Rammel bij start warme motor

Forumindex Forums Modellen Mokka Rammel bij start warme motor

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370901
    Fpower
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2018

      mijn opel mokka bi-fuel uit 2014 heeft de rare neiging om bij een start ,als de motor warm is, herrie (een soort rammel) te maken. Bij een koude motor is er geen enkel bijgeluid te horen. Iemand enig idee ? Het lijkt iets met de startmotor te maken te hebben, zodra de motor loopt is het geluid weg.

      #18384293
      Fpower
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 April 2018

        Ik heb inmiddels het idee dat de startmotor net iets te lang blijft draaien bij een warme motor. De motor loopt dan al en de startmotor draait nog iets. Iemand die dit herkent ?

        #18384308
        the-duke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2007

          Nee, maar is ook erg moeilijk iets van te zeggen, zonder dat je de auto in het echt kan beluisteren.
          Als je dit ondertussen al een half jaar hebt, zou ik er toch eens een garage naar laten luisteren. Als je weet wat het is, kan je ook beslissen of het veilig is om er niks aan te laten doen, want gevolgschade kan misschien duurder uitvallen.
          Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk blijkt te zijn.

          Gr,
          The Duke

          #18384354
          Fpower
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 April 2018

            Ben al eens bij de opel-garage langsgeweest, maar toen hoorde je het natuurlijk niet. ik heb inmiddels geleerd ermee om te gaan. ik laat de auto minstens een half uur afkoelen voordat ik hem weer start, dan hoor je het niet. Is alleen lastig als ik ben wezen tanken omdat ik dan te snel weer start en je het geluid hoort.

            #18522111
            Fpower
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 April 2018

              recent heb ik de accu van de opel mokka vervangen. Tot mijn verbazing lijkt het probleem met de rammel bij starten met een warme motor over te zijn !! De logica ervan ontgaat mij. Als iemand mij dit kan uitleggen, dan graag.

              Overigens wel een gedoe met die accu, volgens alle kanalen en ook de opel-dealer moest ik een start-stop-accu hebben en deze zijn natuurlijk erg duur. Ook na mijn uitleg dat er op een mokka bi-fuel geen start-stop-systeem zit en ook nooit geleverd is, bleef ook de opel-dealer volhouden dat het echt een start-stop-accu moet zijn. Ja, maar HET zit er niet op. TJA meneer, de computer zegt dit, dus.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.