Ral lopen als motor koud is.

Forumindex Forums Modellen Corsa Ral lopen als motor koud is.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217583
    Jeroen_t
      Lid sinds:
      12 December 2009

      Beste mensen,

      Nu het al een tijdje continue erg koud is merk ik dat mijn X16XE
      ’s ochtends erg rauw klinkt. (zoals een oude diesel)
      Na een paar km te hebben gereden is het geluid weg en klinkt de motor een stuk beter.

      Bij de garage is mij verteld dat het uitlaatspruitstuk lek is. Zou dat het vervelende rauwe en onregelmatige geluid kunnen verklaren?
      En hoe ernstig is een lek uitlaatspruitstuk uberhaupt voor een motor (behalve de gore verbrande benzinelucht in de auto) .

      Punt is dat ik een compleet nieuw RVS uitlaatsysteem wil zodat ik voorgoed van het roest gezeik af ben, echter moet ik nog wel een paar weken zo doorrijden.

      #17617158
      Bart Hoedemaker
        Lid sinds:
        12 February 2007

        als je uitlaat lek is maakt hij met warme motor net zoveel herrie

        #17617159
        Flpke
          Lid sinds:
          27 August 2008

          Ja idd.. Dit geluid gaat niet zomaar wel bij een warme motor..

          Miss eff bougie’s vervangen..

          #17617160
          Jeroen_t
            Lid sinds:
            12 December 2009

            Weird, ding heeft nieuwe bougies, echter nog niet nieuwe kabels. Kan het niet zo zijn dat door warmte het lek in het spruitstuk minder wordt?

            Ik begin zelf erg te vrezen voor de kleppen en of stoters.. maar dan zou die toch altijd ruk moeten klinken?
            Zodra het ding warm is loopt ie prima!

            #17617161
            corsageak
              Lid sinds:
              28 October 2009

              dat zou ook gewoon je olie kunnen zijn die koud is, waardoor je auto indd een stuk minder klinkt als een diesel zegmaar.

              zodra de olie dan warm word en beter rond pompt is t over heb ik zelf ook met extreme kou. is niets ernstigs zeg de garage..

              corsageak

              #17617162
              Myzrael
                Lid sinds:
                5 February 2010

                Mjah, vergeleken met mijn Mondeo klinkt mijn Corsa ook niet zo lekker hoor als hij net start. Gaat vrij snel over en het is tot nu toe alleen maar als de temparatuur onder nul zakt voorgekomen. Momenteel is het een graadje of 3 hier en heb ik nergens last van.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.