Radio vervangen voor 1din

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Radio vervangen voor 1din

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18404342
    22voeter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 November 2018

      Vraagje, ik heb een standaard radio/cv (MP3 30) in de Zafira, ik wil eigenlijk een leuke DIN 1 radio inbouwen met een verloop frame.

      Nu zit op de standaard radio 2 knoppen voor de boordcomputer, is die dan niet meer te bedienen? Of kan dat ook nog vanaf de stuurknoppen ?
      En als ik een navigatie radio van Opel inbouw (DVD 90 of 70) werkt die dan op het bestaande display, of moet er dan ook een ander display in?

      #18404346
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Uit welk bouwjaar is de auto?

        Heb je een oud type CD30 heb je waarschijnlijk een TID en dan kun je helaas het display niet gebruiken voor navigatie. Ook kun je dan niet zomaar een CD70 of DVD90 inbouwen.

        Heb je een GID (Grafisch monochroom scherm) of CID (Kleurenscherm) kun je het scherm behouden voor de CD70 en DVD90 helaas zijn van beide geen nieuwere kaarten meer te krijgen, de laatste die ik voor beide heb kunnen maken stammen uit 2019. Officieel is de support voor de CD70 en DVD90 eigenlijk maar tot 2013.

        Met een 1 din niet originele radio is de boordcomputer niet meer te bedienen, je kunt wel je ruitenwisser hendel vervangen voor een exemplaar met knoppen om de functies nog te kunnen bedienen.

         

         

        #18404361
        22voeter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 November 2018

          Mijn Zafira is van eind 2007, de radio is een CD 30 MP3. Ik denk dat het een GID scherm is, monochrome maar ik heb wel pijlen in beeld van de climate control. Past dat 1 op 1 met de bestaande aansluitstekkers? Er zal ws wel een antenne nodig zijn voor de navi.

          De oplossing met knoppen op de ruitenwisserhendel is ook niet verkeerd, dan heb ik veel meer keuze in radio`s.
          Moet je die knoppen inleren met de OpCom?

          #18404363
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Hendel moet je inderdaad in de cim module configureren. Voor radio geld hetzelfde die moet afgemeld zijn en nieuwe moet worden aangemeld in diverse modules.

            Dit geld natuurlijk niet voor een aftermarket radio.

            Als je nu aux hebt moet je een aantal pennen omsteken om dit werkend te krijgen oo de cd70 /dvd90.

            Ook indien je een orginele telefoonmodule hebt moet je een aantal pennen omsteken.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.