Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ramen sluiten via afstandsbediening astra g
- Dit onderwerp bevat 142 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 augustus 2020om 11:48 door JOR74.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2011 om 09:34 #1782364810 oktober 2011 om 09:41 #17823649
Ja, dus de werking is hetzelfde. Maar we kunnen beter on topic blijven, je hebt eerder bewezen posts niet goed te lezen.
10 oktober 2011 om 10:15 #17823650Ik ga in dit topic niet uitwijden over de manier waarop jij in U2U’s communiceert : we zijn het beide wel eens dat TS daar niks mee opschiet.
Mocht je je onheus bejegend voelen door mij dan staat het je vrij om mij daar via U2U of mail over te benaderen.Zoals al eerder uitgelegd : De werking is dus NIET hetzelfde omdat bij jullie oplossing de stroom dus WEL beide kanten opkan en in het geval van het printje dit dus NIET kan. Dat dit eenrichtingsverkeer is heeft wel degelijk een reden !
Het is werkelijk godsonmogelijk dat een draadje en een condensator exact hetzelfde doen – zelfs jij zal dat snappen.
Het eindresultaat is wellicht wel hetzelfde maar qua techniek (en in dit geval veiligheid) zit er absoluut verschil in.Het is makkelijk om hallelujah te gaan roepen omdat je de manier hebt gevonden om het zonder printje werkend te krijgen, maar als een forumlid straks met een defecte kiekert zit reageert er ook niemand meer en blijft hij wel met een schade post zitten.
Vindt dat je op zijn minste dit wel moet vernoemen om iemand op de risico’s te wijzen die hier aan kleven.
Of iemand die gok wel of niet neemt is in dat geval zijn / haar eigen keuze10 oktober 2011 om 10:30 #17823651Dan ben ik wel benieuwd wat je van m’n pm vond, volgens mij was ik heel netjes en heb ik op nette manier duidelijk gemaakt dat jij je eigen advertentie-topic niet gelezen hebt en ik daardoor te laat was. Maar goed, zullen we dat maar laten zitten?
De werking is dus wel hetzelfde, alleen heeft ‘onze’ werking een mogelijk nadeel. Maar je zult moeten toegeven dat bij beide aanpassingen de ramen sluiten bij het activeren van de safelock. Dus is de werking WEL hetzelfde. Dat die module een mogelijk probleem voorkomt, prima, maar daarmee verandert de werking van het apparaat niet.
10 oktober 2011 om 10:56 #17823652Nouja,
1 transponders kun je gewoon herprogrameren voor je automatisch vergredeling. Transponders voor je ECU niet!
2 Er gaat helmaal geen stroom lopen naar de kiekert als je je ramen sluit! Zowel mag je mij vertellen hoe je daarbij komt. en het even meten met een multimeter.
3. dit is niet van toepassing op autos met canbus systeemen!!!!
4 Een condensator is een kleine accu met + en – kant en inderdaad kan de stroom maar 1 richting in de massa in de module die zit aan de condensator van een negatieve te voorzien.10 oktober 2011 om 11:15 #17823653Ok, en dus???
Ik ben het spoor nu een beetje kwijt! Hahaha!
Is het doorverbinden van de draden nu schadelijk met (dure) gevolgen?
Of kan er eigenlijk weinig gebeuren?Ik denk dat veel mensen dit topic nu wel met grote intresse volgen!
Grt
Dave
10 oktober 2011 om 11:24 #17823654Er is inderdaad veel interesse.
Het doorverbinden van de draden kan misschien in een enkel geval (overbelasting?) voor een storing zorgen.
Er zijn echter al veel forumleden die dit op hun Astra of Vectra hebben gedaan en ik heb nog geen problemen gehoord.Persoonlijk trek ik daar de conclusie uit dat die module niet noodzakelijk is en dat het geen probleem is om de draden door te verbinden. Ik ga dit zelf ook doen, ik volgde echter eerst het Vectra-forum en was daardoor eerst aan bestuurderszijde bezig met doorverbinden (wat ook werkte voor de Astra G volgens iemand). Bij mij werkte dit echter niet en ik ga daarom deze week de draden aan passagierszijde doorverbinden.
