Radio slaat over

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Radio slaat over

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216764
    KaySport
      Lid sinds:
      8 January 2010

      Hallo

      De volgende dingen had in mijn oude auto:
      JVC KD-G411
      GZ 5100X versterker
      GZ titanium MK2 16.5 Compo
      GZ woofer 400 w/rms

      Deze heb ik werkend overgezet naar mijn “nieuwe” auto.

      alles werkt totdat ik het volume wat hoger zet. dan lijkt het net of de cd overslaat die erin zit. ik heb verschillende cd´s gebrand met verschillende programma´s en het probleem is er nog steeds.
      Op “normaal” volume heb ik nergens last van.

      het lijkt wel of hij pas gaat haperen als er veel bass voorkomt in een nr. hoge tonen worden hard wel goed afgespeeld maar zodra er bass bij komt gaat hij haperen.

      de radio valt niet uit en de versterker gaat niet op protection.

      Ik heb de zekering bij de accu laten vervangen.

      volgens mij is de massa kabel en de min kabel dik genoeg.

      de radio zit ook horizontaal en “vast” in de radio sleeve.

      weet iemand van jullie misschien nog een mogelijke oplossing?

      #17600732
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        Is dit met mp3 cdees of gewone muziek cdees?
        Ik heb wel gehad dat mijn wat oudere sony radio ging haperen als de mp3’s variabele bitrate hadden. Als ik ze converteerde naar 196kbit dan ging het prima.
        Maar dat ie dat alleen met harde bassen doet heb ik nog niet gehoord.

        Probeer anders misschien even een andere radio? Dan weet je waar het probleem begint.

        #17600733
        KaySport
          Lid sinds:
          8 January 2010

          Dit is met gewone cd’s en met mp3 cd’s het geval.

          ik zal van de week even een andere radio proberen.

          #17600734
          opelvssn
            Lid sinds:
            30 June 2004

            hoe is de accu van je nieuwe auto ?…
            heb het probleem toen ook gehad van tigra naar corsa, corsa had een accu met minder ampere en ging haperen als ie veel stroom vroeg, zwaardere accu erin en probleem was klaar

            #17600735
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Als ie de bassen niet meer kan ‘bijhouden/afspelen’ als je hem steeds harder zet duid het eigenlijk wel vaak op een stroomtoevoer probleem..
              Misschien is de massa of de accu slechter in deze auto.
              Probeer anders ook eens een – kabel rechtstreeks naar je accu toe te leggen.

              #17600736
              KaySport
                Lid sinds:
                8 January 2010

                aantal amperes weet ik zo niet, kan wel merken dat hij iets minder is, bijvoorbeeld aanjager op stand 4 of achterruitverwarming aan gaan de lichten knipperen. dit is nog niet het geval met de muziek.

                het lijkt wel dat wanneer de sub beetje moet “werken” dat ie gaat overslaan. Zal even de aansluitingen van de + en – controleren.
                en even kijken wat het aantal ampere van men accu is vanmiddag.

                In een andere auto hier thuis zit wel een zwaardere accu(vorig jaar der in laten zetten)
                zou ik alleen mijn + kabel even naar die auto kunnen leggen of is het verstandiger ook de – te doen?
                zo kan ik het even testen of t aan de accu ligt

                #17600737
                Powercorsa
                  Lid sinds:
                  26 October 2007

                  Andere radio al geprobeerd?

                  Als je een harde bas loslaat op een slechter loopwerk van de radio, kan je ook dit probleem krijgen ;)

                  #17600738
                  kaneelschep
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2004

                    Ja hang even die + en – aan die zwaardere accu dan weet je het meteen.
                    Als je lampen al gaan knipperen met de aanjager aan is er sowieso iets niet goed met de stroom verzorging denk ik.

                    #17600739
                    Powercorsa
                      Lid sinds:
                      26 October 2007

                      Meet eens de spanning op de accu en vervolgens met draaiende motor.
                      Net wat Kaneelschep zegt er is iets goed mis met je laad/stroom circuit, waardoor je versterker/radio toch stiekum in protect komen.

                      #17600740
                      tomatino
                        Lid sinds:
                        8 March 2010

                        Goede dag,

                        Is hier al een oplossing voor?
                        Ik heb bijna het zelfde probleem.

                        Mijn probleem:
                        Radio aan ? –> gewoon goed werken tot ik hem flink hard zet. dan verspringt hij van radio zender.
                        Cd er in ? –> werkt gewoon goed tot ik weer hard me cd wil luisteren ! dan springt hij naar nummer 1 van de cd

                        Auto starten nadat ik een cd gebruikt heb ? –> auto radio ratelt.

                        #17600741
                        Plf
                          Lid sinds:
                          31 January 2010

                          Heb je ook dimmende verlichting als ie hard staat? Zo ja probeer gewoon even aan te sluiten op een andere accu. Controleer ook even je massa, of probeer is een andere radio.

                          #17600742
                          robertszone
                            Lid sinds:
                            29 November 2009

                            Wat ook kan is naast de sterkere accu nog even een extra draadje trekken (2aderig snoer 2,5mm of 4mm) van de radio naar de plus en min van je accu.
                            Deze heb dan zijn eigen voeding en zit niet op de ‘dunne’ bedrading van de auto waar óok nog andere gebruikers op zitten.

                            Wat zijn trouwens de dikte’s van je kabels? En ligt je min naar de carrosserie of naar de accu?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.