RDW site geeft nu aantal eigenaren weer (Laatste 9 jaar?)

Forumindex Forums Overige APK & RDW RDW site geeft nu aantal eigenaren weer (Laatste 9 jaar?)

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256559
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      https://ovi.rdw.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; geeft nu ook “Aantal eigenaren privé / zakelijk” weer. Op de eerste pagina onder Algemeen.

      #18120276
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Wel apart dat daar het aantal eigenaren ook niet klopt, van mijn Astra die ik overmorgen 11 jaar heb en in het echt 3 eigenaren heeft gehad maar volgens het RDW 1 eigenaar heeft gehad, hebben ze een afwijkende tel datum ?

        #18120277
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik denk dat niet alle history er in staat want ik heb er ook diverse geprobeerd (nieuw en oude kentekens) en bij de helft klopt het inderdaad niet.

          #18120278
          theunm
            Lid sinds:
            29 June 2004

            heb de indruk dat alleen de history na 2000 vermeld wordt
            mijn oldtimer het ik al vanaf 2000 die heeft ook maar 1 eigenaar.

            #18120279
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              vind het er niet overzichterlijker op geworden om eerlijk te zijn ;)

              o, en mijne schijnt nu in handen te zijn van de 5e eigenaar ;)
              waarvan 0 zakelijk trouwens.

              #18120280
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @theunm wrote:

                heb de indruk dat alleen de history na 2000 vermeld wordt
                mijn oldtimer het ik al vanaf 2000 die heeft ook maar 1 eigenaar.

                Dat heb ik ook inderdaad nagekeken en geconstateerd.. Iedere auto met een tennaamstelling voor 2000 (1998 en 1991 gechecked) hebben maar 1 eigenaar als history.
                Lijkt mij dat deze history word/werd bijgehouden bij het invoeren van GAIK:

                Tot februari 2000 waren kentekenplaten bij elke (auto)handelaar te koop waardoor het voor criminelen relatief eenvoudig was om aan valse kentekenplaten te komen.
                Om dit soort fraude tegen te gaan heeft de Nederlandse regering in 2000 het Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten-systeem (GAIK) ingevoerd voor alle kentekenplaten die vanaf 1978 (sidecode 4) zijn uitgegeven. Al deze kentekenplaten worden vervangen door de nieuwe GAIK-kentekenplaat.

                #18120281
                Andre_Ede
                  Lid sinds:
                  16 June 2006

                  Eerste ter naamstelling was Maart 1999 is eind 2001 van eigenaar veranderd en vervolgens in Maart 2002, en alleen 2002 staat vermeld.

                  #18120282
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Volgens mij is het tot 9 jaar terug de History.. Zie dit nieuwe (betaalde € 4,50) onderdeel van de RDW:

                    Als je eigen gegevens wilt inzien bij de RDW staat dit erbij:

                    http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uw-gegevens-in-het-kentekenregister-inzien-.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Uw voertuigen tot 9 jaar terug inzien
                    Met de RDW-dienst Inzage eigen gegevens kunt u een overzicht opvragen van voertuigen waarvoor u op dit moment als aansprakelijke (eigenaar) staat geregistreerd én alle andere voertuigen die u tot 9 jaar geleden op uw naam heeft gehad. Omdat alleen de geregistreerde eigenaar deze gegevens mag opvragen, moet u inloggen met uw DigiD.

                    Inzage eigen gegevens
                    U kunt uw eigen persoons- en voertuiggegevens in het kentekenregister van de RDW inzien. Het gaat hierbij om zowel actuele gegevens als gegevens uit het verleden (tot 9 jaar terug).

                    #18120283
                    corsa14slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 December 2011

                      ik schijn de 3de eigenaar te zijn, dat klopt (als particulier)… heeft wel een keer bij een handelaar gestaan… dus het klopt niet helemaal…

                      edit:

                      heeft bij 3 handelaren gestaan, achter elkaar nog wel :???:

                      gecheckt via: http://www.zomoto.nl

                      #18120284
                      astraTD
                        Lid sinds:
                        9 March 2009

                        Altijd goed ontsmetten als je een nieuwe aanschaft.. 9 ex eigenaren word ik niet vrolijk van.

                        #18120285
                        RISL
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          24 January 2011

                          Mijn auto (uit 2008) klopt ook niet….

                          #18120286
                          Andre_Ede
                            Lid sinds:
                            16 June 2006

                            Ook de gegevens van http://www.zomoto.nl lijken niet altijd te kloppen, bij alle 2 de Astra’s die ik heb klopt het niet.

                            #18120287
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              De Ascona (werkelijk ben in 2e eigenaar / 1e eigenaar heeft m vanaf 1986 gehad):

                              Aantal eigenaren privé / zakelijk
                              1 / 0

                              Vectra klopt ook, best netjes trouwens, van 1999 en 250.000km:
                              – Die ene zakelijke eigenaar is 5jaar lang Opel sliedrecht geweest (Fleet wagen).

                              Aantal eigenaren privé / zakelijk
                              3 / 1

                              Willem

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.