Radio ontvangst weg na aanzetten achterruitverwarming

Forumindex Forums Modellen Insignia Radio ontvangst weg na aanzetten achterruitverwarming

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18548233
    Insigniauser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 November 2014

      Beste forum,

      Ik heb een vraag, hopelijk kan iemand met expertise mij helpen. Zoals de titel al aangeeft, heb ik sinds dit najaar storing op de radio (CD500) als ik de achterruitverwarming inschakel. Zonder achterruitverwarming heb ik prima ontvangst. Het vreemde is dat wanneer de achterruit “droger” wordt dat de storing ook langzamerhand verdwijnt. Vooral dit laatste is voor mij onbegrijpelijk.

      Ik heb diverse dingen gelezen als spoorbreuken van de achterruitverwarming en falende filters. Wat mij intrigeert is dat dit “ineens” en spontaan optreedt terwijl ik de achterruit nog nooit heb hoeven schoon te maken van binnen waar de bedrading zit en dat de storing “verdwijnt” zodra de achterruit droger wordt in deze tijd. Voor zover ik kan nagaan is er nergens een spoorbreuk te vinden.

      Ik zie aan de binnenkant rechtsboven (5-deurs hatchback) een zwarte “aansluiting” op de achterruit zitten wat lijkt op een connector indien de achterruit vervangen zou moeten worden (ga ik vanuit, alles is nog origineel af-fabriek bij mijn auto).

      Hoe is deze los te maken en kan het bijv. door corroderen van aansluitingen een oorzaak zijn van slechte massa e.d. en daardoor storing ontstaat?

      In afwachting van de reacties,

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.