10 oktober 2011 om 11:24 #17823655Wat ik ga doen is ik ga vanavond even mn kiekert openmaken, omdat ik vermoed dat er zoiezo een diode achter de draadjes zit zodat de stroom toch maar 1 kant in kan. Als dit het geval is is het NIET schadelijk voor de auto. Ongeacht of er nu wel of niet stroom loopt wanneer men de raam bedient.
En daarbij denk ik dat al menig mensen het met een vectra en astra hebben gedaan zonder enige problemen dus ik vermoed dat het gewoon werkt. Dat hij niet op safelock gaat als er een andere stroomverbruiker is zoals een versterker is eigenijk niet juist. Dat hij niet opsafelock gaat wanneer de accu een te lage spanning leverd is eigenlijk hetgeen wat er gebeurd.
10 oktober 2011 om 11:27 #17823656@RISL wrote:
Er is inderdaad veel interesse.
Het doorverbinden van de draden kan misschien in een enkel geval (overbelasting?) voor een storing zorgen.
Er zijn echter al veel forumleden die dit op hun Astra of Vectra hebben gedaan en ik heb nog geen problemen gehoord.Persoonlijk trek ik daar de conclusie uit dat die module niet noodzakelijk is en dat het geen probleem is om de draden door te verbinden. Ik ga dit zelf ook doen, ik volgde echter eerst het Vectra-forum en was daardoor eerst aan bestuurderszijde bezig met doorverbinden (wat ook werkte voor de Astra G volgens iemand). Bij mij werkte dit echter niet en ik ga daarom deze week de draden aan passagierszijde doorverbinden.
Die iemand was ik, en inderdaad daar vind je een draadboom waar veel draden bijeenkomen in een stekker. Dit werkte ook maar was minder praktisch. De tweede manier die ik had gevonden was waarvan ik de foto heb gepost. En er is volgensmij nog een derde manier.
10 oktober 2011 om 11:28 #17823657Ben ik trouwens wel benieuwd wat nou die ‘kiekert’ is waar jullie het overhebben? Ik ging er vanuit dat je dat kastje bedoelde waarvan je de stekkers met elkaar door verbindt? En waarom noem je dat dan ‘kiekert’?
Edit: ik dacht al dat jij het was, Haasje17, maar wist het niet meer zeker. Ik kreeg het op jouw manier echter niet voor elkaar.
10 oktober 2011 om 11:48 #17823658Er zit verschil in draadkleuren en modeluitvoeringen helaas. Vandaar dat er ook meerdere mogelijkheden zijn. Achtja ik weet ook niet wat een kiekert is maar ik ga ervanuit dat dat het kastje is voor de centrale deurvergredeling..
10 oktober 2011 om 11:52 #17823659Jup, daar ging ik dus ook vanuit. Dus als bij mij de kleuren niet overeen komen, kan ik de stekkerlocaties overnemen?
10 oktober 2011 om 12:57 #17823660@Haasje17 wrote:
transponders kun je gewoon herprogrameren voor je automatisch vergredeling. Transponders voor je ECU niet!
Met een transponder bedoel ik de afstandsbediening waarmee je de deuren opent. Deze zijn volgens de Opel dealer in Zeewolde, Harderwijk en hun inbouwcentrum (Broekhuis groep) maar eenmalig te programmeren / toe te kennen aan een kiekert.
Na een probleem met mijn cv te hebben gehad is mij door hun geadviseerd om de kiekert te vervangen wat ook zou inhouden dat er 2 nieuwe transponders moesten komen ivm bovenstaande.@Haasje17 wrote:
Er gaat helmaal geen stroom lopen naar de kiekert als je je ramen sluit! Zowel mag je mij vertellen hoe je daarbij komt. en het even meten met een multimeter.
