Radio en stekker vraagje

Forumindex Forums Modellen Omega Radio en stekker vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223157
    Tinuske
      Lid sinds:
      21 June 2010

      Hoi,

      Ik heb de accu van m’n Omega los gehad en nu vraagt mijn originele radio om een code, weet iemand misschien wat de standaard code is? Ik heb het zelf nog niet kunnen vinden.

      En achter in m’n kofferbak ben ik een stekkertje en een of andere antenneplug tegengekomen, weet iemand misschien waar dat voor dient? Zaten netjes in een zakje.

      Foto’s:

      Alvast bedankt!! :thumbup

      #17695665
      Sjors-V6
        Lid sinds:
        7 March 2008

        Een standaard code is er niet, bij elke Omega zit een specifieke code voor de radio ! *Radio / Car Pass* indien je deze niet hebt, kun je deze nahalen bij de Opel dealer.. in de meest egevallen kost je da wel wat ! (20,- / 30,-)

        Die 2 stekkers zijn voor een optionele GPS-Module, (rechtse metalen kastje in die houder)

        verticale module er links van is de navigatie driver (zo zit dat af fabriek in een B1 Omega)

        Dit getuigt dat je een CCRT-2007 of een CART 2008 in je Omega hebt (met telefoon, en een (‘half’ Grafisch display) en een GPS antenne op het dak van je Opel Omega, dit was een systeem wat onder ‘On-Star’ zou moeten werken, als jij dus een dermate ongeval krijgt met je Omega en je ligt ergens van een talud over de kop o.i.d. en je airbag(‘s) klappen eruit, dan word de alarm centrale gebeld en geeft de GPS-Module i.c.m. de GPS antenne de coördinaten door aan de alarm centrale door waar jij je op Dat moment bevind, zo kunnen dus toch hulpdiensten jouw kant op komen als jij bewusteloos in je Omega ligt !

        Deze module was echter een extra optie bij de CCRT 2007/CART 2008, echter is “On-Star” in (Europa) nooit van de grond gekomen, in Amerika o.a. wel.

        In Duitsland is er wel iets dergelijks geweest want daar zijn ze wel i.c.m. met een af fabriek telefoon geleverd, en aangezien ik een Duitser heb (import) heb ik deze module in mijn Opel MV6.

        Die kabels van jouw zijn dus een voorbereiding (zit nou eenmaal in de kabelboom i.a.c. met een af fabriek telefoon) deal with it king:

        Groeten,
        Sjors

        #17695666
        Tinuske
          Lid sinds:
          21 June 2010

          Ah. Oke. THX!!

          Ik heb inderdaad een Radio/Cassette met ingebouwde telefoon. Mijn is ook een import duitser maar heeft deze module niet, mogelijk nooit gebruik van gemaakt.

          Ik vraag me alleen af of de ingebouwde telefoon een simkaart van nu kan lezen, moet ik eigenlijk nog eens uitproberen.

          Het is een CCRT 2007 zie ik net. en ik heb de Car pass tussen de papieren gevonden met de code :D

          #17695667
          Sjors-V6
            Lid sinds:
            7 March 2008

            Ah oké ! ik vermoed dat ze het af de B2 niet meer standaard erin geleverd hebben i.c.m. een fabriek telefoon ! in de optie lijst staat die module toch voor zo’n 300,- ongeveer in de lijst, kostbaar dus !

            Kijk super ! als volgt de code invoeren:

            sleutel op het contact steken, radio moet aangaan en ‘safe’ aangeven.

            toets ‘AS’ indrukken en aanhouden tegelijk de radio aan de volume knop uit en weer aan zetten (AS houd je nog steeds in) tot je een ‘piep bevestiging’s toon hoort

            Nu de 4 cijferige code (welke op de pass staat) invoeren d.m.v. 1,2,3 en 4

            vervolgens weer ‘AS’ indrukken en aanhouden tot je weer een piep hoort. nu moet i werken ! pas wel op je hed Drie k’raaien ! om de code in te toetsen ! anders is i vast en moet je naar de VOD (Opel dealer) dan gaat het u munten kosten :D

            #17695668
            Omega2.2-16v
              Lid sinds:
              21 March 2007

              Die gps module zit volgens mij vanaf de B2 in de HU en de antenne uiteraard op het dak,

              gr

              Danny

              #17695669
              Sjors-V6
                Lid sinds:
                7 March 2008

                origineel gepost door Omega2.2-16v
                Die gps module zit volgens mij vanaf de B2 in de HU en de antenne uiteraard op het dak,

                gr

                Danny

                Nee Danny, alleen bij een 2015 zit deze in de Telematica.:)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.