Ratelt en schokken asrta g

Forumindex Forums Modellen Astra Ratelt en schokken asrta g

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264791
    pkamphorst
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 February 2013

      hoi,

      mijn astra uit 2000 ratelt soms als ik hem start bij de linkerkant van de motor bij een riem, model ASTRA-G-CC; X1.6XEL.
      denk dat de distributie riem is. deze is vervangen toen ik hem kocht maar staat geen stikker op alleen in het boekje aan gevinkt (3 jaar terug)
      meestal gaat het weg naar 1 min ofzo.
      Ook als de motor warm is na ongeveer 20 min rijden trekt schokkerig op in de lage toeren,
      op korten ritten heb ik er geen last van,En rijd die prima zelfs
      Kan dat met elkaar te maken hebben.

      ben er naar Oostenrijk mee gereden vorige week en alles oke gegaan maar die ratel zit me niet lekker.

      groeten,
      paul

      #18225015
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Maak eens een filmpje van het geluid en post het hier eens, met deze informatie kunnen we zo weinig.

        #18225016
        pkamphorst
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 February 2013

          @Opeltje17 wrote:

          Maak eens een filmpje van het geluid en post het hier eens, met deze informatie kunnen we zo weinig.

          Ja dat dacht ik al ga ik dat maar doen.
          bij de garage was er ook niks aan de hand ik ,maak er een mooi filmpje van :D als die het weer doet

          #18225017
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Meestal is het dan de waterpomp die ze niet hebben mee vervangen. En het aan het begeven is.

            #18225018
            pkamphorst
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 February 2013

              @Haasje17 wrote:

              Meestal is het dan de waterpomp die ze niet hebben mee vervangen. En het aan het begeven is.

              die is inderdaad niet vervangen voor het laatst in 2009 zag ik in de bonnen,kan dat een ratel geven als die het aan het begeven is.
              koelvloeistof moet ik af en toe bij vullen eens sinds een half jaar (2 keer gedaan)

              #18225019
              miral astra
                Lid sinds:
                9 June 2010

                Een ratelt geluid bij de db van een x16xel motor, klinkent als kapotte lagers is inderdaad een waterpomp.

                maar die zou je bijna direct moeten horen als de pomp stuk is.

                #18225020
                pkamphorst
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 February 2013

                  gister de Distributieriem incl. waterpomp en Multi riem laten vervangen en loopt weer als een zonnetje.
                  was wel net op tijd gelukkig niks kapot gegaan. Iets armer weer maar goed kan weer lekker karren thanks voor de info.

                  gr,
                  paul

                  #18225021
                  miral astra
                    Lid sinds:
                    9 June 2010

                    Das goed nieuws :thumb

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.