Rammel in de versnellingsbak bij water op de weg

Forumindex Forums Modellen Astra Rammel in de versnellingsbak bij water op de weg

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222272
    robertszone
      Lid sinds:
      29 November 2009

      Hallo allemaal,

      Nu is me weer eens wat overkomen, wat ik zo snel niet kan verklaren.
      Een goede maand terug heb ik het ook al eens gehad, en gisteren bij het naar huis rijden door zware regenval begint bij het door een plas (water dat in de spoorvorming ligt) ineens heel heftig een ratelend geluid uit de versnellingsbak/schakelpook te komen. Je voelt het ook aan je rechterbeen behoorlijk rammelen.

      Het geluid is te vergelijken met een klopboormachine die in een harde muur staat te boren (wel minder hard), veranderd als je schakeld en is na een tijdje weer weg.

      Het vreemde is dat ik dit alleen bij het door de plas rijden heb, bij schitterend weer helemaal niks aan de hand!

      Iemand enig idee wat het kan zijn? :)

      #17685838
      Trompie
        Lid sinds:
        5 November 2007

        op dat moment last van aquaplanning?

        #17685839
        robertszone
          Lid sinds:
          29 November 2009

          nee, zover ik weet niet.. auto rijd gewoon normaal, toeren schieten niet omhoog..

          #17685840
          robertszone
            Lid sinds:
            29 November 2009

            iemand enig idee? :hmmz

            #17685841
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Ik vind het vreemd waarom de bak zou rammelen, en dan ALLEEN als er water op de weg ligt.

              hangt er niet iets los aan die kant??

              Willem

              #17685842
              robertszone
                Lid sinds:
                29 November 2009

                mja vreemd probleem.. zeker omdat het weer over is na een tijdje.
                Ik ga binnenkort maar eens op de brug kijken hoe en wat, en desnoods het nog eens ‘uitlokken’ bij nat weer.. en nog eens goed kijken of het dan echt geen aquaplannen is..

                #17685843
                elektronicanet
                  Lid sinds:
                  6 February 2010

                  Ga eens wat langzamer door zo’n plas. Ik durf bijna te wedden dat je gewoon in de slip raakt…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.