rare elect. storing Astra F

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen rare elect. storing Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254548
    CQPV6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 October 2008

      Heb hier een Fje staan met een zeer hartnekkige storing die ik maar moeilijk kan traceren.

      Het volgende doet zich voor:
      Zo nu en dan als je de auto uitzet ,(en of je de sleutel er uit haalt of niet maakt geen verschil) gaan binnen enkele seconden de controlelampjes op het dash weer branden net als ie op contact staat, zo ook de verlichting achter het middenconsle en het infodisplay gaat ook aan. dus hetzelfde gaat als wanneer je hem op contact zet, BEHALVE de kachelmotor, en wanneer ik hem dan op contact zet is de kachel wel weer bedienbaar. Verder start de auto gewoon en dan gaan de lampjes ook gewoon weer uit. Loopt goed en kan hem ook netjes weer afzetten en soms blijft het dan ook goed. Soms loop je er een uur later heen en dan branden de lampjes wel weer. En als ik dan de richting aanwijzer of de ruitenwisser hendel bedien gaat alles weer uit.

      Ik dacht eerst aan het contactblokje, dus gewisseld(zonder resultaat). Het is zelfs zo dat als de storing zich voordoet en ik haal de grote stekker van het contactslot af, verandert er niks!

      Ben naar mijn weten ook alle massa;s al na gelopen…

      Als ik de centrale stekker met de motorsignalen loshaal(gedaan om dynamo uit te sluiten), verdwijnt het motroniclampje en het olielampje,maar de rest gaat niet uit.

      Ook hoor ik onder het dash een heel zacht geluid (Zoemend, bijna sissend) dat er niet is als de storing weg is. Kan het slecht traceren, he alle relais er ook al even afgehad, ook geen verschil…

      :wtf :wtf :wtf :wtf :wtf :wtf

      Iemand een suggestie?? :wors

      #18096671
      Oenatje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        accu klemmen nog goed?

        dat was bij mij de oorzaak.

        #18096673
        CQPV6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 October 2008

          Jep die zijn nog prima, netjes in het vet en goed vast…

          #18096674
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Zoemend geluid is een relais dat van te weinig energie word voorzien.

            het probleem wat je hebt is niks meer dan stroom dat doorgelaten word door een of meerdere kabels, vanuit de motorruimte of door het conact slot.

            als he de stekker van het contact slot afhaalt blijft het probleem dan??

            Willem

            #18096675
            CQPV6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 October 2008

              als ik de stekker van het contactslot afhaal blijft het probleem, heb alle relais er ook al uitgehad toen het probleem aanwezig was, ook geen verandering. Als ik dan de ruitenw.handle of de rawhandle bedien ist probleem weer weg… ra ra ra :???:

              #18096672
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                dat betekend niks meer dan dat er iets is wat stroom doorlaat, naar klem15.

                kan zowel via de + als + over de – zijn..

                Willem

                #18096676
                TWA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2010

                  Zit het niet in de knipper hendel? Parkeerstand geeft spanning door, en TS geeft aan dat bij het heen en weer halen t probleem weg is.

                  Greetz Emiel

                  #18096677
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    een Fje heeft geen parkeerlicht..

                    wat er gebeurt als je de knipper aanzet word er stroom naar de knippers gestuurd en blijft er te weinig over om de lampjes op te doen lichten.

                    er word ergens spanning doorgelaten, maar ga maar eens zoeken waar dat is..

                    Wat gebeurt er als je de achterruitverwarming aanzet??, ik vermoed dat de draadjes door zijn naar de kofferklep, dat veroorzaakt meestal dit probleem.

                    of de achterwisser??

                    .

                    Willem

                    #18096678
                    CQPV6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 October 2008

                      Ik zal es kijken Willem, achterwisser ist in elk geval niet, tis ’n sedan :vertag

                      #18096679
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        dan zal het ook niet de achterruitverwamring zijn, die zit niet in de kofferdeksel..

                        Willem

                        #18096680
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Controleer ook eens de diversen relais in en achter de zekeringkast.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.