Als jij je ramen sluit komt er op de rechter stekkers aan de bovenzijde een +12V te staan. Welke pin dit is kan ik je zo niet vertellen aangezien ik niet meer in het bezit ben van een Astra G en het al een maand of 4 geleden is dat ik dit tegenkwam in een Vec B.
Ik heb dit in een Vectra B Station gemeten tijdens het inbouwen van het alarm waar ook een comfort sluiting op zit om de ramen te sluiten. Als de Vec woensdagavond er ook is zal ik even kijken op welke kleur ader en pin nummer dit is geweest.@Haasje17 wrote:
dit is niet van toepassing op autos met canbus systeemen!!!!
Aangezien we het hier over een Astra G en Vec B hebben gaat het idd niet over Canbus
@Haasje17 wrote:
Een condensator is een kleine accu met + en – kant en inderdaad kan de stroom maar 1 richting in de massa in de module die zit aan de condensator van een negatieve te voorzien.
Precies !
@RISL wrote:
Dan ben ik wel benieuwd wat je van m’n pm vond, volgens mij was ik heel netjes en heb ik op nette manier duidelijk gemaakt dat jij je eigen advertentie-topic niet gelezen hebt en ik daardoor te laat was. Maar goed, zullen we dat maar laten zitten?
@ Risl : dan moet je er niet weer over gaan doorzeuren. Ik heb nu al 2x aangegeven dat we dat beter via U2U of mail kunnen doen als jij het er niet mee eens bent hoe het gegaan is.
Om even duidelijkheid te scheppen : Jij geeft aan “misschien” interesse te hebben in iets.
Dat ik deze spullen ook op 4 andere fora te koop aanbiedt waar iemand na 5 minuten na het posten wel gelijk een prijs roept kan ik ook niet helpen. Ik ga niet zitten wachten op misschien / ooit / wellicht als ik ook een 100% ja heb.
Wat mij hooguit te verwijten valt is dat ik de advertentie op dit forum te laat heb laten verwijderen, echter kan ik ook niet op 10 plekken tergelijk zijn en heb ik ook nog een leven buiten Opel-forum.@RISL wrote:
De werking is dus wel hetzelfde, alleen heeft ‘onze’ werking een mogelijk nadeel. Maar je zult moeten toegeven dat bij beide aanpassingen de ramen sluiten bij het activeren van de safelock. Dus is de werking WEL hetzelfde. Dat die module een mogelijk probleem voorkomt, prima, maar daarmee verandert de werking van het apparaat niet.
Ik vindt werking wat anders dan eindresultaat maar goed. Denk dat iedereen na onze discussie nu wel snapt waar het “gevaar” zit en wat we beide bedoelen, zeker na het bericht van Haasje17.
10 oktober 2011 om 13:10 #17823621Je maakt wat fouten:
– je vertelt het halve verhaal waardoor je een stuk positiever naar voren komt dan werkelijk is. Want in werkelijkheid reageerde je niet op de eerste die reageerde op je advertentie, reageerde je op een u2u met vragen met de mededeling dat ze al gereserveerd staan en vervolgens laat je niet even weten of ze verkocht zijn of niet. Dat die advertentie laat is verwijderd, kan ik niet eens weten, want ik wist niet dat ze verkocht waren, tot het topic ineens verdwenen waren.
– je hebt één keer aangegeven om dit per mail te regelen (ik heb nog geen mail of pm van je gezien? Ik heb zelf niet de behoefte om jou te mailen of te pm’en).
– je gaat er zelf steeds maar over door, terwijl ik hierboven al gevraagd het om het te laten zitten
– je typt ‘ik vindt’ met dt, wat nogal dom overkomt.Nogmaals, laat het zitten.
