Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ramen sluiten via afstandsbediening astra g
- Dit onderwerp bevat 142 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 augustus 2020om 11:48 door JOR74.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2011 om 20:24 #17823639
Bedankt! En het werkt ook goed bij jou?
11 oktober 2011 om 14:19 #17823668nee heb het niet geprobeerd met de verschillende meningen hier ben ik er toch niet zo zeker meer van om het zo te doen :)
12 oktober 2011 om 11:11 #17823670Ik ga het pas vrijdag het eruit halen om te kijken als het gaat werken voor de aanpassing.posting.php?mode=reply&f=5&t=155169#
dus ik houd jullie wel op de hoogte van de situatie
12 oktober 2011 om 17:20 #17823671@granripper wrote:
Ik ga het pas vrijdag het eruit halen om te kijken als het gaat werken voor de aanpassing.
dus ik houd jullie wel op de hoogte van de situatieIk ben benieuwd of hij het daarna weer wel doet, hoop het voor je. Moet je nu je auto gewoon met de sleutel in het slot op slot doen?
Maargoed zo’n print van 15 euro doe persoonlijker ook liever dan twee draden aan elkaar sluiten. Weet iemand hoe die module/print heet en waar ik deze kan bestellen?
14 oktober 2011 om 19:10 #17823672he zo als belooft vandaag hebt ik het link tussen die 2 kabels weg gehaald.
en het doet er dus mijn AB werkt weer ik snap niks van waarom dag 1 het keurige netjes deed en dag 2 niet meer.
maar ik ga het niet nog een keer doen waar ik het device kopen of bestellen van 15 euro ?
16 oktober 2011 om 17:55 #17823673ja als jullie weten wie ze heeft dan wil ik er ook wel 1 misschien als groepbuy kan het goedkoper…
Groetjes
Frank
16 oktober 2011 om 18:22 #17823674hier had ik ze gevonden…
http://www.mbcarparts.com/nl/category/comfort-module/” onclick=”window.open(this.href);return false;maar ik bouw hem wel in volgendjaar lente, de ramen heb ik nu toch niet meer open.
eerst maar even twee andere opties bijmaken16 oktober 2011 om 21:45 #17823675http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CM002″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier zijn ze ook te koop. Geen ervaring met de website of het materiaal ervan :)
Een groepbuy is geen slecht idee. Ik ga ze wel niet organiseren, want heb er de tijd absoluut niet voor momenteel. :)
16 oktober 2011 om 22:53 #17823676Even ter info. Ik heb bij mij alles nogsteeds prima werkent. Centrale deurvergredeling, saflock ramen openen en sluiten. En ik heb ook het kabeltje doorverbonden mijn auto is uit 2002 en ik heb hiervan de besturing van alles eens opengemaakt. Op de uitgangen zitten transistoren en diodes wat eigenlijk wil zeggen dat mocht er stroom op komen te staan in de verkeerde richting dat deze toch niet die kant uit kan.
Nu zie ik hier twee modules voorbij komen waar ik even vraagtekens bij zet Omdat dit niet orginele modulles zijn zul je nog meer aan je bedrading moeten aanpassen, wat niet mijn voorkeur zou hebben en waarbij je dus een grotere kans hebt op weer andere problemen.
Als je dan een raammodule zou willen kopen kun je het beste geen universele maar een echt voor opel gemaakte module te kopen.
17 oktober 2011 om 08:46 #17823677@jannick wrote:
bij de astra h moet je de wagen ontgrendelen en dan terug de ontgrendel toets op je sleuten blijven induwen dan gaan ramen open gaar zolang je drukt en om je ramen te sluiten het zelfde maar dan vergrendelen drukken :D ik weet niet als het ook zo gaat bij de astra g
Jannick, Welke BWJ astra h heb je? Want dit lukt niet bij mij!!
