RDW, Webers (Geluid en Co2 meting)

Forumindex Forums Overige APK & RDW RDW, Webers (Geluid en Co2 meting)

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208426
    Anoniem
    • Topics 80
    • Reacties 1459
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Beste Mensen,

    Ik ben bezig met plannen aan het maken voor mijn Zastrow kadett. Deze moet ik laten herkeuren bij de RDW omdat de spoorbreedte is veranderd/kleur en van automaat naar handbak (tevens een groot motorblok).

    Nu zijn mijn vragen:

    Kan ik gewoon naar de RDW met een 2.5CIH met webers en Groep A uitlaat ? neem aan dat het geluid onder de 80 Db moet komen (met 1 of 2 dempers). Met webers heb je zo ie zo een grotere co2 uitstoot is dit nog een punt ?

    Meten ze het geluid bij de uitlaat of bij de motor dit omdat de webers meer geluid maken op toeren dan mijn injectie (ingekort van een 3 liter)

    Wil graag de 2.5 op kenteken ook hebben. Of kan ik beter een 2.5i en alles orgineel laten van injectie e.d. en dan een uitdraai van de rollerbank meenemen als ze willen weten hoeveel Kw dit custom blok heeft ?

    Alvast bedankt voor de antwoorden en tips.

    #17459420
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Gewoon std laten en dan keuren.
    Daarna ombouwen.
    Gewoon heen gaan met een dun uitlaatpijpje met voldoende demping.

    #17459421
    Anoniem
    • Topics 80
    • Reacties 1459
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Nu zit er al een Simons groep A onder. Deze geeft al niet erg veel geluid maar neem aan als ik daar 1 of 2 dempers tussen laat zetten dat ze dit ook goedkeuren ? mijn auto was standaard een 1.6S automaat.

    #17459422
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    groep A en rdw ?:cry

    #17459423
    Kilat
    • Topics 4
    • Reacties 346
    Lid sinds:
    25 July 2005

    je kan beter een standaard uitlaatsysteem onder zetten en pas na de keuring een groep a of een ander uitlaatsysteem onder zetten.

    Alles netjes inbouwen en eerst helemaal standaard laten en na de goedkeuring kan je doen wat je zelf wilt.

    #17459424
    giuliettaevo
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 970
    Lid sinds:
    5 November 2006

    Webers met trechters maken vaak meer geluid als een uitlaat…. originele injectie is dan aan te raden. geluid wordt gemeten door een rondje te rijden over een baan waar de microfoons langs staan opgesteld.

    Vermogensuitdraai kun je meenemen maar de rdw bepaalt het vermogen aan de hand van de motorcode en de verklaring van de importeur hoeveel vermogen die motor origineel heeft. ze zullen er waarschijnlijk dus niks mee doen.

    #17459425
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    denk ook maar niet dat er 2.5 op het kenteken komt te staan, zelfs al zouden ze hem met de 2.5 cih goedkeuren :P

    of dat moet kort geleden veranderd zijn…

    #17459426
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2713
    Lid sinds:
    6 July 2004

    duw eens een paar staalsponzen in je uitlaat, dempt het geluid en het vermogen.
    zo heb ik toen der tijd mijn kadett ook door de keuring heen gekregen.
    moet je er niet bij zeggen.

    groeten.

    #17459427
    Anoniem
    • Topics 80
    • Reacties 1459
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Een super goede tip!! die ga ik denk ik ook aanhouden! Volgens mij kan je wel 2500cc op kenteken krijgen (2498 als goed is).

    #17459428
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    idertijd een ascona 1.2 laten omkeuren naar 2.0 bij rdw, goedgekeurd etc. maar kwam dus geen 2.0 op kenteken te staan.
    mijn 3.0 liter cilinderinhoud werd ook niet op het kenteken gezet… wel het cilinderaantal aangepast..
    vandaar mijn vraag waar bazeer je dat dan op dat ze het wel op kenteken zetten ?

    #17459429
    Anoniem
    • Topics 80
    • Reacties 1459
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Ik ga het even opzoeken in mijn archief, ik had 2 kadettjes die waren aangepast met een ander CIH blok en wel de cilinder inhoud op kenteken kregen. Niet achter de Handelsbenaming maar bij Motor > Cilinderinhoud. Raar dat ze dat dan wel bij het ene voertuig doen en bij andere weer niet, of daar een reden achter zit geen idee.

    #17459430
    rpjverhoev
    • Topics 39
    • Reacties 223
    Lid sinds:
    13 March 2006

    heeft dat niet te maken met de leeftijd van het voertuig..?

    als je een ouwe bak laat keuren in lelystad veranderen ze (bij een motorombouw 4->6 cilinder) alleen het getal 4 in een 6 op je papiertje wat je mee naar huis krijgt, verder noteren ze wel hoe op dat moment je geluidsfactoren zijn voor het voertuig document, wat bijvoorbeeld op te halen is door de klpd. bij mij noteren ze alleen welk luchtfilter erop zat en hoe mijn uitlaat geconstrueerd was…verder doen ze een weggedrag test(eitje als je auto orgineel is) en een remtest(nog makkelijker als je auto orgineel is gheghe…wat je daarna ermee doet is jou pakkie aan!!
    maar ik neem aan dat bij jou de aantal cilinders niet worden verandert..dus kijken ze wat jou blok orgineel aan vermogen heb….dus de motorcode welke in je blok geslagen staat……co moet gewoon voldoen volgends de norm(hetzelfde als bij de apk) geluidsnivo wordt ook gemeten.. geloof dat bij dat barrel van mij uit ’76 85db de limiet was..bij nieuwere autows is dat lager, maar dat vertellen zij wel tegen jou als je een afspraak maakt met lelystad, nadat de lokale rdw jou een groenlicht geven om contact met hun op te nemen….

    vrage?
    gr rene

    #17459431
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2713
    Lid sinds:
    6 July 2004

    mijn kadett van 87 was een 1.3.
    toen ik hem ombouwde naar 4×4 met c20xe, is het kenteken aangepast naar 2.0l.
    het 4×4 wouden ze er niet opzetten.

    groeten.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.