ramen cabrio/coupe in de winter

Forumindex Forums Modellen Astra ramen cabrio/coupe in de winter

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229122
    red-bull
      Lid sinds:
      30 June 2004

      hallo,

      zoals jullie weten hebben de coupe en de cabrio stijlloze deuren en schuiven de ramen in de rubbers als je de deur sluit.

      nu zal het vast gebeuren dat de ramen deze winter een keer vast vriezen , kan dit kwaad voor het ruitmechanisme of is deze hier tegen beveiligd??

      en wat zijn anders goede manieren om dit tegen te gaan ??

      ik heb de rubbers nu ingesmeerd met vaseline….

      mvrg Rob

      #17767872
      mrmonkey
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 February 2006

        ik heb het probleem ook…

        Je doet er helaas weinig aan :o maar ik heb de rubbers ingesmeerd met silicone olie speciaal voor deurrubbers.

        #17767873
        belgium turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 June 2010

          Had ook dat probleem.
          Nu de wagen in de garage slaapt natuurlijk niet meer , maar een doek op de voorruit en dan tussen de zijruiten en de deuren toe , dit kan al héél wat helpen .

          #17767874
          rezz
            Lid sinds:
            30 September 2006

            beetje vaseline geen bakken erop smeren. gewoon even laten intrekken en er goed inwrijven.
            Doe het al een jaartje of 4.

            #17767875
            AsconaC20NE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 December 2004

              was hier ook wel nieuwschierig na, want v/d week bleef mijn ruit ook steken, terwijl hij niet aan het rubber vast zat geplakt, maar ging gewoon niet naar beneden. Maar zal hij hiervoor tegen beveiligd zijn?

              #17767876
              wessaa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 July 2007

                gewoon de rubbers allemaal insmeren met vaseline!
                dus ook het rubber waar de ruit inschuift zodra je de deur dicht doet, of het raam zelf helemaal dicht doet.

                houd er wel rekening mee dat je dan niet je raam volledig moet openen omdat er aan de bovenkant van het raam wat vaseline blijft zitten, en zodra je het raam volledig opent, dat er aan het onderste rubber dus vasline komt, met gevolg je hele raam vol vaseline king:

                #17767877
                skrm
                  Lid sinds:
                  10 October 2009

                  Ik heb altijd een groot doek over de hele auto heen, heb je nooit ergens last van. :)
                  En anders gewoon een doek op het voorruit en dan tussen de zijruiten heeft ook wel zin zoals belgium turbo zegt.

                  #17767878
                  belgium turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 June 2010

                    Tis gewoon k*t dat winterweer!!
                    Dat maar rap zomer is.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.