17 oktober 2011 om 21:03 #17823678mijn module moet een massa aansturing geven maar dat doet hij niet iemand een oplossing hoe ik dat op kan lossen
19 oktober 2011 om 21:47 #17823679up
22 oktober 2011 om 20:20 #17823680he boys, ik heb van ‘thereaper” het electischre schema mogen ontvangen van d’n kiekert!!!
onderstaande plaatjes heb ik elders op het forum weg geplukt…
Wat is de kiekert? De kiekert is het device wat aan de passagierszijde rechtsonder in de hoek achter de kunstof kap zit.
Deze kiekert verzorgt:
Centrale deurvergrendeling + safelock en afstandsbediening
Elektrische Ramen
Alarm fabrieksaf (weinig mensen hebben dat volgens mij:ik was vandaag namelijk bezig geweest om een compinghome module te installeren + mislicht mee op grootlicht. Maar voor die cominghome moest ik dus draadkleuren weten.
nou er zit dus verschil tussen de draadkleren afhankelijk van de bouwjaren van de auto’s. Connector X61 !
Model van 1999 en lager heeft voor de stuurstroom kabel voor ramensluiten kleur: Bruin/Zwart (Brouw Black) BNBK 0.5mm2
Model van 2000 en hogerheeft voor de stuurstroom kabel voor ramensluiten kleur: Rood/Geel (Red Yellow) RDYE 0.5mm2Bij fabrieksaf komt er dus op die draden stroom te staan zodra je de sleutel in het slot naar rechts draait en vervolgens vasthoudt. Als je kiekert het ondersteunt sluiten je ramen vanzelf. Als je ramen niet vanzelf sluiten, dan verwacht ik dat je kiekert het automatisch sluiten van de ramen uberhaupt niet ondersteunt.
De draad waar spanning op komt te staan bij 1x op sluiten drukken is:
Zwart Geel (Black Yellow BKYE 0,75mm2)De draad waar spanning op komt te staan bij 2x op sluiten drukken (safelock) is:
Zwart Blauw (Black Blue BKBU 0,75mm2)Deze draden bevinden zich bij de kiekert, rechtsonder aan de passagierskant, maar ook in connector X3 (links naar de koppeling). Volgens mij is dat die blauwe connector en niet de 80 polige groene, klopt dat?
Haasje17 heeft een model uit 2002 waarbij het idd werkt met connecten van zwart/blauw en rood/geel draden. Mocht het bij jou dus niet werken dan zal het komen doordat je kiekert het niet ondersteund (dan werkt het handmatig sluiten van de ramen met de sleutel in het slot ook niet) offff je hebt je misschien vergist in de verschillende draden…
22 oktober 2011 om 20:28 #17823681Check anders nog even dit topic voor meer info…
daar had ik ook bovenstaande plaatjes van;)
22 oktober 2011 om 21:01 #17823682ik ga morgen maar eens kijken bij mijn astra hopen dat ik het nu wel voor elkaar krijg
22 oktober 2011 om 21:03 #17823683de laatste foto bij : derartz zijn tekst is toevallig van mijn oude vectra b 1999
ook toeval22 oktober 2011 om 21:59 #17823684Heb er een besteld, een die perfect werkte in mn vorige astra, maandag heb ik m binnen en zet ik m er ff in. Kosten 14e incl verzend.
22 oktober 2011 om 23:20 #17823685ik vraag me nog altijd af, waarom kan ik mijn raam van de bestuurder wel automatisch naar benenden en naar boven laten gaan en van de passagiers kant niet? en als ik de sleutel in de deur stop dan gaat mijn raam van de bestuurderskant wel dicht maar aan de passagierskant niet! hoe kan dit en weet iemand hoe je dit werkend krijgt? snap er niks van en het irriteerd me best wel!
23 oktober 2011 om 08:13 #17823686De fotos van derartz, zijn volgensmij niet van dezelfde auto en tevens niet van een astra.
Omdat bij mij enkel de groene stekker aanwezig is aan de bestuurders kant. Tevens staat op beide een motorkaphendel afgebeeld.
Dat van de leeftijd en draadboomen vermoed ik dat ook niet geheel juist is. Ik heb namelijk 2 astra’s uit 2002.
