Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Re: Calibra Gesloopt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 april 2013 om 15:01 #17831125
Was gezellig Robin,nogmaals jammer dat je zover weg woont king:
29 april 2013 om 16:56 #17831126@xr1 wrote:
Was gezellig Robin,nogmaals jammer dat je zover weg woont king:
ja was leuk , inderdaad erg jammer
30 april 2013 om 11:06 #17831127Iemand een idee wat het verschil is tusen de F25 WT bak en een F25 QQ bak.
heb er nu een WT op zitten en een QQ los liggen die gemonteerd gaat worden.
1 mei 2013 om 18:21 #17831128Verschil in Alphacode: http://www.opel-infos.de/getriebe/f25.html
Geen idee of er verschil in is, zal wel iets met de jaartallen te maken hebben
1 mei 2013 om 19:55 #17831129@The Undertaker wrote:
Verschil in Alphacode: http://www.opel-infos.de/getriebe/f25.html
Geen idee of er verschil in is, zal wel iets met de jaartallen te maken hebben
thanks voor de link. ik denk dat er erg weinig verschil zal zijn. iedergeval de QQ versie komt van een X25XE
en die er nu nog op zit WT van een C25XEde bak code eens ontcijferen !
De versnelling plaat zit bovenaan.
1 = fabriek: S= SAAB
2 = dagnummer in jaar: dag 167
3 = cijfer van jaar: 7 = 1997
4 = productie shift
• 1 = ochtendploeg
• 2 = late dienst hij is dus in de LATE dienst in elkaar gezet
• 3 = nachtploeg
5 = serienummer (eerste teken geeft aan de lopende band bij): P
6 = Opel / Vauxhall Part Number: 4
7 = serienummer van de constructeur en de code versnellingsbak: 4722515
uitgang vertaling = 8
9 = Alpha Code QQNu van de bak die er nog onder zit
1 = fabriek :• S = Saab
2 = dagnummer in jaar 328
3 = cijfer van jaar 3 = 1993
4 = productie shift
• 1 = ochtendploeg: 1 volgens mij was degene nog niet echt wakker,, aangezien hij stuk is :jerry <<<<
• 2 = late dienst
• 3 = nachtploeg
5 = serienummer (eerste teken geeft aan de lopende band bij) J
6 = Opel / Vauxhall Part Number 4
7 = serienummer van de constructeur en de code versnellingsbak 4722515
uitgang vertaling = 8
9 = Alpha Code WTik denk dat er aan de binnenkant geen verschil zit,, misschien andere materialen gebruik?
13 mei 2013 om 19:34 #17831130Zo een aardige vordering gemaakt.
beginnen aan het uitbouwen van de motor en de hele motorruimte leeg halen. zodat er een mooie lak laag voor terug komt.
kabelboom verdient ook wel een paar nieuwe rolletjes isolatie tape :Duiteraard wat foto,s
omdat het een project is wat sowieso langer gaat duren als een jaar (geschat) word elk kabeltje/aansluiting voorzien van een label
met daarop waar het kabeltje/stekker voor is. weet uit de losse hand nog wel welk stekkertje waar hoort maar na een tijd ga je toch denken waar
was deze ook alweer van.de labels, kwam er al snel te kort, zijn nu al bijna 60 labels gebruikt :D
begonnen met de kabelboom voor de motor.
de motor kan er al uit, ik kies er voor om de motor dit keer via boven er uit te halen. Ik zit met beperking ik kan de auto
niet hoog genoeg krijgen om het blok onderlangs weg te halen. ( dit word nog leuk nadat de motorruimte gespoten is) het blok er schade vrij in te krijgen :jerry13 mei 2013 om 19:56 #17831131Motorkap demonteren en takel huren geen optie?
13 mei 2013 om 19:58 #17831132@InjectTheVenom wrote:
Motorkap demonteren en takel huren geen optie?
is een optie ik ga het nog eens bekijken scheelt een hoop gekloot.
heb alle gereedschappen tot mijn beschikking dus ook een takel :D
13 mei 2013 om 20:35 #17831133Zal vast goed komen Robin :thumb
14 mei 2013 om 07:49 #1783113414 mei 2013 om 16:32 #17831135AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig! :thumb
14 mei 2013 om 18:47 #17831136Ik kan je wel helpen met ** slopen ** :angel
14 mei 2013 om 18:55 #17831137@Maurice89 wrote:
Ik kan je wel helpen met ** slopen ** :angel
haha, dat zal wel ja :D alles moet wel een beetje heel blijven :thumb
18 mei 2013 om 12:17 #17831138@Vannos wrote:
nu de garage opgeruimd is kan ik beginnen aan de calibra.
hier nog een keer de dingen die hoofdzakelijk aangepakt gaan worden.
