Ratelende Clima Opel Zafira (2005)

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Ratelende Clima Opel Zafira (2005)

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206458
    jan1971
      Lid sinds:
      4 January 2008

      Wie weet de oplossing????!!!!!!!
      Wij hebben een Zafira uit 2005 (hij was nog niet eens uit toen we hem kochten vanuit de folder) na een 1/2 jaar begon de Clima op een dermate irritante manier te ratelen dat we deze van ellende maar uit doen of de radio zo hard dat het het geluid enigzins gedempt word. Heb contact gehad met de dealer. Eerst zou met afvullen het probleem opgelost moeten zijn ( DUS NIET!!) en nu zeggen ze gewoon keihard dat het een euvel is van de Zafira wat bekend is en dat ze er niks aan kunnen doen. Ik wilde hem wel inruilen op een andere, omdat er meerdere probleempjes waren, maar ik moest even 9500 (!!!!!!!!!) euro laten vallen op een auto van een 1/2 jaar oud. Weet iemand een oplossing voor het “RATEL PROBLEEM”. Heb al Kadet, Corsa Sport, en Astra Station gereden maar nog nooit problemen mee gehad. Voor mij nooit geen Zafira meer.

      #17382054
      Opelkees
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 September 2007

        doet hij het met de bower aan??

        dan zou er blad in de kachelmotor kunnen zitten

        #17382055
        stillekracht
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2007

          Met dit soort klachten gewoon naar de importeur gaan. En blijven volhouden

          #17382056
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            origineel gepost door stillekracht
            Met dit soort klachten gewoon naar de importeur gaan. En blijven volhouden

            Inderdaad !

            Zoek desnoods een aantal andere (kleine) dealers en leg het probleem eens bij hun voor.
            Je zou ook de importeur of Opel Nederland eens kunnen bellen (of mailen).
            In welke omgeving (of dealer) heb je trouwens deze auto gekocht ?

            Dat het volgens jou dealer een kwaaltje is klopt niet. Ik heb zelf ook 2 jaar met volle tevredenheid in een ’05 Zafira gereden en nog nooit van dit soort problemen gehad. Ook is het mij niet bekend dat dit een Zafira kwaal zou zijn.

            Onthoud wel dat je met honing meer vliegen vangt dan met stront (http://www.prikpagina.nl/read.php?f=321&i=13735&t=13735).
            Ik begrijp best dat het ontzettend klote is dat dit gebeurd, zelf zou ik ook enorm pissed wezen maar je hebt het probleem nog steeds en bent nog wel van ze afhankelijk.

            Gr. Arjan

            Ps : Dit topic staat in het OPC gedeelte, heb jij ook een OPC of een “normale” Zafira ? Mocht het een OPC zijn dan is het des te meer onvoorstelbaar dat een dealer zo reageert.

            #17382057
            VectraSport
              Lid sinds:
              14 June 2005

              Heb ook nog nooit gehoord over deze Zafira kwaal…. ik ben juist enorm tevreden over Zafira.

              #17382058
              jan1971
                Lid sinds:
                4 January 2008

                Dank voor de reacties. Er zit in ieder geval geen blad in de blower. Op het moment als de auto stationair loop , is get “geratel “ook stationair. Indien ik optrek dan gaat dit mee in het geluid. Trap ik de koppeling in is het geluid : stationair “en zogauw ik weer gas geef gaat het geluid hier weer in mee. Als de Clima uit is is het geluid niet aanwezig.

                Juffer 1 .: Bedankt voor je Tip betreffende de vliegen, maar ik raak een beetje gefrustreerd dat er maar geen oplossing is / komt.

                Ik zet de vraag nu ook in de goede Topic, zag niet dat dit het OPC gedeelte was.:angel

                #17382059
                astragsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Dit lijkt me gewoon de aircopomp of de koppeling van de aircopomp, gezien het geluid weg is als je de airco uitzet, kan dat het enige probleem zijn.

                  maar je moet je nooit laten afschepen door de dealer, je moet je desnoods gewoon tot de importeur wenden en waarom kom je er nu pas mee nu je al uit je garantie bent?

                  #17382060
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Sinds een paar weken heb ik hetzelfde (Zafira B automaat van juni 2006). Garage denkt aan de poelie. Vreemde metaalachtige geluiden, vooral een keer toen ik achteruit reed. En zet je de ventilator uit, is het weg…. Nu de oplossing nog :P

                    #17382061
                    jan1971
                      Lid sinds:
                      4 January 2008

                      Hallo Astragsi,

                      De garage zegt dat het hier niet aan ligt. Ik heb niet gewacht tot de garantie voorbij was, ik ben er al geruime tijd mee bezig, echter men heeft (weet ) geen oplossing.

                      #17382062
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Bij mij is afgelopen week de aircopomp vervangen, zonder gezeur. Maar ik heb dan ook een heel makkelijke Opeldealer (Graumans in Baarle Nassau):thumbup

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.