Radio komt steeds door de navigatie (Google Maps) heen

Forumindex Forums Modellen Karl Radio komt steeds door de navigatie (Google Maps) heen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18452253
    Opelmans
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 January 2022

      Goedemiddag allen,

      Heb het volgende probleem, waar ik op internet maar geen antwoord op kan vinden. Heb wel een keer ongeveer dezelfde vraag gesteld zien worden maar daar is nooit antwoord op gekomen (dat belooft dus niet veel goeds :-( ) .

      Ik connect mijn Samsung telefoon via Android Auto met het scherm in mijn Karl 2016, via een USB kabeltje. Alles doet het prima hoor, alleen: tijdens het gebruik van Google Maps gaat iedere ongeveer 20 seconden de radio aan. Die ik daarvoor niet geactiveerd heb. Met een druk op de draaiknop is het dan stil maar na ongeveer 20 seconden gaat hij  weer aan, en zo gaat het maar door. Zodra de Google dame spreekt gaat het geluid even uit, dat wel.

      Het is geen verschrikkelijke ramp maar het lijkt me dat ik de radio gewoon moet kunnen deactiveren tijdens Google Maps.

      Het is ongetwijfeld iets eenvoudigs maar ik heb geen idee. Iemand? Alvast bij voorbaat veel dank.

      #18452734
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, Opelmans

        Als het bij de instellingen van maps niet kunt vinden, zou u bij de instellingen bij Bluetooth kunnen kijken.

        Ik heb dat ook gehad, en dat is al wat geleden, dus pressies weet ik het niet meer, maar het zou moeten kunnen.

        #18534368
        Karl-EchteNaam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2023

          Hallo allemaal,

          Sinds twee weken ben ik in het het bezit van een Karl uit 2016 met Intellilink 4.0. Ik navigeer met Magic Earth op mijn Samsung telefoon via een USB kabel. Ook ik kom er maar niet uit hoe ik de radio zwijgend kan houden als ik navigeer. Zoals @Opelmans ook al meldde; zodra je de radio mute met de centrale knop dan blijft het even stil, totdat je een audio instructie van je navigatie krijgt. Direct daarna is de radio weer hoorbaar. Zowel in alle instellingen van Intellilink, als ook op mijn telefoon (o.a. bluetooth settings) krijg ik het maar niet voor elkaar. Ik begin er onderhand in te geloven dat het werkelijk niet mogelijk is. Als tijdelijke oplossing gebruik ik een AM-frequentie met ruis die ik als voorkeuzezender heb opgeslagen. Zo heb ik dan alleen zachte ruis op de achtergrond tijdens het navigeren. Maar dat is toch belachelijk… :wacko:

          Hoop echt dat iemand een oplossing heeft!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.