Radio Opel Astra

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18335085
    sveenstra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2016

      Beste forumleden,

      Ik heb een vraag over een Opel Astra uit 2004 (67-PV-HF). De huidige radio (CD30) heeft geen AUX aansluiting, en nu wil ik graag een radio aanschaffen waarbij ik die optie wel heb. Op de sticker van de radio kun je zien of die optie er daadwerkelijk is, zoals wordt uitgelegd op:

      http://www.carinterface.nl/3.5mm-12-pin-aux-kabel-cable-opel-autoradios-cd30-mp3-cdc40-cd70-dvd90
      (Bij voorbaat mijn excuses als ik hiermee forumregels overtreed, dit is enkel ter verduidelijking bedoeld.)

      Maar nu is mijn vraag dus: hoe kan ik zeker weten dat een tweedehands radio (op marktplaats bv) ook echt zal passen? En dan bedoel ik natuurlijk qua aansluiting e.d. Is het mogelijk om een Opel radio uit 2008/2009 erin te zetten zolang die maar in het dashboard past? Of zijn er bijvoorbeeld bepaalde serienummers die overeen moeten komen met de huidige (oude) radio? En spelen radio codes hierbij nog een rol?

      Ik hoor graag jullie ideëen. Alvast bedankt!

      #18335472
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Er zijn verloopstekkers en frontjes te krijgen voor aftermarket radio’s. Bij zo’n aftermarket radio moet je er rekening mee houden dat voor stuurbediening (indien aanwezig) een extra module geplaatst moet worden. Hoe het precies met het scherm zit durf ik je niet te zeggen maar dat weet vast iemand anders. Laatste puntje is dat de originele radio afgemeld moet worden uit het canbus systeem. Dit kan door middel van opcom of Tech2

        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.