Radio houdt ermee op als ik stilsta. relatie met snelheidspu

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Radio houdt ermee op als ik stilsta. relatie met snelheidspu

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210116
    Agilaatje
      Lid sinds:
      11 June 2009

      Onlangs een fijne Agila gekocht als tweede/boodschappenautootje. Daarin zat nog de originele dubbelDIN Opelradio. Met cassettespeler. Radio eruit, verloopstukje voor dashboard naar 1xDIN met een vakje erin om mijn oude Philips radio+CD erin te zetten.

      Uit de Opel komen 3 standaard DIN-stekkers en aan de Philips zitten de standaard 2 DIN Stekkers. Alles werkt goed, zolang ik rij. Als de snelheid laag is (zowel bij optrekken als bij afremmen), zeg maar minder dan 5 a 10 km/h is er van stilstaan=geen geluid (de radio staat wel aan, lichtjes branden RDS-info etc), naar langzaam rijden=’brokkelig’ geluid. Boven die 5 a 10 km/h werkt alles picobello.

      Grasduinen op internet levert niet veel op. Ergens vond ik de suggestie om een kabel (de blauwe) rechtstsreeks aan de massa te verbinden. Dat werkte niet.

      Wie o wie weet wat hier aan de hand is. Is er een relatie met de snelheidspuls? Vergelijkbaar met DVD-spelers die het niet doen als je rijdt, maar dan omgekeerd.?

      Dank voor jullie suggesties!

      #17487724
      PVB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2006

        Lijkt inderdaad op de snelheidspuls.
        Waarschijnlijk kun je die in de radio uitschakelen.
        Heb je het type van de Philips radio?

        #17487725
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          inderdaad ff de boekjes doorlezen denk ik

          er zit iest van n instelling op
          dat je volume omhoog gaat
          naar mate je snelheid meer wordt
          heeft te maken met rijwind geluid dat dan meer wordt;)
          functie is ook wel uit te schakelen

          enkel kan ik je zo niet ff vertellen hoe;)

          #17487726
          marson
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2009

            misschien wel wat laat maar laat ik een poging wagen, als je begin volume te laag staat (lees bijv op 1) dan gaat ie wel harder als je harder rijd ( dat is namelijk een instelling in de radio net als je begin volume) maar zal hij weer heel zacht of zelfs helemaal uit gaan als je stil staat.
            Je kan je begin volume instellen in je radio, volgens mij moet dan je radio weer goed functioneren.

            gr sonny

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.