ratelende geluid bij het starten Insignia 18

Forumindex Forums Modellen Insignia ratelende geluid bij het starten Insignia 18

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260897
    klaasbeany
      Lid sinds:
      27 September 2013

      geachte lezers ik heb even een vraag ik heb al een tijdje een insignia 18 140pk met een ratelende geluid bij het starten, maar tot op heden ben ik er nog niet uit wat het kan zijn, heb ook met Opel Nederland gemaild en bij de garage geklaagd maar deze zeggen het hoort bij dit type motor????, en we zijn er niet uitgekomen. hebben jullie ook ervaring er mee. ik heb ook een filmpje op You tube gezet http://www.youtube.com/watch?v=IfQnrtUh2uQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
      graag hoor ik het van jullie. gr Klaas

      #18175957
      beurjean
        Lid sinds:
        19 July 2011

        Het geluid na het starten klink als wervelkleppen in je inlaatspruitstuk, het tikken erna komt door de injectoren dit is normaal.

        #18175958
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Ratelen bij het Starten zijn de Nokkenastimers. hier zullen de Filtertjes wel nog op zitten, deze veroorzaken dit probleem.
          Deze Filtertjes mogen na de inrijperiode weggelaten worden, zo blijven deze stellers goed functioneren.

          Als je er niks aan (laat) doet, dan zal het op een gegeven monent kunnen uitdraaien op een Hikkende Insignia.

          Als ze bij het monteren van deze nokkenas verstellers, de filtertjes laten zitten zal het probleem weer terug komen.

          Willem

          #18175959
          klaasbeany
            Lid sinds:
            27 September 2013

            oké Willem ik zal het voor leggen aan en Opel dealer bij mij in de buurt ik heb deze insignia vorig jaar gekocht met een km stand van 10500 en nu staat er ongeveer 25000km op de teller ik hoop dat dit het probleem is

            gr Klaas

            #18175956
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Dit is la een gekend probleem bij de Vectra-C / Astra-H met eenzelfde motor, er is ook meer over te vinden als je hier op dit forum zoekt op de motorcode Z18XER (deze is ook gelijk aan de A18XER)

              Willem

              #18175960
              hpp
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2011

                Ga naar een dealer, het is een update, ik heb hem in 2010 al gehad bij mijn vorige insignia

                #18175961
                klaasbeany
                  Lid sinds:
                  27 September 2013

                  Hallo
                  ivm een defecte Thermostaat hebben zij ook een update van de motorstuurapperaat programma gedaan en het is opgelost het geratel bij het starten eindelijk…. :wors :wors

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.