10 oktober 2011 om 14:44 #17823661kinderen het gaat hier over de raamsluitmodule :)
on topic dus mag ik de draadlocaties overnemen want ik heb ander draadkleuren van de kiekert in mijn coupe zitten:)10 oktober 2011 om 14:50 #17823624Welke kleuren zitten er in jouw Coupé dan? Misschien komen ze wel overeen met de kleuren in mijn Coupé?
10 oktober 2011 om 15:02 #17823618He jongens,
ik denk dat het foute boel kan zijn nadat ik zaterdag zwart/blauw en geel/rood aan elkaar hebt gelinkt werkt het prima.’
maar zondag middag werkt mijn CV niet meer hij reageerd helemaal niet meer dus mijn central lock werkt helemaal niet meer via remote.
Shit :thumbdown :cry
10 oktober 2011 om 15:02 #17823619He jongens,
ik denk dat het foute boel kan zijn nadat ik zaterdag zwart/blauw en geel/rood aan elkaar hebt gelinkt werkt het prima.’
maar zondag middag werkt mijn CV niet meer hij reageerd helemaal niet meer dus mijn central lock werkt helemaal niet meer via remote.
Shit :thumbdown :cry
10 oktober 2011 om 15:21 #17823662Gaat het lampje op je sleutel nog wel branden? Anders zou het heel toevallig je batterij kunnen zijn?
Lijkt me vreemd dat de storing pas een dag later komt, en niet direct.10 oktober 2011 om 15:38 #17823663In iedergeval is de opel dealer in Zeewolde niet helemaal juist geweest. Programeren van sleuteltransponders in de centrale deurvergredeling computer gaat namelijk prima ook met gebruikte. Transponder programeren voor ecu (motorcomputer) gaat niet!
Ofwel misverstand vermoed ik.
Nu ik heb niets doorgelust aan de rechter stekker. De draden die ik heb doorverbonden daarop komt in iedergeval geen stroom te staan waneer je zelf de ramen sluit of opent met de knoppen in de deur. Echter komt hierop wel stroom te staan wanneer je je sleutel in het contact stopt om de ramen te sluiten. En wanneer je de deur op safelock sluit.
Dus er gaan eigenlijk geen stromen lopen die er niet zouden mogen lopen.
Wanneer je dus de draden goed verbind (meg geisoleerde draad zonder kabels die bloot zijn enzo) kan er dus eigenlijk niks fout gaan. Mits je de juiste draden verbind.
10 oktober 2011 om 15:40 #17823664Jij hebt ‘m zelf links doorgelust?
10 oktober 2011 om 16:36 #17823665Nou ja en nee. Ik bedoelde in de vorige post de linkerkant van de stekker of linker stekker.
Maar inderdaad bij mijn astra G heb ik aan de bestuurderskant bij de groene stekker twee draden doorgelust.
Bij de astra G van mijn pa heb ik aan de bijrijders kant de draden doorgelust zoals op de foto.Beide heeft zelfde effect en zijn volgensmij ook dezelfde draden. Deze zitten aan de linkerkant verzameld in een stekker.
Vermoedelijk om zo je dash eruit te kunnen krijgen. zonder dat alle draden in de weg zitten.10 oktober 2011 om 20:06 #17823666Ik het instructie gevolgd dus aan de bijrijderkant hebt ik het gelink het werkt pirma zelf mijn sunroof voor 1 dag
batterij hebt ik net 3 maanden vervangen en nee ik hebt verlichting op mijn AB mijn astra is van 2003 vindt ik ook raar want ik had een andere astra van 2000 en die had wel een rode licht op de AB.
ik ga het nog uit zoeken van de week dus ik laat jullie het weten
10 oktober 2011 om 20:10 #17823667Als je je alles wat je zelf hebt aangelegd er tussen uit haalt, werkt dan alles weer?
10 oktober 2011 om 20:17 #17823627@ risl ik heb een rood blauwe en een bruin rode draad zitten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.