Nu heben die beide een andere draadboom zowel onder de kap als achter het dashboard.
Ik vermoed dat er veel meer dan 2 interieurboomen zijn.23 oktober 2011 om 14:48 #17823687@Haasje17 wrote:
De fotos van derartz, zijn volgensmij niet van dezelfde auto en tevens niet van een astra. Omdat bij mij enkel de groene stekker aanwezig is aan de bestuurders kant. Tevens staat op beide een motorkaphendel afgebeeld.
Dat heb jij goed gezien haasje…, maar de foto’s staan er puur op om te laten zien wat ik bedoelde met de kiekert en bij de andere wat ik bedoelde met de groene 80 polige connector. Mijn astra uit 2003 heeft links bij de koppeling een groene en blauwe connector zitten, wel apart dat jou model uit 2002 die blauwe connector niet heeft. Zie:
@Haasje17 wrote:
Dat van de leeftijd en draadboomen vermoed ik dat ook niet geheel juist is.
Volgens dat schema wat ik heb is dat wel zo, maar je mag het best even controleren hoor, stuur maar een pm met je mailadres.
@Haasje17 wrote:
Ik heb namelijk 2 astra’s uit 2002.
Nu heben die beide een andere draadboom zowel onder de kap als achter het dashboard.
Ik vermoed dat er veel meer dan 2 interieurboomen zijn.Dat vermoed ik nu ook wel ja…
23 oktober 2011 om 15:23 #17823688Okay, bij mijn Astra Coupé sluiten de ramen niet als ik de sleutel in het slot van de deur steek en naar rechts gedraaid houdt. Dat is dus de reden dat ik het niet werkend kan krijgen?
Dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt en ga ik er verder ook geen tijd meer in steken.
23 oktober 2011 om 15:41 #17823689Die blauwe stekker is volgensmij van de airbags, De njoy uitvoering heeft er veel meer dan een sport uitvoering.
Volgensmij is dat het verschil ik heb er enkel een in mn dashboard en mijn stuur. Jij hebt er in je deuren stijlen enz.Nu is het ook zo dat je ook nog 3 deurs 4 deurs uitvoeringe hebt dus achterramen mischien electrisch kunnen?
Met en zonder climate control, waarbij ook weer een andere kabelboom hoort. enz..23 oktober 2011 om 15:45 #17823690Oef….ik denk niet dat ik daar zelf zo aan uit ga komen. Denk dat ik het laat zitten, al had ik het wel een erg mooie optie gevonden als het gelukt was.
23 oktober 2011 om 16:17 #17823691@Haasje17 wrote:
Die blauwe stekker is volgensmij van de airbags, De njoy uitvoering heeft er veel meer dan een sport uitvoering.
Volgensmij is dat het verschil ik heb er enkel een in mn dashboard en mijn stuur. Jij hebt er in je deuren stijlen enz.Nu is het ook zo dat je ook nog 3 deurs 4 deurs uitvoeringe hebt dus achterramen mischien electrisch kunnen?
Met en zonder climate control, waarbij ook weer een andere kabelboom hoort. enz..huh.. jij hebt toch ook een sport edition II uitvoering? ik had eigenlijk verwacht dat die allemaal met 8 airbags zijn uitgerust. (4 in de stijlen, 2 in de stoelen, stuur en boven handschoenenklep).
verder alleen ter info…
Ik weet niet zeker of die blauwe van de airbag is, zou goed kunnen. maar ik heb nu een airbagstoring doordat ik die groene 80 polige los gemaakt had en toen op contact gezet had. sinds dien brand het lampje airbag storing, dus er moet ongetwijfeld ook iets van de airbag doorheen lopen.wel kl0te dat er zoveel verschil zit tussen iedereen z’n bedrading enzo.
24 oktober 2011 om 15:22 #17823692ik heb deze module voor in de astra temonteren maar als ik die aansluit doet cv alleen op sluiten en meer niet heb al van alles geprobeerd.
hierbij de module
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.