:3khsc2gw]
uiteindelijk verholpen was valse lucht. bij het inlaatkanaal.
hij loopt nu heerlijk zal binnenkort nog even een filmpje daarvan plaatsen
27 september 2012 om 11:21 #17830969Weer een dikke pluim :thumb
1 oktober 2012 om 17:41 #17830970nog een kleine update van de audio.
Compo set. met filters van soundstream
past perfect
Alweer een kleine 600 km gereden met de X30 :D
ook nog een aanpassing aan de achterkant.
Was ze beu, ze zijn niet mooi meer dan er maar af
en zo staat ie er bij
heb strax ook de originele luchtfilter bak er weer in zitten. en zodra ik +- de 1000 km
gehaald heb, Word ie door miruni afgesteld. :D1 oktober 2012 om 18:02 #17830971wat ik dan niet snap is dat je op de achterste cilinderkop een alu deksel zet en voor op zon schijt kunstof ding wat altijd olie lekt
waarom voor ook niet een alu klepdeksel1 oktober 2012 om 18:15 #17830972@syl-astra wrote:
wat ik dan niet snap is dat je op de achterste cilinderkop een alu deksel zet en voor op zon schijt kunstof ding wat altijd olie lekt
waarom voor ook niet een alu klepdekselheb het gedaan zodat straks die motor afdekplaat er weer op past ivm olie vul dop.
Heb ook geen problemen met lekage.. heb het bij die c25xe al een keer los gehad en op mijn manier gemonteerd en na 3000km nog steeds droogik heb er geen problemen mee :D en als die afdek kap er weer op zit zie je er niks meer van
8 oktober 2012 om 18:02 #17830882Hoorde vanmiddag van m’n vader dat er een nette calibra stond bij JLD. :thumb
Die was daar even m’n manta uit laten lijnen, had zelf geen tijd.
Wereld van verschil, netjes gedaan. :thumb
8 oktober 2012 om 18:14 #17830881Klopt inderdaad. dankje :D
Echt een super nette mante heb je daar. zit een 2.2 uit een omega in zoals ik begreep.
ook mijn collega zij het. erg netjes en gang baar TopMooi dat het opgelost is zo :D
8 oktober 2012 om 18:24 #17830873Dank je!
Uitlijnen was hard nodig, echt alles is uit elkaar geweest afgelopen jaar.
2.4 zit er in zelfs, zie manta gedeelte voor m’n project topic.
Succes met de calibra, ziet er goed uit. Misschien kom ik je nog wel eens tegen op de weg hier in goes en omgeving. :thumb
8 oktober 2012 om 21:30 #17830908heb je topic eens doorgelezen Ziet er top uit. heb je nooit eerder zien rijden ( voor zover ik weet )
8 oktober 2012 om 21:38 #17830907Ik heb je wel eens gespot in je vorige calibra, die zag er echt goed uit.
Heb zelf in de afgelopen jaren in een metallic blauwe manta gsi rondgereden en nog een tijdje in een witte manta cc met matzwart front.
De oranje B1 is nog maar net op de weg, die hebben we precies een jaar geleden ingevoerd uit belgie en gelijk uit elkaar gehaald.
Die kon je nog niet echt veel gezien hebben. :D14 oktober 2012 om 09:07 #17830906Ja dat kan goed, reed best veel rond met die blauwe maar na een tijdje was ik het beu, hij was eigenlijk te laag. maar het stond juist zeer vet.
volgens mij zag ik best vaak een witte manta rijden. zag er ook wel eens een karretje achter hangen. en was je toevallig daar mee ook wel eens bij jld geweest ?
hier nog een foto van de motorruimte. ( ben ondertussen bezig om een f25 versnellings bak te zoeken maar wil nog niet echt lukken )
16 oktober 2012 om 07:57 #17830838Ziet er fris uit onder de kap.
Nee die witte manta met aanhanger wordt wel vaker gespot, maar dat is iemand anders, ook uit goes geloof ik..
24 oktober 2012 om 17:05 #17830783Zo volgende week woensdag dus 31 oktober word de motor afgesteld Ben benieuwd :D
24 oktober 2012 om 17:10 #17830782AnoniemLid sinds:
1 January 1970Toevallig bij Meneer Fredriks?
24 oktober 2012 om 18:49 #17830781Bij miruni ( rudy ) weet zijn achternaam niet :P ;)
24 oktober 2012 om 19:06 #17830780AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oohw dan is;t goed.
Je weet Fredriks toch wel? Op het kruispunt bij OSC: oude caravan en oude auto’s staan er buiten :P
24 oktober 2012 om 19:08 #17830779haha ja die weet ik zeker wel. maar die stellen alleen renault af toch … heb daar een keer met die blauwe calibra gestaan op de bank.
daarna was wel de koppakking overduidelijk lek24 oktober 2012 om 19:16 #17830777AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee die doen alles. M’n Pa heeft er nog gewerkt..
Heb daar m’n oude Astra F nog vandaan.. die overduidelijk rot was king: die stond ook tussen de rotzoo buiten :jerry31 oktober 2012 om 17:52 #17830973vandaag x30xe afgesteld.
hier wat foto,s – filmpjes komen later
voorlopig zo maar eens lekker rond rijden.
daarna uitlaat aanpassen ( diameter ), en k&N inleg filter )
Met dank aan Miruni :D
31 oktober 2012 om 18:30 #17830974Nou dit lijkt me nog zo niet verkeerd. :thumbup
31 oktober 2012 om 18:50 #17830975is erg netjes, als je na gaat dat in een omega een groter inlaat spruitstuk zit en grotere uitlaten. die draait ook 211 pk.
:D
31 oktober 2012 om 21:01 #17830976heel mooi dit zo! :thumbup
scheelt wel dat afstellen! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.