Rally-circuits?

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint Rally-circuits?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246630
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Hallo,

      In Europa zijn er een aantal populaire asfaltcircuits waar regelmatig op gereden kan worden door iederen, op zgn open of vrijrijd dagen. (ik noem een zolder, zandvoort, spa, de ring, etc)

      Nu vroeg ik me af of er in NL of daar in de buurt ook circuits zijn gericht op het rally rijden.

      Dus een afgezette baan met officials, banden, vangrails, etc, maar dan grotendeels onverhard met veel bochten enzo, om de rally-liefhebbers een kans te geven in een gecontroleerde omgeving zelf te sturen??

      #17994051
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Ja hoor, de bekendste is het Eurocircuit in Valkenswaard, bij Eindhoven. Dit circuit is 40% asfalt, 60% gravel/modder.
        Daar is bijv. ook de Dakar Preproloog en zelfs één van de races van het WK rallycross.

        In de UK heb je veel meer van dit soort circuits, veelal gewone wegcircuits die aangesloten kunnen worden op een offroad-stukje, bijv. Brands Hatch.

        #17994052
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          Maar, valkenswaard is een rally-cross circuit toch? dus continue een kort rondje rijden.

          Ik zat meer te denken aan afstanden van een echt circuit, dus tussen de 3-6 km… ?

          #17994053
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Valkenswaard is inderdaad een rallycrosscircuit en is 1003 meter lang.
            Lange onverharde circuits hebben we niet in NL.

            #17994054
            Jaccoooo
              Lid sinds:
              9 December 2006

              http://www.furstenforest.eu/FurstenForest.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
              hier word ook weleens een test/sponsordag georganiseerd door de 325i challenge, maar word vaak niet openbaar bekend gemaakt, volgens mij hebben owidio, reno, en henk 400 daar weleens gereden, moet je hun eens vragen om info

              #17994055
              GTS Power
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                @Jaccoooo wrote:

                http://www.furstenforest.eu/FurstenForest.aspx
                hier word ook weleens een test/sponsordag georganiseerd door de 325i challenge, maar word vaak niet openbaar bekend gemaakt, volgens mij hebben owidio, reno, en henk 400 daar weleens gereden, moet je hun eens vragen om info

                ben hier ook wel eens geweest met de 325i challenge.
                lekkere bospaadjes en stukken onverhard.wel jammer dat het bijna nooit meer mag plaatsvinden daar omdat de buurt klaagt over overlast.

                #17994056
                Ascona20E
                  Lid sinds:
                  30 September 2007

                  Je hebt ook Niederrhein V/d Heuvel diverse soorten proeven kan neerleggen, maar is ook niet echt lang.

                  En in belgie heb je ook zoiets, in de omgeving van Spa, volgens mij Peugeot test daar ook z’n auto’s nog wel eens.
                  Alleen daar kun je niet zo maar op, zijn ook speciale dagen voor.

                  En in Engeland heb je ook een rallyschool, daar kunnen ze een onverharde proef van 10 kilometer leggen, alleen dat kost ook wel aardig wat, de grote mannen als Ken block,Mikkelsen,Atkinson oefenen ook daar nog wel,

                  En tommi Makkinen heeft ook wel iets, maar da’s op sneeuw en ijs ;)

                  Verder in nederland hebben we niet zo iets, op de veluwse bossen na :D

                  #17994057
                  mantarobin
                    Lid sinds:
                    4 July 2008

                    Niederrhein ben ik ook welleens wezen testen met de rallyauto van pa, hier zit maar een klein stukje onverhard in (250m) verder wel goed geredeld en mooi droog servicen in de hangars :thumb

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.