RDW, Webers (Geluid en Co2 meting)

Forumindex Forums Overige APK & RDW RDW, Webers (Geluid en Co2 meting)

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208426
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Beste Mensen,

      Ik ben bezig met plannen aan het maken voor mijn Zastrow kadett. Deze moet ik laten herkeuren bij de RDW omdat de spoorbreedte is veranderd/kleur en van automaat naar handbak (tevens een groot motorblok).

      Nu zijn mijn vragen:

      Kan ik gewoon naar de RDW met een 2.5CIH met webers en Groep A uitlaat ? neem aan dat het geluid onder de 80 Db moet komen (met 1 of 2 dempers). Met webers heb je zo ie zo een grotere co2 uitstoot is dit nog een punt ?

      Meten ze het geluid bij de uitlaat of bij de motor dit omdat de webers meer geluid maken op toeren dan mijn injectie (ingekort van een 3 liter)

      Wil graag de 2.5 op kenteken ook hebben. Of kan ik beter een 2.5i en alles orgineel laten van injectie e.d. en dan een uitdraai van de rollerbank meenemen als ze willen weten hoeveel Kw dit custom blok heeft ?

      Alvast bedankt voor de antwoorden en tips.

      #17459420
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Gewoon std laten en dan keuren.
        Daarna ombouwen.
        Gewoon heen gaan met een dun uitlaatpijpje met voldoende demping.

        #17459421
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Nu zit er al een Simons groep A onder. Deze geeft al niet erg veel geluid maar neem aan als ik daar 1 of 2 dempers tussen laat zetten dat ze dit ook goedkeuren ? mijn auto was standaard een 1.6S automaat.

          #17459422
          mr-turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            groep A en rdw ?:cry

            #17459423
            Kilat
              Lid sinds:
              25 July 2005

              je kan beter een standaard uitlaatsysteem onder zetten en pas na de keuring een groep a of een ander uitlaatsysteem onder zetten.

              Alles netjes inbouwen en eerst helemaal standaard laten en na de goedkeuring kan je doen wat je zelf wilt.

              #17459424
              giuliettaevo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2006

                Webers met trechters maken vaak meer geluid als een uitlaat…. originele injectie is dan aan te raden. geluid wordt gemeten door een rondje te rijden over een baan waar de microfoons langs staan opgesteld.

                Vermogensuitdraai kun je meenemen maar de rdw bepaalt het vermogen aan de hand van de motorcode en de verklaring van de importeur hoeveel vermogen die motor origineel heeft. ze zullen er waarschijnlijk dus niks mee doen.

                #17459425
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  denk ook maar niet dat er 2.5 op het kenteken komt te staan, zelfs al zouden ze hem met de 2.5 cih goedkeuren :P

                  of dat moet kort geleden veranderd zijn…

                  #17459426
                  kadett4x4
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 July 2004

                    duw eens een paar staalsponzen in je uitlaat, dempt het geluid en het vermogen.
                    zo heb ik toen der tijd mijn kadett ook door de keuring heen gekregen.
                    moet je er niet bij zeggen.

                    groeten.

                    #17459427
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Een super goede tip!! die ga ik denk ik ook aanhouden! Volgens mij kan je wel 2500cc op kenteken krijgen (2498 als goed is).

                      #17459428
                      mr-turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        idertijd een ascona 1.2 laten omkeuren naar 2.0 bij rdw, goedgekeurd etc. maar kwam dus geen 2.0 op kenteken te staan.
                        mijn 3.0 liter cilinderinhoud werd ook niet op het kenteken gezet… wel het cilinderaantal aangepast..
                        vandaar mijn vraag waar bazeer je dat dan op dat ze het wel op kenteken zetten ?

                        #17459429
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Ik ga het even opzoeken in mijn archief, ik had 2 kadettjes die waren aangepast met een ander CIH blok en wel de cilinder inhoud op kenteken kregen. Niet achter de Handelsbenaming maar bij Motor > Cilinderinhoud. Raar dat ze dat dan wel bij het ene voertuig doen en bij andere weer niet, of daar een reden achter zit geen idee.

                          #17459430
                          rpjverhoev
                            Lid sinds:
                            13 March 2006

                            heeft dat niet te maken met de leeftijd van het voertuig..?

                            als je een ouwe bak laat keuren in lelystad veranderen ze (bij een motorombouw 4->6 cilinder) alleen het getal 4 in een 6 op je papiertje wat je mee naar huis krijgt, verder noteren ze wel hoe op dat moment je geluidsfactoren zijn voor het voertuig document, wat bijvoorbeeld op te halen is door de klpd. bij mij noteren ze alleen welk luchtfilter erop zat en hoe mijn uitlaat geconstrueerd was…verder doen ze een weggedrag test(eitje als je auto orgineel is) en een remtest(nog makkelijker als je auto orgineel is gheghe…wat je daarna ermee doet is jou pakkie aan!!
                            maar ik neem aan dat bij jou de aantal cilinders niet worden verandert..dus kijken ze wat jou blok orgineel aan vermogen heb….dus de motorcode welke in je blok geslagen staat……co moet gewoon voldoen volgends de norm(hetzelfde als bij de apk) geluidsnivo wordt ook gemeten.. geloof dat bij dat barrel van mij uit ’76 85db de limiet was..bij nieuwere autows is dat lager, maar dat vertellen zij wel tegen jou als je een afspraak maakt met lelystad, nadat de lokale rdw jou een groenlicht geven om contact met hun op te nemen….

                            vrage?
                            gr rene

                            #17459431
                            kadett4x4
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 July 2004

                              mijn kadett van 87 was een 1.3.
                              toen ik hem ombouwde naar 4×4 met c20xe, is het kenteken aangepast naar 2.0l.
                              het 4×4 wouden ze er niet opzetten.

                              groeten.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.