308mm remmen set voor
andere F25 bak
Lichtvliegwiel+ sportkoppeling
Uitlaat systeem (van spruitstukken tot eindemper )
nieuwe velgen
slechte plekken weg werken ( motorruimte cleanen )en nog wat kleinere dingetjes
en uit eindelijk de boel op kenteken krijgen !
nog een paar toevoegingen aangezien alles toch uit elkaar ligt. en heb al wat dingen gezien die niet zo best zijn.
TO DO LIST:
308mm remmen set voor
andere F25 bak
Lichtvliegwiel+ sportkoppeling 400+NM
Uitlaat systeem (van spruitstukken tot eindemper )
nieuwe velgen
slechte plekken weg werken ( motorruimte cleanen )
wiel naven afdraaien ivm met grotere remmen.
voor nieuwe wiellagers
voor ophanging in strongflex PU rubbers zetten
Stuurpomp leiding vervangen.
airco leidingen+pomp+condensor verwijderen
Aantal koelslangen vernieuwen+ nieuwe radiator
En het belangrijkste niet te vergeten de super charger die er bij komt :D19 mei 2013 om 08:21 #17831139Ben er nog niet uit welke charger het precies gaat worden.
Eerste idee was een Eaton M62, ben bang dat ie kwa ruimte onder de kap niet gaat passen.
had meer het idee zoals deze
nu heb ik wel mijn airco systeem verwijdert wat voor enige ruimte zorgt. verder heb ik geen ervaring met chargers
Waarschijnlijk zal het toch de charger worden in de vorm van de turbo zoals op de 2 foto,s
suggesties zijn zeker welkom :thumb
19 mei 2013 om 08:36 #17831140Vannos we hebben het er al eerder over gehad,waarom geen saab 3.0 v6 turbo,ik heb nog zo’n complete wagen staan ……
19 mei 2013 om 08:47 #17831141@xr1 wrote:
Vannos we hebben het er al eerder over gehad,waarom geen saab 3.0 v6 turbo,ik heb nog zo’n complete wagen staan ……
tja, wil sowieso dit blok houden, aangezien er veel tijd in heeft gezeten. dan is het een optie op het spruitstuk over te zetten waar de turbo op zit.
maar heb liever geen turbo. aangezien er dan ook olie leidingen bij moeten, en heb het zelf niet zo op turbo,s !20 mei 2013 om 12:38 #17831142AnoniemLid sinds:
1 January 1970ga je die dikke velgen serieus verkopen? :shock:
20 mei 2013 om 12:40 #17831143Als ze er voor geven wat ik vraag dan wel.
Dan komen er weer 16 of 17 inch velgen
20 mei 2013 om 15:03 #17831144Anders moet je Frank even een berichtje sturen en vragen over het hoe en wat van hoe zijn auto destijds opgebouwd was.
20 mei 2013 om 15:47 #17831145@InjectTheVenom wrote:
Anders moet je Frank even een berichtje sturen en vragen over het hoe en wat van hoe zijn auto destijds opgebouwd was.
is ie hier op het forum ook aanwezig ?
20 mei 2013 om 15:58 #17831146Voor zover ik weet niet meer maar wel op driving-fun.com, heeft tegenwoordig een door Mannhart getunede M5.
20 mei 2013 om 16:34 #17831147@InjectTheVenom wrote:
Voor zover ik weet niet meer maar wel op driving-fun.com, heeft tegenwoordig een door Mannhart getunede M5.
dankje,. had em vrij snel gevonden. Is me daar een apparaat die M5 mannhart pakket 800pk en 1200nm WTF
26 mei 2013 om 19:28 #17831148Update,
Als eerst de veerpoten gedemonteerd voor een nieuw lak laag
Weer als nieuw, uiteraard wel eerst flink schoongemaakt !
Wielnaven moeten worden afgedraaid, ivm grotere schijf, naaf past niet in de schijf. hij is van 143mm naar 138mm gegaan.
aangezien je bijna nooit de naaf er normaal uit krijgt ook maar een nieuw lagertje er in.
en persen maar :thumb
weer als nieuw :D
De versnellings bak, Was aardig VET ,, man weet niet wat er gelekt heeft was een :puke om schoon te maken :P
na de brood nodige schoonmaken beurt
Draagarm rubbers moeten er ook aan geloven.
ook een nieuwe laklaag + de knikker harde rubbers er in
De nieuwe rembeugels ook voorzien van een kleurtje heat rizistance < :P
Dat was het weer even :thumb
26 mei 2013 om 20:21 #17831149Ziet er mooi uit :wub Krijg zo ook wel weer zin in me cali :cry
Wat voor remmen gaan er nu op dan?
En ga je een compressor op je blok maken? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.